اینترنت موبایلی ماهواره‌ای تا پایان سال 2024 از راه می‌رسد!

منبع: تکراتو

2

1402/7/30

13:24


اسپیس‌ایکس قصد دارد سال آینده میلادی اینترنت موبایلی ماهواره‌ای را برای همه کاربران عرضه کند. پس به زودی شاهد پرتاب ماهواره‌های جدید این شرکت به فضا خواهیم بود.

اینترنت موبایلی ماهواره‌ای تا پایان سال 2024 از راه می‌رسد!

اسپیس‌ایکس قصد دارد سال آینده میلادی اینترنت موبایلی ماهواره‌ای را برای همه کاربران عرضه کند. پس به زودی شاهد پرتاب ماهواره‌های جدید این شرکت به فضا خواهیم بود.

شرکت اسپیس‌ایکس که تحت مالکیت ایلان ماسک قرار دارد، برنامه جدید خود را بروز داده که طبق آن قرار است تا سال 2024 اینترنت موبایلی ماهواره‌ای این شرکت در دسترس همه کاربران در سراسر جهان باشد. برهمین اساس شرکت ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، بنا دارد برنامه پرتاب ماهواره‌های جدید خود را تا پایان سال 2024 گسترش دهد و به 100 پرتاب در طول این سال برسد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


اینترنت موبایلی ماهواره‌ای یکسال دیگر در دسترس است

شرکت اسپیس‌اکس، ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که بزرگترین بازیگر این صنعت در جهان به حساب می‌آید، قصد دارد با افزایش پرتاب ماهواره و تکمیل ۱۰۰ پرتاب تا پایان سال ۲۰۲۴، علاوه بر توسعه و تقویت خدمات فعلی، خود را برای عرضه رسمی اینترنت ماهواره‌ای به تلفن همراه آماده کند.

یکی از مقامات این شرکت در مصاحبه‌ای Ars Technica، گفت این شرکت قرار است تعداد پرتاب‌های خود را در سال آینده افزایش دهد تا بتواند اینترنت ماهواره‌ای همراه را به صورت رسمی در اختیار کاربران بگذارد.

در صورت عرضه این امکان برای کاربران، طیف گسترده‌تری از مردم می‌توانند تنها با استفاده از گوشی هوشمند خود به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنند.

اینترنت موبایلی ماهواره‌ای یکسال دیگر در دسترس است

سخنگوی اسپیس‌اکس در مصاحبه خود گفت:

«با توجه به ۲ میلیون کاربر، باید منظومه را بروزرسانی کنیم. ما به سراغ ارتباط مستقیم سلولی با استارلینک رفته و این قابلیت کلیدی سال آینده با ۱۴۴ پرتاب عرضه می‌شود.»

اسپیس‌اکس اولین بار در سال ۲۰۲۲ به این خدمت و ارتباط گوشی‌های هوشمند به ماهواره‌ها اشاره کرد و اپراتور T-Moblie اولین شرکتی است که می‌گوید این خدمت را در اختیار مشترکان خود می‌گذارد.

به گفته مایک سیورت، مدیرعامل T-Moblie، این تکنولوژی شبیه به نصب یک برج سلولی در آسمان است و به یک باره بخش مهمی از نقاط کور را حذف می‌کند. درنتیجه مردم می‌توانند حتی در میانه اقیانوس هم به راحتی از اینترنت استفاده کنند. جانتان هافلر، رئیس بخش استارلینک در اسپیس‌اکس، اوایل سال جاری اعلام کرد که شرکت خود را برای آزمایش این خدمت آماده می‌کند.

طبق گفته‌های سابق اسپیس‌اکس، برای عرضه این قابلیت به ماهواره‌های بزرگتری نیاز است که با موشک استارشیپ به فضا پرتاب می‌شوند. این موشک هنوز وارد فاز عملیاتی نشده اما به گفته استارلینک، نسخه متوسط این ماهواره‌ را می‌توان با موشک‌های فالکون ۹ نیز پرتاب کرد.

ماهواره‌های متوسط بزرگتر از مدل‌های قدیمی، اما کوچکتر از ماهواره‌های انتقال صوت و داده هستند. اسپیس‌اکس تا سال ۲۰۲۵ قصد عرضه خدمات داده و صوت را ندارد و سال آینده پوشش مستقیم برای تلفن همراه با پشتیبانی از پیام‌های متنی را عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عرضه اینترنت موبایلی ماهواره‌ای توسط اسپیس‌ایکس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: پیوست

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو