سازمان ملل: یک سوم جمعیت جهان به اینترنت دسترسی ندارند

منبع: تکراتو

4

1402/6/24

18:58


براساس اعلام سازمان ملل، یک سوم جمعیت جهان به اینترنت دسترسی ندارند؛ این یعنی حدود 2.6 میلیارد نفر هنوز از داشتن آن بی‌بهره‌اند.

سازمان ملل: یک سوم جمعیت جهان به اینترنت دسترسی ندارند

براساس اعلام سازمان ملل، یک سوم جمعیت جهان به اینترنت دسترسی ندارند؛ این یعنی حدود 2.6 میلیارد نفر هنوز از داشتن آن بی‌بهره‌اند.

سازمان ملل متحد در آخرین سرشماری خود اعلام کرده است که یک سوم جمعیت جهان یعنی حدود 2.6 میلیارد نفر هنوز به اینترنت دسترسی ندارند. طبق این خبر، دبیر کل ITU نیز یکی از دلایل این موضوع را عدم پیشرفت‌های لازم و عدم اقدامات لازم دانست و عنوان کرد که با این وجود، تا سال 2030 نیز دسترسی به اینترنت برای این افراد ممکن نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: اختلال و کاهش کیفیت اینترنت در ساعات پایانی شب ادامه خواهد داشت! [+ویدیو]

یک سوم جمعیت جهان به اینترنت دسترسی ندارند!

بر اساس آمارهایی که سازمان ملل روز سه‌شنبه منتشر کرد، از آخرین سرشماری ITU در سال ۲۰۲۲ تا کنون، حدود ۱۰۰ میلیون نفر دیگر توانسته‌اند به اینترنت دسترسی داشته باشند، اما هنوز ۲.۶ میلیارد نفر از جمعیت جهان از آن محرومند.

در حال حاضر ۶۷ درصد از جمعیت جهان یا به عبارتی ۵.۴ میلیارد نفر به اینترنت متصل هستند.

 یک سوم جمعیت جهان به اینترنت دسترسی ندارند

دورین بوگدان مارتین، دبیر کل ITU در بیانیه‌ای گفت:

این پیشرفت در ارتباطات نشان‌دهنده گام دیگری در جهت درست است.

با این حال او معتقد است که پیشرفت به اندازه کافی سریع اتفاق نمی‌افتد و لازم است تلاش‌ها برای دستیابی به ارتباطات جامع و موثر تا سال ۲۰۳۰ ادامه یابد.

بوگدان مارتین افزود: «تا زمانی که در دنیایی زندگی کنیم که ارتباطات مؤثر برای همه ما به واقعیت تبدیل شود، تلاش‌های خود را متوقف نخواهیم کرد.»

بر اساس گزارش اتحادیه بین‌المللی مخابرات، رشد درصد اتصال به شبکه در کشورهای کم‌درآمد، با افزایش حدود ۱۷ درصدی تعداد کاربران اینترنت در سال گذشته، به بیشترین میزان رسیده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عدم دسترسی یک سوم جمعیت جهان به اینترنت چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: سیتنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو