اولین تماس ماهواره‌ای 5G در آمریکا با موفقیت انجام شد

منبع: تکراتو

2

1402/6/29

16:29


بنابر ادعای اپراتور AT&T اولین تماس ماهواره‌ای 5G در آمریکا ازطریق گوشی گلکسی S22 سامسونگ و با تلاش یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این اپراتور انجام شده است.

اولین تماس ماهواره‌ای 5G در آمریکا با موفقیت انجام شد

بنابر ادعای اپراتور AT&T اولین تماس ماهواره‌ای 5G در آمریکا ازطریق گوشی گلکسی S22 سامسونگ و با تلاش یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این اپراتور انجام شده است.

شرکت AST SpaceMobile، در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای فعالیت داشته که تحت‌ حمایت اپراتور AT&T، اولین تماس ماهواره‌ای 5G در آمریکا را به انجام رسانده است. طبق ادعای اپراتور AT&T این نخستین مرتبه‌ای بوده که ارتباط 5G میان یک گوشی اصلاح‌نشده و ماهواره‌های موجود در مدار زمین ایجاد می‌شود.

مطابق با بیانیه مطبوعاتی AST SpaceMobile، در تاریخ 8 سپتامبر 2023 (17 شهریور 1402، به‌منظور انجام تماس ماهواره‌ای گوشی گلکسی S22 سامسونگ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. کارشناسان AT&T این تماس را در منطقه‌ای دور‌افتاده در هاوایی صورت دادند و فرد مقابل در مادرید اسپانیا قرار داشته است.

این اقدام در حالی رقم خورده که شرکت‌های گوشی‌ساز طی یک سال گذشته توجه ویژه‌ای به سیستم ارتباط ماهواره‌ای داشته‌اند. در همین زمینه آیفون از نسل پیشین به قابلیت ارسال پیام اضطراری ازطریق ماهواره مجهز شده؛ بااین‌حال خدمات تماس ماهواره‌ای از سوی آن ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون توسط اسپیس ایکس تقویت می‌شود

ثبت اولین تماس ماهواره‌ای 5G

ادعای AT&T در رابطه با ثبت اولین تماس ماهواره‌ای 5G در حالی مطرح شده که هواوی چند هفته قبل در رومان رونمایی از میت 60 پرو اعلام کرد که این گوشی پرچم‌دار از ویژگی تماس بر بستر ماهواره پشتیبانی خواهد کرد. البته هواوی جزئیات دیگری در این زمینه ارائه نکرده است.

اولین تماس ماهواره‌ای 5G

شرکت AST SpaceMobile جهت انتقال سیگنال تماس به مادرید از ماهواره آزمایشی BlueWalker 3 در مدار پایینی زمین و طیف 5G شرکت AT&T بهره برده است. شرکت‌های ودافون و نوکیا و AT&T اجرای تماس ماهواره‌ای را به تأیید رسانده‌اند.

به‌منظور برقراری تماس ماهواره‌ای، آزمایش‌های گوناگونی انجام داده‌اند. شرکت AST SpaceMobile چند ماه قبل اعلام کرده بود که نخستین تماس تلفنی ماهواره‌ای را توسط شبکه 2G شرکت AT&T مسیردهی کرده است. سپس نوبت به ارسال سیگنال 4G LTE خاصی از فضا رسید که گوشی‌های عادی امکان شناسایی آن را داشتند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ثبت اولین تماس ماهواره‌ای 5G آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو