دیش جدید استارلینک با برد بیشتر و سرعت بالاتر معرفی شد

منبع: تکراتو

3

1402/8/29

19:39


دیش جدید استارلینک با حالتی مستطیل‌شکل و زیبا معرفی شد. این دیش جدید نسبت به نمونه‌های قبلی دارای برد بیشتر و سرعت بالاتری است.

دیش جدید استارلینک با برد بیشتر و سرعت بالاتر معرفی شد

دیش جدید استارلینک با حالتی مستطیل‌شکل و زیبا معرفی شد. این دیش جدید نسبت به نمونه‌های قبلی دارای برد بیشتر و سرعت بالاتری است.

دیش جدید استارلینک با امکان نصب راحت‌تر و بهره‌مندی از برد بالاتر و سرعت بیشتر بسبت به نسل قبل معرفی شد. شرکت اسپیس‌ایکس به عنوان سازنده این دیش اعلام کرده که دیش جدید اینترنت استارلینک در عین زیبایی بیشتر که از طراحی مستطیلی‌شکل بوجود آمده، میدانی دیدی تا 10 درصد بیشتر در مقایسه با مدل‌های پیشین ارائه می‌دهد. از جمله مشخصات بارز این دیش ماهواره غیر از پهنای باند بالاتر و سرعت و دقت بیشتر، می‌توان به ویژگی IP67 اشاره کرد که دستگاه را کاملاً در برابر آب و گرد و غبار ایمن نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اینترنت استارلینک در ایران در صورت رعایت قوانین ؛ زارع پور تاکید کرد!

دیش جدید استارلینک با 10 برابر میدان دید بیشتر نسبت به مدل قبلی رونمایی شد

شرکت اسپیس‌ایکس در یک حرکت غیرمنتظره نسل جدید دیش‌های استارلینک را با طراحی جدید مستطیل‌شکل ضخامت کمتر معرفی کرد. جدیدترین دیش استارلینک تا 10 برابر نسبت به نسل قبلی میدان دید بیشتری دارد.

برای تنظیم جهت مناسب فقط کافی‌ست دیش را به آرامی حرکت دهید. لازم به ذکر است که استارلینک در صفحه پشتیبانی استارلینک اشاره کرده است بهره‌مندی از دیش جدید استارلنیک باید دعوتنامه داشته باشید که این فقط برای تعدادی کمی از کاربران در ایالات متحده آمریکا امکان‌پذیر است.

نسخه‌های قبلی دیش استارلینک مجهزبه گواهی IP53 بودند ولی حالا دیش‌های جدید به گواهی IP67 مجهز هستند که توانایی ماندن در عمق 1 متری تا 30 دقیقه را داراست.

دیش جدید استارلینک با 10 برابر میدان دید بیشتر مسبت به مدل قبلی رونمایی شد

پایه‌های دیش جدید به صورت پیش‌فرض همان نسخه قبلی هستند. اما اسپیس‌ایکس برای دیش‌ها جدید خود پایه‌های مخصوصی نیز درنظر گرفته که باید به صورت جداگانه خریداری شوند.

ساویر مریت، سرمایه‌گذار تسلا نیز با نتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس ویدئویی از معرفی دیش‌های جدید استارلینک منتشر کرده است:

روتر اختصاصی این دیش مانند نسخه قبلی به صورت ایستاده نیست و بر روی لبه دستگاه قرار گرفته است. این دیش همچنین مجهز به دو پورت اترنت قابل پوشش و یک پورت WAN است که به دستگاه متصل شده است. لازم به ذکر است که نسخه قبلی دیش استارلینک فاقد پورت اترنت بود. همچنین نسخه قبلی دارای سه باند است که در مقابل نسل قبل 1 باند بیشتر دارد. اما هردو دستگاه از وای‌فای نسل 6 پشتیبانی می‌کنند. دیش جدید قادر است کیفیت اینترنت بهتری را نسبت به نسل قبل ارائه دهد.

ازجمله مشخصات دیگر این دیش می‌توان به موارد زیر اشاراه کرد:

  1. اندازه بزرگتر نسبت به نسل قبل
  2. اندازه ۲۳.۴ اینچی
  3. پهنای باند 11.9 اینچ
  4. مصرف برق 75 تا 100 وات  (مصرف انرژی کمتر نسبت به نسب قبل)
  5. و غیره

براساس اطلاعات موجود در صفحه رسمی استارلینک، دیش جدید اینتر نت استارلینک قادر است محدوده‌ای به اندازه هزار متر مربع را پوشش دهد، اما این برد در نسخه قبلی فقط 610 متر مربع بود.

اسپیس‌ایکس دو روز پیش 23 عدد ماهواره جدید را نیز به سمت فضا فرستاد. همچنین اسپیس‌ایکس موفق شد تا بزرگترین راکت ساخته شده به دست بشر (استارشیپ) را نیز با موفقیت به جو زمین بفرستد.

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما درخصوص نسل جدید دیش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک چیست؟ آیا می‌توانیم در آینده از این اینترنت پرسرعت بهره‌مند شویم؟ نظرات خود را با ما درمیان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو