مدیرعامل ایرانسل: تعرفه‌های فعلی 5G به‌صرفه نیست

منبع: تکراتو

1

1402/8/8

22:01


طی همایش ملی نسل پنجم ارتباطات در ایران، وزیر ارتباطات شرایط کنونی 5G را نامطلوب دانست و مدیرعامل ایرانسل نیز از به‌صرفه‌نبودن تعرفه‌های فعلی 5G سخن گفت.

مدیرعامل ایرانسل: تعرفه‌های فعلی 5G به‌صرفه نیست

طی همایش ملی نسل پنجم ارتباطات در ایران، وزیر ارتباطات شرایط کنونی 5G را نامطلوب دانست و مدیرعامل ایرانسل نیز از به‌صرفه‌نبودن تعرفه‌های فعلی 5G سخن گفت.

همایش ملی نسل پنجم ارتباطات در ایران، در روز جاری (8 آبان ماه) در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مدیران اپراتورهای کشور برگزار شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ادعای مدیرعامل ایرانسل: عدم صرفه اقتصادی تعرفه‌های فعلی 5G

«بیژن عباسی آرند»، مدیرعامل ایرانسل درباره آخرین وضعیت شبکه 5G در کشور بیان داشت: «هفته قبل 650امین سایت نسل پنج را راه‌اندازی کردیم. در حال حاضر 6 میلیون مشترک با قابلیت نسل پنج در کشور فعال است و 600 هزار نفر از آن استفاده کرده‌اند. دلیلش این است بیش از 50 درصد گوشی‌های فعال در کشور متعلق به یک برند خاص است که 5G روی آنها فعال نیست و این سرویس به دلیل تحریم برای گوشی‌های کاربران به جز دو برند چینی فعال نیست.»

وی در مورد هزینه توسعه شبکه گوشی‌های هوشمند نیز اعلام کرد: «هزینه توسعه شبکه مخصوصا موبایل بالاست. نبود زیرساخت فیبر توسعه شبکه موبایل را گران کرده است. اگر فیبر داشتیم طراحی شبکه موبایل به شکل دیگری بود. در بسیاری از کشورها دکل‌های بزرگ با این ابعاد و تعداد دیده نمی‌شود.»

مدیرعامل ایرانسل همچنین در مورد عدم صرفه اقتصادی تعرفه‌های فعلی 5G افزود: «هزینه‌ها دلاری و درآمدها ریالی است و تعرفه‌ها نیز تغییر نکرده است. سرویس موبایل در دنیا یک سرویس لوکس است و برای استفاده شبانه‌روزی نیست. مردم شب‌ها باید از شبکه ثابت استفاده کنند در صورتی که پیک مصرف شبکه موبایل یازده شب است. توان اپراتورها به دلیل ثابت ماندن تعرفه در چند سال اخیر کاهش یافته است و با تعرفه‌های فعلی 5G در ایران اقتصادی نیست.»

تعرفه‌های فعلی 5G

وی همچنین ادامه داد: «توقع داشتیم با 5G هوشمندسازی در صنعت رونق بگیرد. اولین سایت نسل پنج با کاربری صنعتی را در فولاد مبارکه نصب کردیم. در ایران خیلی نمی‌شود امیدوار بود اتفاقی بیفتد مگر اینکه تصمیم جدی‌ای گرفته شود. استفاده از تکنولوژی باید منجر به افزایش راندمان و کاهش هزینه شود. در برخی بخش‌های صنعت آنقدر هزینه‌ها پایین است میلی به استفاده از تکنولوژی و افزایش راندمان ندارند. اگر می‌خواهیم اتفاقی در این حوزه بیفتد باید نظام تعرفه تغییر کند.»

عباسی آرند در پایان در خصوص کاهش توان سرمایه‌گذاری اپراتورها نیز خاطرنشان کرد: «در ایرانسل سال 97-96 قریب به 2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کردیم اما از آن موقع به دلیل کاهش ارزش پول ملی توان سرمایه‌گذاری اپراتورها کم شد. زمانی سالی یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کردیم و الان به 300 میلیون دلار رسیده است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تعرفه‌های فعلی 5G در کشور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: پیوست

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو