زارع‌پور: تا پایان سال 1404 سهم 5G از ارتباطات سیار کشور به 10 درصد می‌رسد

منبع: تکراتو

4

1402/3/23

18:00


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی پستی در یکی از پیام‌رسان‌های داخلی از هدفگذاری 10 درصدی سهم 5G از ارتباطات سیار کشور تا پایان سال 1404 خبر داد.

زارع‌پور: تا پایان سال 1404 سهم 5G از ارتباطات سیار کشور به 10 درصد می‌رسد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی پستی در یکی از پیام‌رسان‌های داخلی از هدفگذاری 10 درصدی سهم 5G از ارتباطات سیار کشور تا پایان سال 1404 خبر داد.

فناوری ارتباطی نسل پنجم یا همان 5G که تا همین چند سال گذشته چیزی در سطح یک ایده صرف بود هم‌اکنون به یک استاندارد جهانی تبدیل شده و حتی یک ویژگی مهم برای خرید محصولات دیجیتال محسوب می‌شود. با این وجود، روند توسعه فناوری ارتباطی 5G در ایران آنچنان هم مطلوب نیست و در چند سال اخیر صرفاً از نسل پنجم اینترنت در مراکز خاص و بسیار محدودی بهره‌برداری شده است.

این اندک سهم 5G از ارتباطات سیار کشور در حالی است که این فناوری این روزها در اقصی‌نقاط جهان مورد پذیرش واقع شده و کشورهای توسعه‌یافته نیز در پی آن هستند تا با همکاری بزرگ‌ترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های فناوری از مزایای نسل جدید اینترنت و ارتباطات استفاده کنند و حتی در حال حرکت به سمت پروژه‌های 6G و اینترنت ماهواره‌ای در گوشی‌های موبایل هستند!

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: افزایش قیمت اینترنت اجتناب‌ناپذیر است

میزان سهم 5G از ارتباطات سیار کشور

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، در همین راستا «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، ضمن انتشار پستی در پیام‌رسان‌های داخلی عنوان داشت که طبق سند ملی طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، این وزارتخانه باید تا پایان سال 1404 حداقل به میزان ده درصد از ارتباطات سیار را مطابق با فناوری 5G در اختیار مردم قرار دهد.

سهم 5G از ارتباطات سیار کشور

این فناوری قطعا دارای فواید بسیاری است از جمله آن می‌توان به سرعت ارتباطات بسیار بیشتر در 5G نسبت به 4G اشاره کرد که منجر به دستیابی به قابلیت‌های جدیدی خواهد شد که تا پیش از آن وجود نداشتند؛ به عنوان نمونه باید به کاربردهای پیشرفته‌ای مانند پزشکی از راه دور، خودروهای خودران و توسعه ربات‌های نسل جدید اشاره داشت.

زارع‌پور در ادامه خاطرنشان کرد: «در آیین رونمایی از پروژه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز جهانی ارتباطات (27 اردیبهشت ماه)، ششصدمین سایت نسل پنجم راه‌اندازی شده در دولت سیزدهم نیز رونمایی شد. ان‌شاءالله این مسیر با سرعت ادامه خواهد یافت.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سهم 5G از ارتباطات سیار کشور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو