وزیر ارتباطات: بیانیه انجمن تجارت الکترونیک بی‌انصافی است، از نظر اختلالات و قطعی اینترنت دوم دنیا نیستیم!

منبع: تکراتو

3

1402/5/4

21:33


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به گزارش انجمن تجارت الکترونیک درباره جایگاه دوم ایران در اختلالات و قطعی اینترنت آن را بی‌انصافی دانست.

وزیر ارتباطات: بیانیه انجمن تجارت الکترونیک بی‌انصافی است، از نظر اختلالات و قطعی اینترنت دوم دنیا نیستیم!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به گزارش انجمن تجارت الکترونیک درباره جایگاه دوم ایران در اختلالات و قطعی اینترنت آن را بی‌انصافی دانست.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جریان جلسه هیأت دولت بیان داشت: «پریشب جلسه‌ای دو ساعت و نیمه با تهیه‌کنندگان این گزارش داشتیم. ما از هر نقد و پیشنهادی برای بهبود کیفیت شبکه استقبال می‌کنیم. به این دوستان هم عرض کردیم این گزارش مشکلاتی دارد و قبول داشتند. قرار شد این جلسات ادامه پیدا کند تا گزارشی مبتنی بر واقعیات کشور تهیه شود.»

باتوجه به اینکه روز گذشته سازمان فناوری اطلاعات در بیانیه‌ای نقض حریم خصوصی کاربران از سوی بله را تکذیب کرده بود و عکسی که به‌تازگی در این رابطه منتشر شده را به سامانه آنالیز پیام‌ها جهت جلوگیری از انتشار محتوای مجرمانه ارتباط داده بود، وزیر ارتباطات هم در ادامه به حواشی اخیر پیرامون پیام‌رسان بله پرداخت.

وی در این راستا اظهار داشت: «بعد از اینکه این عکس منتشر شد به دوستان سازمان فناوری اطلاعات ماموریت دادم بررسی کنند،‌ جلساتی برگزار شد،‌ دیروز هم بیانیه‌ای صادر شد. ما کاملاً به مردم عزیزمان اطمینان خاطر می‌دهیم که هم بله و هم سایر پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی مردم هستند. حفظ امنیت کاربران و حریم خصوصی آنها خط قرمز ما در وزارت ارتباطات است.»

زارع‌پور در این مورد تصریح کرد: «آن عکس برای رسیدگی به گزارش‌های مردمی بوده است. در همه پیام‌رسان‌‌های خارجی هم می‌توانید محتواهای غیرمجاز در گروه‌ها و کانال‌ها را گزارش کنید و مکانیسم رسیدگی به آن وجود دارد. احدی حق ندارد به اطلاعات خصوصی مردم دسترسی داشته باشد.»

بیشتر بخوانید: تمدید ماموریت کارگروه ارتقای کیفیت اینترنت توسط رئیس جمهور

جایگاه ایران در زمینه اختلالات و قطعی اینترنت

زارع‌پور در واکنش به گزارش انجمن تجارت الکترونیک درباره اختلالات و قطعی اینترنت در کشور بیان کرد: «مثلاً در این گزارش آمده 30 درصد از صد سایت پرطرفدار در دنیا در ایران فیلتر است. در همین گزارش نگاه کنید اینها چه سایت‌هایی هستند. شاید یک‌سوم‌شان سایت‌هایی باشند که در همه جای دنیا با محدودیت‌ روبه‌رو هستند؛ سایت‌های غیراخلاقی هستند، سایت اول تا چهارم شبکه‌های اجتماعی هستند که بعضاً 15 سال است در کشور محدود شده‌اند و اصلاً در این دولت اتفاق نیفتاده است.»

اختلالات و قطعی اینترنت

وی همچنین افزود: «بخش‌های قابل استفاده‌ای هم وجود داشت که استقبال کردیم، مثل توسعه نیافتن زیرساخت‌های ارتباطی کشور. قرار شد این کار ادامه پیدا کند و همکاران من هم کمک می‌کنند که این گزارش متقن‌تر شود تا بخش خصوصی گزارش‌های فصلی ارائه کنند، ما هم داده‌هایمان را در اختیارشان قرار می‌دهیم. ما شبانه‌روز برای ارتقای کیفیت شبکه تلاش می‌کنیم.»

وزیر ارتباطات در واکنش به ادعای رتبه دوم ایران در زمینه اختلالات و قطعی اینترنت در جهان، خاطرنشان کرد: «به هیچ وجه این‌طور نیست.»

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص انتقاد وزیر ارتباطات از گزارش انجمن تجارت الکترونیک درباره اختلالات و قطعی اینترنت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو