آکاایران: زیورآلات تان را با این مواد براق کنید:

آبلیمو + شیر خشک +آب:
نقره را به مدت یک شب در محلول یک قاشق غذاخوری آب لیمو ، یک دوم فنجان آب و یک دوم فنجان شیرخشک قرار دهید تا نقره های خود را مثل روز اول شان نو کنید. 

آب + جوش شیرین + ورق آلومینیم:

یک لیتر آب و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را به همراه یک تکه ورق آلومینیم بجوشانید. نقره را به مدت۱۰ ثانیه یا بیشتر در آن قرار دهید و سپس خارج کنید. اگر احیاناً نقره همچنان مات مانده است، خمیر غلیظی با یک چهارم فنجان جوش شیرین و دو قاشق آب درست کنید و با یک اسفنج مرطوب روی نقره قرار دهید؛ سپس آن را شست و شو دهید و خشک کنید. 

آب داغ + ورق آلومنیوم + پودر لباسشویی :

یک کاسه متوسط را با ورق آلومینیم بپوشانید و درون آن را با آب داغ پر کنید. یک قاشق غذاخوری پودر لباسشویی را در آب حل کنید. نقره را به مدت یک دقیقه در آب قرار دهید و سپس شسته و خشک کنید.

سس گوجه فرنگی :

مقداری سس گوجه را روی حوله بزنید و آن را روی قسمت هایی از نقره که سیاه شده است بمالید. اگر با این کار نقره براق نشد بخش های سیاه را به مدت ۱۵ دقیقه با سس بپوشانید و سپس با یک پارچه نرم تمیز کرده، شست و شو داده و خشک کنید. می توانید برای تمیز کردن درزها از مسواک نرم استفاده کنید.

نشاسته ذرت + آب: 

خمیر حاصل از نشاسته ذرت و آب می تواند درخشش را به نقره های شما بازگرداند. این خمیر را با یک پارچه مرطوب روی نقره قرار دهید. فرصت دهید تا خشک شود و سپس با یک حوله زبر آن را تمیز کنید.

ژل ضدعفونی کننده دست:

ژل آنتی باکتریال ضدعفونی کننده دست نه تنها با میکروب ها مبارزه می کند بلکه جلا دهنده بسیار عالی برای نقرهاست. چند قطره از این ژل را روی پارچه نرمی بریزید و بخش های سیاه شده نقره را با آن تمیز کنید.

خمیردندان:

مقداری خمیردندان را روی پارچه ای بزنید و بر بخش های تیره نقره بکشید. سپس بخش هایی که با خمیردندان تمیز شده را پاک و خشک کنید تا درخشش آن را با چشمان خود ببینید.

شیشه پاکن:

شیشه پاک کن را روی پارچه یا مسواکی اسپری کرده و از آن برای تمیز کردن نقره استفاده کنید. با این کار نقره شما مثل روز اول براق و درخشان خواهد شد.

نرم کننده: 

برای جلوگیری از سیاه شدن نقره نیز می توانید مقداری نرم کننده مو را روی نقره تمیز بمالید و بگذارید خشک شود.

گچ:

می توانید چند قلم گچ را در قفسه یا کشویی که آن ها را نگهداری می کنید بگذارید. گچ ها رطوبت را به خود جذب و از سیاه شدن نقره ها مانع می شود.

سرکه + جوش شیرین + آب سرد :

با قرار دادن نقره های خود در محلول یک دوم فنجان سرکه سفید و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین به مدت۲ تا ۳ ساعت، نیز می توانید جلوه و درخشندگی را به جواهرات خود بازگردانید. پس از این مدت آن ها را با آب سرد شست و شو دهید و به طور کامل خشک کنید.

منبع:سایت چاره کار

.

منبع : charekar.com