اتاق نشیمن جایگاه ویژه ای را در همه منازل به خود اختصاص می دهد. افراد خانه پس از سپری کردن یک روز شلوغ کاری، آخر وقت در اتاق نشیمن دور هم جمع می شوند و به استراحت می پردازند. از اینرو همه دوست دارند که فضای نشیمن آنها گرم و صمیمی باشد و جو آرامبخشی در آن حکمفرما باشد. هر کسی که قصد دیدن شما را دارد و بهتر است بگوییم هر کسی که به خانه شما وارد می شود، اولین جایی را که می بیند، همین محوطه نشیمن است. بنابراین بهتر است اتاق نشیمن خود را طوری دکوراسیون کنید که به واسطه چیدمان محیط صمیمی و جذابی را ایجاد نمایید که نیازهای ساکنین را مرتفع سازد.

در این بخش چند تکنیک برای رفع معضل های متداول چیدمان اتاق نشیمن در اختیار شما قرار می دهیم تا انتظار واقعیتان از این اتاق برآورده شود.

دکوراسیون اتاق به گونه ای نباشد که ارتباط افرادی که در مناطق مختلف نشسته اند با هم قطع بشود و امکان گفتگو با هم را از دست بدهند.
                                                                 ********************

 اتاق بزرگ

اگر فضایی که به اتاق نشیمن خود اختصاص داده اید خیلی بزرگ است، می توانید آنرا را به بخش های مختلفی تقسیم کنید و از هر بخش برای انجام کارهای مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید یک طرف را به بخش سرگرمی اختصاص دهید و در آن یک صفحه نمایش LCD بگذارید. در قسمت دیگر اتاق نشیمن می توانید شومینه داشته باشید و از آن به عنوان هسته مرکزی اتاق بهره بگیرید و صندلی ها را به گونه ای دور آن بچینید که همه رو به شومینه باشند و از گرما و زیبایی شعله های شومینه لذت ببرند. فقط باید دقت داشته باشید که نحوه چیدمان باید از یک انسجام کلی برخوردار باشد. به عبارت دیگر دکوراسیون اتاق به گونه ای نباشد که ارتباط افرادی که در مناطق مختلف نشسته اند با هم قطع بشود و امکان گفتگو با هم را از دست بدهند.

                                                                  ********************

 اتاق کوچک

اگر فضایی که به نشیمن خود اختصاص داده اید خیلی کوچک است، اولین کاری که باید بکنید این است که تمام چیزهایی را که نمی خواهید دور بیندازید. این کار فضای کافی برای چیدمان مناسب مبلمان را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این مطمئن باشید که یک اتاق نشیمن در هم و شلوغ برای هیچ کس راحت نیست و هیچ کس در آن احساس آرامش نخواهد کرد. اگر وسایل زینتی زیادی دارید و نسبت به آنها دلبستگی شدیدی احساس می کنید، با قراردادن آنها در قفسه های دیواری هم به زیباتر شدن محیط کمک کرده اید و هم فضای زمینی بیشتری در اختیارتان قرار می گیرد. با این روش به نحو احسن پتانسیل های دکوراتیو دیواری را نیز به کار می گیرید.

                                                                  ********************

 پنجره های بزرگ

کار زیادی با یک پنجره بزرگ نمی توانید انجام دهید، جز اینکه آنرا از محل خود جدا کرده و جای آنرا دیوار بکشید. عده ای هم هستند که تصور می کنند با قرار دادن یک کتابخانه بزرگ می توانند جلوی دید پنجره را محصور کنند. راه حل دیوار کشی بد نیست، اما هزینه زیادی در بر دارد، از طرفی قرار دادن کتابخانه در جلوی پنجره نامناسب ترین راهکار موجود به حساب می آید. هوشمندانه ترین گزینه آن است که نقطه ضعف را به نقطه قوت تبدیل کنید. چرا از این پنجره بزرگ به عنوان هسته مرکزی استفاده نکنیم؟ آنرا با زیباترین پرده ای که فکرش را می کنید بیارایید و مبلمان زیبایی گرداگرد آن بچینید. روی میز از گلدان ها  و وسایل زینتی شیشه ای استفاده کنید تا هر زمان که پرده ها را کنار می کشید، نور خورشید روی شیشه تابیده شده، منعکس شود، و جلوه و درخشندگی بیشتری به محیط بدهد. اگر قدری با سلیقه تر باشید یک مبل تکی راحتی نیز در کنار پنجره قرار می دهید تا منطقه بی نظیری برای مطالعه بوجود آید.

نشریه منزل

تنظیم :کهتری

مقالات مرتبط

هنرمندی را تجربه کنید

فضایی دلنشین تر

چیدمانی به سبزی بهار

اتاقی با ایده های نو

قرمز، انرژی زا و هیجان آور

دور هم نشینی در حیاط خانه

نوآورانه بچینید

منبع : tebyan.net