خانه تکانی قدم به قدم سرویس بهداشتی با نمناک


خانه تکانی عید وقتی به حمام و دستشویی میرسد خانم خانه غم جرم گیری سرامیک های کف و دیوار را دارد و به فکر برق انداختن شیرآلات است . برای رفع نگرانی با ما همراه شوید.


مثل همیشه دستگش ها را فراموش نکنید چون در این بخش شما باید با برخی مواد شیمیایی کار کنید و ممکن است به پوست دستانتان آسیب برسد. البته ما در این بخش بیشتر به سراغ استفاده از پاک کننده های طبیعی می رویم تا علاوه بر محافظت از دستگاه تنفسی نتیجه ی بهتری به دست آوریم.

تمیز کردن شیرآلات در خانه تکانی

شیرآلات موجود در حمام و دستــــشویی هم یکی از قسمت های مهمی است که حتما باید تمیز و براق باشد؛ برای این کار هیچ وقت از مواد سفید کننده یا دیگر موادی که مخصوص این کار نیستند، استفاده نکنید چون لعاب روی شیرها از بین می رود و دیگر مانند گذشته براق نخواهد شد.

بنابراین همیشه برای تمیز کردن شیرآلات از مواد مخصوص این کار که در بازار وجود دارد یا از سرکه سفید استفاده کنید که می تواند آنها را براق و تمیز کند. علاوه بر این مواد، لیموترش هم انتخاب خوبی برای تمیز کردن شیرهاست. اگر مقداری لیموترش روی شیرها بمالید نه تنها تمیز می شود، بلکه بوی خوبی نیز داخل فضای سرویس بهداشتی می پیچد.

برای مبارزه با کدر شدن لوله ها می توانید کمی آبلیمو را روی یک دستمال بچکانید و آن را روی شیرآلات بمالید. بگذارید شب تا صبح بماند و بعد آن را با آب بشویید.

 لوله ها و شیرهای آب با خمیردندان هم تمیز می شوند. کمی خمیردندان را با استفاده از یک دستمال روی شیرآلات بمالید و آنقدر بسابید تا براق شوند و بعد از مدتی می توانید آنها را بشویید.

 

 

تمیز کردن سرامیک دیوار

 

تمیز کردن سرامیک کف

بهترین مواد شوینده و جرمگیر برای تمیز کردن سوریس بهداشتی پودرهای جرمگیر هستند.

برای شست و شوی کاشی و سرامیک کف سرویس بهداشتی بهترین روش استفاده از برس های زبر با پرز های نازک است ، این برس ها کمک می کند تمام آلودگی ها از سطح سرامیک و درزهای آن زدوده شود.

پس از شست و شوی سرویس بهداشتی پنجره را باز کنید و اجازه دهید هوای تازه رطوبت این مکان را خشک کند و بوی نامطبوع مواد شوینده نیز از سرویس بهداشتی بیرون برود.

یک لیوان سرکه را در 4 لیوان آب داغ بریزید، دستمال را به آن آغشته کنید و تمام کف را دستمال بکشید. سپس می توانید با یک دستمال مرطوب، دوباره سطح را پاک کنید.

 

 

تمیز کردن سرامیک کف

 

  تمیز کردن سرامیک های دیوار

  صابون مایع را به مقدار مساوی با جوش شیرین مخلوط کنید و آن را روی  دیوارهای جرم گرفته بمالید. بعد از 10دقیقه با آب بشویید و از معجزه ای که اتفاق افتاده لذت ببرید. این محلول حتی زه کشی بین کاشی ها را هم سفید خواهد کرد.

 اگر دیوارها قارچ زده یا جرم گرفته، سرکه را روی نواحی آلوده اسپری کنید. اجازه دهید 15دقیقه بماند و بعد با آب بشویید.

اگر بین زه کشی های سرامیک های کف حمام سیاه شده می توانید برای تمیز کردن آن از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین را با آب خمیر کنید و روی ز ه کشی ها بمالید و بعد از یک ساعت آن را بشویید.

خانه تکانی عید

   

 تمیز کردن سینک و سنگ  توالت

 کمی بوراکس در کاسه توالت بریزید و بگذارید شب تا صبح بماند. سپس توالت را برس کشیده و چند بار سیفون را بکشید.

برای ضدعفونی کردن سینک بهتر است ماهی یک بار آن را با الکل تمیز کنید. بعد از شست وشوی کامل کمی الکل صنعتی روی پنبه بمالید و تمام سینک را با آن تمیز کنید. بعد از مدتی آن را با آب بشویید.

 سرکه را با یک اسپری روی تمام سینک اسپری کنید و بعد از 15 دقیقه با اسکاچ و آب بشویید.

 

تمیز کردن شیرآلات

خانه تکانی قدم به قدم سرویس بهداشتی با نمناک 4.8/5 31
منبع : نمناک /ن