آکاایران: از بین بردن جرم فر گاز

روشی ارزان و آسان برای تمیز کردن فر و گاز

از بین بردن جرم فر گاز

اختصاصیآکا ایران: 

برای این که فر گازتان را به شیوه ای آسان و ارزان تمیز کنید ، باید خودتان در منزل پاک کننده بسازید . برای این منظور یک قاشق چای خوری مایع ظرفشویی ، یک قاشق چای خوری لیمو ترش و 1 و نیم قاشق چای خوری مایع سفید کننده را در آب گرم حل کنید . این محلول را روی دیوارهای داخلی فر بمالید و 45 دقیقه صبر کنید . بعد از این مدت فر را با دستمال مرطوب چند بار پاک کنید . این محلول پاک کننده بسیار قوی است که مواد خشک شده و چربی های سوخته را از دیوارهای فر به خوبی جدا می کند .

روشی دیگر برای تمیز کردن و از بین بردن جرم فر گاز

البته برای تمیز کردن فر راه حل های دیگری نیز وجود دارد . در ظرفی پلاستیکی کمی امونیاک بریزید و ظرف را درون فر قرار دهید تا شب بماند . بعد از آن از درون فر بیرون آورید و با 5 قاشق جوش شیرین ، 3 قطره مایع ظرف شویی و 4 قاشق سرکه مخلوط کنید و خمیر درست کنید. این خمیر را با اسفنج داخل فر بمالید و با دستمال مرطوب چند مرتبه پاک کنید. برای تمیز کردن فر می توانید از اسفنج یا مسواک هم استفاده کنید و خمیر را روی سطح فر بمالید.

  • قبل از تمیز کردن فر آن را به مدت 5 دقیقه گرم کنید. می توانید فر را با آب و اسفنج مرطوب کنید و بعد از ان دستگاه را روشن کنید تا بهتر و راحت تر تمیز شود. 
  • استفاده از مواد شیمیایی و مواد شوینده فر را بهتر تمیز می کند اما برای از بین بردن آثار مواد تمیز کننده را چند بار با دستمال مرطوب پاک کنید .

از بین بردن جرم اجاق گاز

برای این که جرم های اجاق گاز را از بین ببرید 4 قاشق جوش شیرین و 4 قاشق آب داغ را مخلوط کنید و با یک مسواک نرم روی اجاق گاز بمالید و بعد از مدت زمان 10 دقیقه با اسفنج پاک کنید .

روشی دیگر برای تمیز کردن و از بین بردن جرم اجاق گاز

5 قاشق جوش شیرین ، 4 قاشق سرکه و 3 قطره مایع ظرفشویی را مخلوط کنید و خمیر را روی اجاق گاز یا کف قابلمه بمالید و بعد از 10 دقیقه با دستمال پاک کنید. این خمیر یک جرم گیر خانگی است که به خوبی تمام جرم ها را از بین می برد.

منبع :

روشی ارزان و آسان برای تمیز کردن فر و گاز  | خانه داری