در پرواز این نکات ایمنی را رعایت کنید

منبع: نوداد

137

1398/10/22

14:53


هواپیما یکی از وسایل نقلیه‌ای است که در عین سرعت بالا و سهولت دسترسی آن، بسیار حساس است و نیاز است که درطول سفر با این وسیله نکاتی را رعایت کنید تا از سفر و مسیر خود لذت ببرید و دچار مشکل نشوید. فرقی نمی‌کند سفر خارجی در پیش دارید و یا بلیط هواپیما علی بابا به یکی از شهرهای داخلی ایران را تهیه کرده‌اید؛ در هرصورت رعایت این نکات می‌تواند موجب افزایش امنیت سفر شما شود.

در همه‌ی سفرهای هوایی، مجموعه اقداماتی پیشگیرانه‌ای توصیه می‌شود که عمل به آن‌ها کمک می‌کند تا سفرهای هوایی امنیت بیشتری را داشته باشند. بسیاری کارشناسان هوایی اعتقاد دارند، برقرار کردن امنیت به‌صورت کامل صرفا نمی‌تواند از سمت کادر پرواز صورت گیرد و مسافران نیز نقش مهمی در برقراری کامل امنیت پرواز دارند.

تمامی شرکت‌های هوایی قوانین سرسختانه‌ای برای حمل بار و وسایل مسافران وضع می‌کند. اگر واقع‌بین باشیم این کار صرفا برای سود بیشتر شرکت هواپیمایی نیست و در بسیاری موارد این موضوع بخاطر امنیت هواپیما و مسافران است. هواپیما اگر از حد مشخصی سنگین‌تر شود ممکن است مشکلاتی را برای موتور به‌وجود بیاورد و همچنین بار بیشتر در هواپیما باعث مصرف سوخت بیشتر آن می‌شود. پس با این اوصاف سعی کنید بعد از خرید بلیط هواپیما از علی بابا، بارهای خود را بررسی کنید و آن‌هایی را که احتیاج ندارید جدا کنید تا مجبور به پرداخت هزینه‌ی اضافه بار نشوید. به عبارت دیگر در صورتی‌که وزن بار شما بیشتر از حد مجاز آن شرکت هواپیمایی باشد شما مجبور به پرداخت جریمه خواهید شد. هر مسافر درطول سفر یک وزن مشخص و حداکثری، برای چمدان‌ها و بارهای خود دارد و همچنین یک وزن مشخصی هم برای کیف دستی خود در داخل کابین دارد. برای مثال بیشتر شرکت‌های هواپیمایی وزن بار مجاز برای کیف دستی مسافر را ۴ کیلوگرم می‌دانند و مجموع بار چمدان‌ها را نیز به ازای هر مسافر در حدود ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم می‌دانند. اگر بلیط هواپیما علی بابا را تهیه می‌کنید، می‌توانید مختصری از شرایط و قوانین شرکت هواپیمایی را مطالعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافه بار نشوید. دغدغه‌ی بسیاری مسافران که مقدار زیادی بار به‌همراه دارند، مقدار هزینه‌ی اضافه بارشان است. این هزینه به ازای هر کیلوگرم اضافه بار، برابر با یک درصد از هزینه‌ی کل خرید بلیط هواپیما است. این هزینه بعد از وزن کشی در فرودگاه گرفته می‌شود؛ البته اگر شما اضافه بار دارید بهتر است کمی از زودتر از حد معمول به فرودگاه بروید تا روند پرداخت هزینه‌ی اضافه بار و وزن‌کشی چمدان‌ها، مشکلی در رسیدن به پروازتان ایجاد نکند.

سفر


علت سرد بودن کابین هواپیما چیست؟

همچنین به منظور امنیت بیشتر سفرهای هوایی، ورود یک سری وسایل به داخل هواپیما ممنوع است و در صورت همراه داشتن این وسایل در گیت پرواز از ورود شما به سالن انتظار جلوگیری می‌شود. اشیا ممنوعه در هواپیما شامل وسایل تیز برنده‌ مانند چاقو هستند و همراه داشتن فندک، گاز اشک‌آور، مواد اسیدی مانند سرکه نیز ممنوع است. حتی ورود مایعات نیز شرایط و قوانین خاص خود را دارد و مایعاتی مانند عطر‌ها، روغن، شامپو و... اگر از حدی بیشتر باشند اجازه ورود پیدا نمی‌کنند.

جالب است بدانید که اگر سفر شما خارجی است ممکن است به همراه داشتن بسیاری وسایل دیگر هم دردسر داشته باشد. برای مثال در هنگام سفر به عربستان همراه داشتن بسیاری مسکن‌ها مجاز نیست و نه‌تنها درطول پرواز نمی‌توانید آن‌ها را به‌همراه داشته باشید بلکه ورود آن وسایل به‌صورت کلی به آن کشور ممنوع است و ممکن است شما را در بدو ورود به یک کشور با مشکلات مختلفی مواجه کند. پس زمانی‌که می‌خواهید بلیط هواپیما علی بابا به یک کشور دیگر را تهیه کنید، بهتر است در مورد قوانین آن کشور تحقیق کوتاهی داشته باشید تا مشکل خاصی برای شما به‌وجود نیاید.

از دیگری نکاتی که برای سفر به کشورهای خارجی نیاز دارید بررسی وضعیت ویزای آن کشور است. البته بعضی کشورها این اجازه را صادر کرده‌اند که تا مدت زمان مشخصی بدون ویزا در آن کشور اقامت داشته باشید، اما اگر مدت زمانی که می‌خواهید در آن کشور اقامت داشته باشید زیاد است و یا دقیقا مشخص نیست، بهتر است قبل از تهیه بلیط هواپیما علی بابا به فکر گرفتن ویزای آن کشور باشید.

در پرواز این نکات ایمنی را رعایت کنید


ارزان‌ترین بلیط هواپیما را بخرید

نکته‌ی بعدی در سفرهای خارجی آن است که به مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها مراجعه کنید تا ببینید که آیا قبل از سفر به کشور مورد نظرتان نیاز به واکسیناسیون هست یا خیر. در صورتی‌که کشور مقصد شما واکسن خاصی را برای صدور ویزا لازم دانسته باشد باید در حدود یک تا دو ماه قبل از سفر و خرید بلیط هواپیما از علی بابا، به پزشک مراجعه کرده باشید و واکسن مورد نظر را تزریق کنید.

همچنین یکی از موضوعاتی که بسیار مهم است همراه داشتن مدارک مهمی مانند پاسپورت، کارت شناسایی و ویزا در طول سفر است که بهتر است تمامی مدارک را در یک کیف دستی به داخل کابین ببرید.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو