«سی‌بی‌اس» دنباله «سکوت برّه‌ها» را می‌سازد

منبع: برترین ها

92

1398/10/23

21:31


شبکه «سی‌بی‌اس» سریالی براساس دنباله موضوع فیلم سینمایی «سکوت برّه‌ها» می‌سازد.

خبرگزاری فارس: به نقل از ورایتی، دنباله فیلم سینمایی «سکوت بره‌ها» به صورت سریال ساخته می‌شود و در این مجموعه قرار است زندگی شخصیت «کلاریس استارلینگ» که در فیلم اصلی «جودی فاستر» نقش را ایفا کرده بود، دنبال شود.

این سریال با عنوان «کلاریس» ساخته می‌شود و از نویسندگان و تهیه‌کنندگان اجرایی الکس کورتزمن و جنی لومت بهره می‌برد.

داستان این فیلم در سال ۱۹۹۳ اتفاق می‌افتد، یک سال پس از وقایع «سکوت بره‌ها»، که در این سری روایت داستان به ناگفته‌های شخصی خانم کلاریس استارلینگ می‌پردازد، چراکه او هنگام بازگشت به ماجرا، به تعقیب قاتلان سریالی و شکارچیان جنسی می‌رود.

«سی‌بی‌اس» دنباله «سکوت برّه‌ها» را می‌سازد

الکس کورتزمن تحت عنوان قراردادی ۵ ساله با استودیوهای تلویزیونی «سی‌بی‌اس» مدیر تولید این پروژه خواهد بود.

شخضیت «کلاریس استارلینگ» از رمان «سکوت بره‌ها» اثر «تامس هریس» گرفته شده که در فیلم معروف این اثر با همین نام در سال ۱۹۹۱ نیز اقتباس شد.

جودی فاستر در آن فیلم نقش استارلینگ را ایفا کرد که بخاطر آن جایزه «بهترین هنرپیشه نقش اصلی زن» اسکار را ازآن خود کرد. «سکوت بره‌ها» در اسکار آن سال 5 جایزه از جمله جایزه «بهترین فیلم» را به خانه برد. شخصیت استارلینگ بعدا در سال ۲۰۰۱ در فیلم هانیبال و با بازی «جولین مور» به تصویر کشیده شد.

سکوت بره‌ها یک فیلم دلهره‌آور ترسناک روانشناختی به کارگردانی «جاناتان دمی» محصول سال ۱۹۹۱ ایالات متحده آمریکا است که بازیگرانی همچون جودی فاستر، آنتونی هاپکینز و اسکات گلن در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم براساس رمانی به همین نام نوشتهٔ توماس هریس (۱۹۸۸ میلادی) ساخته‌ شده که به هانیبال لکتر، نابغهٔ روان‌پزشکی، آدم‌خوار و آدم‌کش زنجیره‌ای می‌پردازد.

«سی‌بی‌اس» دنباله «سکوت برّه‌ها» را می‌سازد

در این فیلم، کلاریس استارلینگ، کارآموز جوان اف‌بی‌آی توسط جک کرافورد مأموریت می‌یابد که با هانیبال لکتر گفتگو کند، زیرا ممکن است بتواند به آن‌ها در پیدا کردن بیل بوفالو که آدم‌کشی زنجیره‌ای است و پوست قربانیانش را از تن جدا می‌کند، کمک نماید.

سکوت بره‌ها در ۱۴ فوریهٔ ۱۹۹۱ میلادی اکران شد و ۲۷۲٫۷ میلیون دلار فروش داشت، در حالی که بودجهٔ فیلم ۱۹ میلیون دلار بود. این فیلم سومین فیلمی است که پس از «در یک شب اتفاق افتاد» و «دیوانه از قفس پرید» که برندهٔ همهٔ ۵ شاخهٔ اصلی جایزهٔ اسکار شد: بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین کارگردانی، و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی. همچنین نخستین و تاکنون تنها فیلم برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین فیلم در ژانر ترسناک است و نیز، پس از «جن‌گیر» در سال ۱۹۷۳ میلادی و «آرواره‌ها» در ۱۹۷۵ میلادی، سومین فیلم از این نوع است که برای دریافت این جایزه نامزد شده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو