شگفتی ‌ها و بی توجهی ها در مراسم اسکار 2021

شگفتی ‌ها و بی توجهی ها در مراسم اسکار 2021


133

1400/2/6

15:45


بعد از تمام گمانه ‌زنی‌ها درباره‌ی نود و سومین مراسم اسکار، اسامی برند‌گان در بخش بهترین بازیگری همه را غافلگیر کرد.

شگفتی ‌ها و بی توجهی ها در مراسم اسکار 2021

۲ ساعت پیش
بعد از تمام گمانه ‌زنی‌ها درباره‌ی نود و سومین مراسم اسکار، اسامی برند‌گان در بخش بهترین بازیگری همه را غافلگیر کرد.

شگفتی ‌ها و بی توجهی ها در مراسم اسکار 2021

ترجمه‌ی اختصاصی سلام سینما- برندگان جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن که به «آنتونی هاپکینز» و «فرانسیس مک دورمند» تعلق گرفت همه را غافلگیر کرد. اما بیشترین غافلگیری هنگامی اتفاق افتاد که برخلاف سال‌های گذشته که بهترین فیلم را آخر مراسم اعلام می‌کردند، امسال بخش بهترین بازیگری جای آن را گرفت.

یکی دیگر از عجایب امسال این بود که بر خلاف این تغییرات مراسم خوب پیش رفت. یک جایگاه جدید به نام «جایگاه اتحادیه» به وجود آمده بود. خیلی از مجری‌ها از بین تماشاگران صحبت کردند و موثر هم واقع شد.

طبق انتظارات، «کلویی ژائو» با بردن جایزه‌ی بهترین کارگردانی برای فیلم «سرزمین کوچ نشین‌ها»(Nomadland) تاریخ سازی کرد.

برندگان بازیگران مکمل هم درست مطابق برندگان «مراسم جوایز انجمن بازیگران»(SAG Awards) بود. «یون یو جونگ» برای فیلم «میناری»(Minari) و «دنیل کالویا» برای فیلم «یهودا و منجی رنگین پوست»(Judas and the Black Messiah) برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شدند.

اما به سراغ ادامه‌ی این لیست شگفتی‌ها و بی‌توجهی‌های مراسم اسکار 2021 برویم:

بی توجهی‌ها: «دادگاه شیکاگو7»(The Trial of the Chicago 7)

فیلم «آرن سرکین» که در شش بخش نامزد شده بود، تنها فیلمی بود که دست خالی به خانه بازگشت. واقعل جای تعجب داشت. زیرا فیلم «دادرسی شیکاگو 7» جز شرکت کنندگان قوی امسال بود.

دلدگاه شیکاگو 7

 

شگفتی‌ها: «فرانسیس مک دورمند» برنده‌ی بهترین بازیگر زن

با توجه به این که فرانسیس مک دورمند تقریبا تمام جوایز امسال را درو کرد، بعید نبود که سومین جایزه اسکار را از ان خود کند. اما در کل این بخش تکلیفش زیاد معلوم نبود. «آندرا دی» گلدن گلاب را برد، «وایولا دیویس» ساگ را، «کری مولینگان» هم جوایز منتقدین و اسپریت را از آن خود کرد. 

سرزمین خانه به دوش‌ها

 

بی توجهی‌ها: «چادویک بوزمن» شگفتی‌ها: «آنتونی هاپکینگز»

از آنجایی که قرار بود بخش بهترین بازیگری در آخر مراسم اعلام شود، حال و هوا جوری پیش رفت گویی تهیه کنندگان برنامه دارند برای برد «چادویک بوزمن» برنامه‌ریزی می‌کنند. «چادویک بوزمن» گلدن گلوب و ساگ را برده بود اما «آنتونی هاپکینگز» بفتا را. همین باعث شده بود مردم با قاطعیت نتوانند برنده این بخش را حدس بزنند.

در این رقابت تن به تن «آنتونی هاپکینگز» تقریبا سی سال بعد از اولین اسکار خود برای فیلم «سکوت بره‌ها»(Silence of the Lambs) دومین جایزه را نیز برای فیلم «پدر»(The Father) از آن خود کرد. 

پدر

 

غافلگیری: بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی برای فیلم «پدر»

با وجود این که خیلی‌ها منتظر برد «پدر» در این بخش بودند، اما باز هیچ چیزی قطعی نبود. «سرزمین کوچ نشین‌ها» شانس زیادی برای برد داشت، از طرفی قسمت دوم فیلم «برات»(Borat) هم برنده‌ی «دبلیو جی ای»(WGA) شده بود. اما در نهایت جایزه به کارگردان فیلم «فلورین زلر» رسید که نمایشنامه‌ی خودش را با کمک «کریستفر همپتن» اقتباس کرده بود.

 

غافلگیری: بهترین فیلمبرداری «منک»(Mank)

با وجود این که «اریک مسرشمیت» برای فیلمبرداری سیاه و سفید فوق العاده اش مورد توجه زیادی قرار گرفته بود، به نظر می‌رسید که جایزه‌ی این بخش به «جاشوا جیمز» برای «سرزمین کوچ نشین‌ها» برسد. رقابت در این بخش بسیار سخت بود. اما بالاخره فیلمبرداری کلاسیک «مسرشمیت» برنده‌ شد. 

منک

 

شگفتی‌ها: سخنرانی‌هایی که با آرامش انجام شد

شاید قابل توجه‌ترین بخش مراسم، پخش نکردن موسیقی برای قطع کردن سخنرانی‌های طولانی بود. در واقع هیچ ارکستری وجود نداشت. کل مراسم توسط دی‌جی معروف «کوستلاو» هدایت شد. برندگان هم اجازه داشتند که در کمال آرامش صحبت‌های خود را انجام دهند و عجله نکنند. 

همین امر باعث ایجاد لحظه‌های فوق‌العاده‌ای شد. لحظاتی مثل «یون یو جونگ» که با سخنرانی خود جمعیت را به خنده انداخت. این درسی شد برای سال‌های آینده: بگذارید برندگان صحبت کنند. 

یون یو جونگ

 

بی توجهی: « یک شب در میامی»(One Night in Miami)

فیلم «رجینا کینگ» شب را با سه نامزدی در بخش‌های بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی، بهترین بازیگر مکمل و بهترین ترانه آغاز کرد. آخرین بخش یعنی بهترین ترانه برای آهنگ «الان صحبت کن»(Speak Now) شانس زیادی برای برد داشت، اما در نهایت ترانه‌ی «برای خودت بجنگ»(Fight for You) از فیلم «یهودا و منجی رنگین پوست»(Judas and the Black Messiah) برنده‌ی این بخش شد. 

 

منبع: Variety

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو