نکات مهم برای اینکه دندان های سفیدی داشته باشید

نکات مهم برای اینکه دندان های سفیدی داشته باشید


منبع: زیبامون

242

1398/11/13

22:02


در این مقاله از زیبامون دات کام می خواهیم شما را با روش هایی برای سفید کردن دندان هایتان آشنا کنیم.

نکات مهم برای اینکه دندان های سفیدی داشته باشید

یکی از مواردی در صورت که باعث می‌شود زیبایی شما بیشتر بدرخشد داشتن دندان هایی سالم است. مسلماً یک سری دندان سالم و سفید باعث می‌شود که لبخند ما زیباتر شود و بیشتر به چشم بیاید. خانم ها و آقایان معمولاً توجه بیشتری به پوستشان و یا هیکل شان می کنند و بیشتر اوقات از دندان‌هایشان غافل میمانند. اما مسلماً هیچ کس نمی تواند تاثیری را که یک دست دندان سفید می تواند روی مخاطب تان بگذارد را انکار کند. دندانهایی که سفید هستند و می درخشند باعث می‌شود که شما آدم سالم تری به نظر برسید و توجهات بیشتری را به خودتان جلب کنید. مسلما برای رسیدن به یک سری دندان سفید و بدون عیب و نقص شما نیاز دارید یک سری مسائل را رعایت و دنبال کنید.

در این مقاله از زیبامون دات کام می خواهیم شما را با این روش ها آشنا تر کنیم. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

یک : رژیم مخصوص برای دندان های سفید بگیرید

روش هایی برای سفید کردن دندان

اگر از افرادی هستید که از نوشیدنی های الکلی استفاده می کنید, به چای سیاه اعتیاد دارید و یا دخانیات مصرف می‌کنید و زیاد سیگار میکشید مسلما نباید از دندان‌ هایتان انتظار اینکه سفید و مرواریدی باشند داشته باشید. تنباکو یکی از رایج‌ترین و بدترین ترکیباتی است که دندان‌ها را لک می‌کند و از بین می‌برد. سیگار کشیدن و یا استفاده از تنباکو می‌تواند باعث زرد شدن یا ایجاد لکه‌های قهوه‌ای روی دندان‌ها شوند. محصولات تنباکو خطر ابتلا به انواع سرطان را افزایش می‌دهند و همچنین باعث بروز بیماری‌های لثه و بیماری‌های تنفسی می‌شوند.

روش هایی برای سفید کردن دندان

دیگر مواردی که می‌توانند باعث شوند دندان هایتان زرد و بد رنگ شوند شامل نوشابه ,خوراکی های شیرین و همچنین نوشیدنی های تیره رنگ هستند. به طور کلی اگر یک ماده غذایی قبل از این که درون دهان تان قرار بگیرد تیره رنگ است.احتمالاً می‌تواند روی رنگ دندان هایتان هم تاثیر بگذارد و ان ها را نیز تیره کند. در نتیجه اگر دنبال این هستید که دندان های سفید و تمیز و مرتبی داشته باشید, بلافاصله بعد از خوردن و نوشیدنی‌های غذاهایی که احتمال می دهید روی دندان‌ هایتان تاثیر منفی به جا بگذارند مسواک بزنید تا کاملاً اثر و آثار آنها را از روی سطح دندان تان پاک کنید.

نوشیدنی‌های معمولی که سبب ایجاد لکه‌های دندان و تغییر رنگ می‌شوند عبارت اند از قهوه، چای، نوشابه‌های تیره رنگ و بسیاری از آب میوه‌ها، به خصوص آنهایی که رنگ‌های تیره‌تر دارند. یک قاعده کلی: اگر یک نوشیدنی یا غذا می‌تواند دچار تغییر رنگ یک تی شرت سفید شود، احتمالا باعث ایجاد لکه‌های دندانی هم خواهد شد. برای یک رژیم دندان خوب به طور کلی خوردن نوشیدنی ها و موادی که روی دندانهایتان تاثیر منفی می‌گذارد را کم کنید و بیشتر از خوراکی هایی که باعث زیباتر شدن دندان های تان میشود استفاده کنید. همچنین میتوانید حتی روزانه بیشتر سیب بخورید تا دندان هایتان به طور طبیعی تمیز و لکه گیری شوند.

دو : زود به زود مسواکتان را عوض کنید

مسواک زدن

یکی از مواردی که احتمالا از آن بی خبر هستید اما تاثیر به شدت زیادی روی تمیزی و درخشندگی دندان هایتان دارد مسواک تان است. معمولاً افراد به این مسائل توجه نمی کنند اما مسواک شما نیاز است که زود به زود و حداقل هر سه ماه یکبار عوض شود. اگر مسواک تان را مدت طولانی است که نگه داشته اید باید به شما بگوییم که شما در واقع هنگام مسواک زدن دندان هایتان را تمیز نمی کنید, بلکه فقط باکتری ها را دوباره به دهان تان منتقل می کنید که اصلاً سالم نیست.

بر اساس گفته‌های دندانپزشک معروف "هارولد کتز" در بورلی هیلز برای مسواک زدن بهترین روش این است که مسواک را با یک زاویه ۴۵ درجه در روی جهت مخالف لثه هایتان قرار دهید و سپس آن را آرام آرام با حالت دورانی روی دندان هایتان بکشید. این روش بهتر از بالا پایین کردن مسواک است. مسواک را به حالت یک مداد یا خودکار و با ظرافت در دستانتان بگیرید تا مطمئن شوید که زیادی محکم آن را به لثه ها و دندان هایتان نمی کشید. همچنین از بیش از حد مسواک کردن دندانهایتان نیز پرهیز کنید زیرا که این مسئله باعث حساس شدن لثه هایتان می شود. مسواک زدن مسئله‌ای است که باید در آن تعادل به خرج داده و اصلاً زیاده‌روی نشود.

سه : زبانتان را هم تمیز کنید

روش هایی برای سفید کردن دندان

ترجیحاً برای اینکه دهان سالم تر, خوشبو تر و دندان های درخشان تری داشته باشید باید به زبانتان نیز توجه کنید. هر روز صبح از یک تمیز کننده زبان استفاده کنید تا مواد اضافه که روی زبان تان جمع شده است را پاک کرده و باعث شوید بوی بد دهان تان نیز برطرف شود. یکی از علت‌ های اصلی این که دهان بوی بدی میدهد جمع شدن باکتری ها روی زبان است. زبان بیشترین بار میکروبی را نسبت به بقیه قسمت های دهان دارد. با این وجود بسیاری از مردم بهداشت دهان و دندان را دقیقا نمی دانند و وقتی برای تمیز کردن زبان خود نمی گذارند.

وقتی زبان را به درستی تمیز نکنید می تواند عوارض جانبی منفی داشته باشد مانند تنفس بدبو ، پوسیدگی دندان و...برای رفع این مسئله استفاده از یک پاک کننده زبان به شدت کارساز است. همچنین استفاده از یک پاک کننده زبان تاثیر به شدت بیشتر و زیاد تری از استفاده از مسواک تان بر روی زبان تان دارد. در نتیجه به جای اینکه مسواک تان را روی زبان تان بکشید دست به کار شوید و یک پاک کننده زبان بخرید. انواع مختلفی از ابزار برای تمیز کردن زبان وجود دارد. اسکارپر ها پیش پا افتاده ترین انها میباشند. اسکارپر یا برس های زبان، هر چند که نسبتا جدید هستند اما شایع اند. تمیزکننده های زبان ابزار رایجی هستند که  برای کشیده شدن روی زبان استفاده می شوند.

چهار : مواد غذایی ضدعفونی کننده را فراموش نکنید

روش هایی برای سفید کردن دندان

 مواد غذایی ای که سفت و تقریبا آبدار هستند هنگام خورده شدن به تمیز کردن دندان ها کمک می‌کنند. بالاتر به این مسئله که سیب تا چه حد می‌تواند روی تمیزی دندان ها تاثیر بگذارد و تقریباً مانند مسواک عمل می‌کند اشاره کردیم. جویدن یک سیب مانند این است که از یک مسواک طبیعی استفاده کنیم. مواد مغذی موجود در سیب باعث تقویت ساختار دندان‌ها می‌گردد. مینای دندان با کمک سیب محکمتر میشود و مواد داخل سیب از جرم گرفتن دندان‌ها پیشگیری می‌کنند.

اسیدهای موجود در سیب، اثر ضدالتهاب و باکتری‌کش بر دندان‌ها و لثه دارند.  سایر انتخاب‌ های دیگری که می‌توانید برای مسئله داشته باشید شامل هویج, کرفس و ذرت می شود. برای اینکه بیشترین تاثیر را بگیرید مطمئن شوید که آن ماده غذایی ضدعفونی کننده که انتخاب کرده اید آخرین چیزی هست که می خورید, درست مثل مسواک زدن که آخرین کاری است که بعد از غذا خوردن انجام میدهید.

پنج : سرکه سیب قرقره کنید

روش هایی برای سفید کردن دندان

این روش ممکن است تا حدی سنتی به نظر برسد و یا با فکر قرار دادن سرکه سیب در دهان تان احساس کنید که این روش زیاد مناسب نیست .اما سرکه سیب نیز مانند سیب تاثیر به‌شدت خوبی روی دندان ها می گذارد و می‌تواند از جرم گیری آنها جلوگیری کند. هر روز صبح قبل از هر چیزی سرکه سیب قرقره کنید و سپس به حالت عادی مسواک بزنید. سرکه سیب به خوبی می تواند جایگزین هر سفید کننده ای باشد. از فواید آن این است که طبیعی است و مضرات بسیار کمی نسبت به دیگر مواد دارد. پس دندان ها را به خوبی سفید می کند. سرکه سیب به دندان هایتان کمک می کند که جرم ها از روی آن ها پاک شوند و همچنین دندان هایتان را سفید می‌کند و باکتری ها و جرم های درون دهان تان را نیز میکشد.

شش : تلاش کنید بدون نگاه به اینه از نخ دندان استفاده کنید

یکی از علت‌هایی که همیشه باعث میشود بقیه از استفاده از نخ دندان گریزان باشند این مسئله است که استفاده از آن نیاز به تمرکز و زمان بندی خاصی دارد و نمی توان در همه شرایط از آن استفاده کرد.اما شما نیاز دارید که دندان هایتان را مرتب با کمک نخ دندان جرم گیری کنید. در نتیجه باید یاد بگیرید که در هر موقعیتی از آن استفاده کنید. تا مدتی هنگامی که جلوی آینه قرار می گیرید تا نخ دندان استفاده کنید چشمهایتان را ببندید و تمرین کنید تا بدون کمک آینه بتوانید این کار را انجام دهید. اگر در این زمینه حرفه ای شوید و موفق باشید دیگر میتوانید در هر شرایطی از نخ دندان استفاده کنید. مهم نیست که در ماشین تان هستید ,پشت میزتان نشسته اید و یا در تخت خواب هستید.

وقتی که این مسئله را یاد گرفتید برای خودتان تعداد زیادی  بسته های نخ دندان تهیه کنید و آنها را روی میز کارتان, درون کیفتان و هر جای دیگری که زیاد رفت و آمد دارید قرار دهید و هر بار که چشمتان به آنها افتاد شروع کنید به نخ دندان کشیدن. نخ دندان به شدت روی سلامت دندان ها تاثیر مثبت می گذارد و باعث می‌شود دهانتان خوشبو شود. از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند و همچنین لثه‌ ها را قوی کرده و بین دندان ها را نیز جرم گیری می‌کند و تمام اینها می‌توانند نتایجی مثل سفید شدن دندانها و خوشبو شدن دهانتان را به دنبال داشته باشند.

هفت : همیشه قبل و بعد از خواب مسواک بزنید

خمیر دندان و مسواک

مسلماً مستقیم ترین راه و روش برای رسیدن به دندان های سفید و بی نظیر, مسواک کردن به موقع است .اکثر دندانپزشک ها به اینکه چقدر مسواک زدن می تواند تاثیر مثبتی روی دندان ها بگذارد اشاره کرده اند .قبل از اینکه به خواب بروید و وارد رختخواب شوید مطمئن شوید که حتماً مسواک بزنید تا دهانتان در طول شب تمیز و تازه بماند .یکی از علت‌هایی که به شدت نیاز است شب ها مسواک بزنید این است که موقعی که میخوابید آب دهن تان که توانایی کشتن باکتری ها را دارد دیگر تولید نمی شود و خشک می شود.

اگر دندان هایتان را مسواک نزده اید در طول شبانه باکتری هایی که در دهان تان باقی ماندند تاثیر مخربی روی دندانهایتان می‌گذارند. همچنین صبح ها نیز وقت آن است که مسواک بزنید و تمام باکتری ها را از دهان تان به طور کامل خارج کنید.

داشتن دندان های تمیز سالم آنقدرها هم که به نظر می‌رسد سخت نیست. فقط نیاز به کمی نظم و اراده دارد و همچنین نیاز است برای رسیدن به آن‌ها کمی تلاش کنید. دندان ها از پایه‌های اصلی زیبایی و سلامت در بدن هر فردی هستند. داشتن دندان‌های خراب و آسیب دیده می‌توانند روی تمام جنبه‌های زندگی شما تاثیر منفی بگذارد و فقط زیبایتان نیست که از آنها تاثیر بد می گیرد.

اگر شما دندان هایی سالم نداشته باشید هنگام بلع و جویدن غذا دچار مشکل می شوید و در نتیجه معده و سیستم گوارش تان نیز اذیت می شود. سعی کنید با دنبال کردن روتین های مناسبی که برای مراقبت از دندان هایتان تشکیل داده اید به خوبی از آنها مراقبت کنید. غذاهایی بخورید که آسیب کمتری به دندان هایتان می زنند و آنها را به زود به زود مسواک کنید. امیدواریم با روش‌های بالا توانسته باشیم شما را تا حدی در این مسئله راهنمایی کرده باشیم. تا بتوانید با کمک آنها به خودتان دندان های سالم و زیبا هدیه بدهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو