به گزارش رویترز، سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کارشناسان بین الملل از ۱۱ تا ۱۲ فوریه (۲۲-۲۳ بهمن) در ژنو تشکیل جلسه مشورتی می‌دهند تا درباره اولویت‌های تحقیق و تولید دارو و واکسن‌های مقابله با ویروس کرونا بحث و گفت وگو کنند.

دکتر مایک راین مدیر اجرایی برنامه‌های اضطراری سازمان بهداشت جهانی در کنفرانس خبری گفت: تا کنون هیچ درمانی مؤثر و اثربخش برای ویروس جدید کرونا پیدا نشده است.

تئودور آدهانوم دبیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز گفت که یک تیم پزشکی به هدایت سازمان بهداشت جهانی بزودی راهی چین خواهد شد.

شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در نخستین اظهار نظر خود در ماه جاری میلادی درباره ویروس کرونا، گفت که چین این ویروس را مهار خواهد کرد.

وی تاکید کرد که تردیدی نیست ما موفق به مهار این ویروس خواهیم شد و همه تلاش‌ها روی این موضوع متمرکز شده است.

جین پینگ خاطر نشان کرد که ما توانسته‌ایم در زمینه مهار ویروس و پیشگیری از شیوع گسترده‌تر گام‌های بلندی برداریم. تدابیر بسیار سختی اتخاذ شده که نتیجه بخش و موثر بوده است.

شمار مبتلایان به این ویروس در سراسر دنیا به ۲۰ هزار و ۶۰۰ نفر رسیدکه بیش از ۲۰ هزار و ۳۰۰ نفر آن‌ها در چین هستند. در این میان بیش از ۴۹۲ نفر فوت کرده‌اند و کم سن‌ترین مبتلا نیز یک نوزاد است که تنها ۳۰ ساعت پس از تولد به کرونا مبتلا شده است. این نوزاد در شهر ووهان مرکز استان و کانون اولیه شیوع بیماری متولد شده است. این استان اکنون بیش از ۱۶ هزار و ۶۰۰ مبتلا دارد.