عکس و بیوگرافی مونا بانکی پور + همسرش و ماجرای جدایی

عکس و بیوگرافی مونا بانکی پور + همسرش و ماجرای جدایی


منبع: نمکستان

613

1398/12/13

06:31


مونا بانکی پور متولد دهه پنجاه در تهران است. با اینکه در آثار شاخصی حضور نیافته و بازیگری را به مدت مدیدی است که کنار گذاشته اما به دلیل سوابق خانوادگیش، مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

نمکستان: مونا بانکی پور متولد دهه پنجاه در تهران است. با اینکه در آثار شاخصی حضور نیافته و بازیگری را به مدت مدیدی است که کنار گذاشته اما به دلیل سوابق خانوادگیش، مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است. وی مادر دارا حیایی بازیگر نوجوان و همسر سابق امین حیایی، یکی از مشهورترین بازیگران سینما و تلویزیون ایران است و اسم این افراد کافی ست که حس کنجکاوی مردم و مطبوعات را به زندگی خصوصی وی متمرکز کند. یکی از شناخته شده ترین فیلمهایی که او در آن حضور یافته، مجموعه جذاب تلویزیونی خواب و بیدار مهدی فخیم زاده بود که در آن نقش همسر یک پلیس را ایفا میکرد. نگاهی میکنیم به زندگی شخصی و هنری مونا بانکی پور

مونا بانکی پور عکس مونا بانکی پور و همسرش بیوگرافی مونا بانکی پور

تحصیلات :

مونا بانکی پور فارغ التحصیل رشته کارگردانی میباشد.

زندگی خانوادگی :

در یک خانواده هنرمند چشم گشوده. مادرش فرزانه داوری یکی از هنرپیشگان زن قبل از انقلاب است. او متولد  ۱۳۳۸در تهران است و مدتی نیز در ایالات متحده زندگی میکرد و در چند سریال شبکه جم نیز حضور یافته بود. سال ۱۳۷۱ بود که مونا بانکی پور با امین حیایی که آن موقع ۲۲ سال بیشتر نداشت و تازه در مسیر بازیگری گام نهاده بوده و چندان نیز مشهور نبود ازدواج کرد. ازدواجی که خیلی زود به طلاق ختم شد.

مونا و امین حیائی از این ازدواج صاحب پسری به نام دارا شدند که حضانت دارا بعد از طلاق به مادرش سپرده شد. مونا و پسرش دارا بعد از مدتی زندگی در ایران به خارج از کشور رفتند و پس از گذشت چند سال دوباره به کشور بازگشتند. امین حیایی ازدواج زود هنگامش که در نهایت منجر به جدائی از همسرش انجامید را یکی از اشتباهات دوران جوانیش میداند که به دلیل خامی و جوانی و ناخواسته خود را در ورطه اشتباهی جبران ناپذیری قرار داده است.

البته او و همسر سابقش به خاطر سرپرستی و حضانت پسرشان دارا کمی دچار اختلاف می شوند اما در نهایت امین حیایی راضی میشود که دارا را به مادرش بسپارد. البته حیائی تاکید میکند که مونا بانکی پور زحمات زیادی را برای تربیت دارا متحمل شده و او را از این نظر مورد تقدیر قرار میدهد. پس از مدتی نیز مونا راضی میشود که دارا فرزندش گهگداری به سراغ پدرش نیز برود چون به این نتیجه می رسد که امین نیز پسر خود را به اندازه او دوست دارد.

دارا فرزند امین حیائی و مونا بانکی پور به دلیل چهره خاصش و پیشینه هنری پدرش مدتی در حرفه مدلینگ بود و برای برندهای تجاری مختلف تبلیغ میکرد و عکسش روی بیلبوردهای سطح شهر رفت اما در نهایت با کمک پدرش وارد دنیای سینما و بازیگری شد و در چند فیلم از جمله در مجموعه تلویزیونی از سرنوشت جلوی دوربین رفت.

او در یک فیلم سینمائی به نام شعله ور که کاری از حمید نعمت الله بود با پدرش نیز همبازی شد. امین حیایی در این فیلم نقش خیر کننده ای داشت به طوریکه برنده دیپلم افتخار جشنواره فجر به عنوان نقش اول مرد شد. اما  دارا متولد ۱۳۷۵ در تهران است و امین حیایی همسر سابق مونا نیز متولد ۱۹ خردادماه سال ۴۹ در تهران است و به واسطه آشنائی با زنده یاد ثریا حکمت و نیز محمد رضا شریفی نیا وارد سینما شد و به زودی به یکی از موفق ترین بازیگران مرد ایران بدل شد.

          

مونا بانکی پور و پسرش

حضور در تلویزیون :

در سال ۱۳۸۰ یک مجموعه تلویزیونی ای به روی آنتن شبکه اول سیما رفت که به زودی به یکی از پرمخاطب ترین فیلمهای حادثه ای و جنائی صدا و سیما بدل شود و بسیار مورد توجه و استقبال شدید مردم قرار گرفت. این فیلم که در زانر پلیسی بود را مهدی فخیم زاده، کارگردان برجسته سینمای ایران ساخته بود و بازیگرانی همچون رویا نونهالی، دانیال حکیمی، محمد صادقی در کنار کامران تفتی از جمله بازیگران نیز در آن حضور داشتند.

مونا بانکی پور نقش همسر یکی از پلیس های نیروی انتظامی را ایفا میکرد که با کار و فعالیت همسر پلیسش به شدت مخالف بود و نمی توانست آن را تحمل کند. پس از بازی در این فیلم مونا بانکی پور برای مدت مدیدی در هیچ فیلم و سریالی حضور پیدا نکرد چون برای مدتی از ایران خارج شد و همچنین تمایل داشت در یک کار قوی تر و بهتر از خواب و بیدار نقش آفرینی کند که به گفته او هیچوقت این فرصت برای او پیش نیامد. آخرین حضور او در تلویزیون به سال ۸۲ بر می گردد که در فیلمی به نام خانه ای در شن جلوی دوربین رفت.

حاشیه های زندگی :

مدتی شایعاتی در مورد او دست به دست میچرخید که وی دارا فرزندش را از کودکی ترک کرده و خود برای زندگی به خارج از کشور رفته است. خانم بانکی پور ضمن رد این شایعه تاکید داشت که دارا از کودکی تا الان که یک جوان بیست و سه ساله میباشد حتی یک روز هم از او جدا نبوده و پیش او و مادربزرگش زندگی رشد کرده و زندگی میکند. همچنین وی در مصاحبه ای اعلام کرد حواشی مربوط به زندگی هنرمندان را نمیتوان انکار کرد و همواره با آنها حضور دارد.

رابطه او با امین حیایی :

مدتی پس از طلاق آنها به خاطر برعهده گرفتن حضانت پسرشان دارا بایکدیگر در کشمکش بودند اما بعد از مدتی و زمانیکه دارا بزرگ شد کدورت ها را کنار گذاشتند و به این نتیجه رسیدند هردوی آنها والدین دارا هستند و باید در کنارش باشند تا او رنگ آرامش را ببیند.

مونا بانکی پور

از خوانندگی تا سبک پسرانه لباس پوشیدن :

وی علاقه زیادی به پوشیدن لباسهای پسرانه تین ایجری را دارد و آنطور که از عکسهایش در صفحه شخصی اینستاگرامیش مشخص است علاقه زیادی نیز به حرفه مدلینگ دارد. او مدتی است که به خواندن روی آورده و مشخص نیست در چه سبک موسیقی ای فعال است.

ساخت فیلم کوتاه :

سال ۹۷ با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک فیلم کوتاه به نام قمر در عقرب را کارگردانی نمود که درباره موضوع فیلم و اینکه چه کسانی به عنوان بازیگر جلوی دوربین او رفته اند هیچ اطلاعی در دست نیست.

طرفدار دو آتیشه فوتبال :

به فوتبال علاقه خاصی دارد و یک فوتبال بین حرفه ای است. تیم مورد علاقه او نیز فرانسه میباشد.

عکس های مونا بانکی پور و پسرش

دارا حیایی و مادرش مونا بانکی پور

لیلا زارع و مونا بانکی پور

عکس لیلا زارع و مونا بانکی پور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو