مزایای سفر با قطار | معایب سفر با قطار

منبع: تالاب

143

1399/2/15

05:40


مزایای سفر با قطار | معایب سفر با قطار

مزایای سفر با قطار

در این جا بـه بررسی مزایا و معایب استفاده از قطار برای سفر های کوتاه و طولانی صحبت خواهیم کرد.

 

سفر با قطار یکی از آسان ترین و البته ایمین ترین انتخاب برای سفر کردن یاد میشود. درصورت استفاده از قطار نگران تصادفات غیر منتظره و یا گمراه شدن در جاده هاي‌ مختلف دنیا نیستید.

 

بـه گزارش تالاب احتمالا باورتان نشود ولی در اروپا سفر با قطار بسیار محبوب‌تر از سفر با هواپیما و اتومبیل شخصی اسـت. بـه‌خصوص جوانها و کسانی کـه اهل مسافرت رفتن با کوله‌پشتی هستند سفر با قطار را بـه سایر وسایل نقلیه ترجیح می‌ دهند.

 

سفر با قطار بـه شـما امکان میدهد از مناظر زیبای اطرافتان لذت ببرید و آرامش بیشتری در سفر داشته باشید. در سفر با قطار مسافران احساس این را دارند کـه یک کتاب متحرک در جلوی چشم هایشان در حال ورق خوردن اسـت. هر چقدر کـه قطاری کـه ما انتخاب میکنیم بهتر باشد لذت تماشای این عکسهای بیشتر و بهتر می شود.

 

انتخاب قطار بنابر هزینه و مقصدی کـه شـما درنظر دارید می تواند متفاوت باشد ولی بعضی از قطارها کوپه هایي با ظرفیت ۴ نفر و بعضی هم ۶ نفر یا حتی اتوبوسی هستند. چنانچه شـما سفر تفریحی می‌خواهید بروید و تعدادتان زیاد اسـت پیشنهاد میکنیم کـه از قطارهای اتوبوسی یا کوپه هاي‌ ۶ نفره استفاده کنید.

 

لازم بـه ذکر اسـت! کوپه هاي‌ اول و آخر قطارها را هیچوقت انتخاب نکنید زیرا بر روی چرخ هاي‌ قطار قراردارند و سر و صداری زیادی را ایجاد می‌کنند.

 
 

مزایای سفر با قطار | معایب سفر با قطار

مزایای سفر با قطار

* سفر با قطار کم هزینه اسـت

سفر با قطار نسبت بـه سفر با هواپیما بسیار کم‌ هزینه‌تر اسـت، بـه‌ خصوص اگر مقصد شـما خیلی دور نباشد.

 

* سفر با قطار محدودیت ندارد

یکی از محدودیت‌هاي‌ مهم سفر با هواپیما محدودیت میزان بار قابل‌حمل اسـت. این موضوع سبب میشود خیلی از مسافران سفر با قطار را بـه هواپیما ترجیح دهند زیرا در قطار هیچ محدودیتی برای میزان بار قابل‌حمل نیست.

 

* بهتر در معرض اسـت

برعکس فرودگاه کـه در اکثر شهرها در محلی دور از مرکز شهر و دور افتاده اسـت، ایستگاه راه‌آهن طبق معمولً در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی بـه ان بسیار ساده اسـت. بـه همین دلیل  نیازی نیست کـه مسافت زیادی را طی کنید و ساعت‌ ها در ترافیک معطل شوید.

 

* زیاد معطل نمیشود 

در سفر با قطار مراحل زمان بری هم چون چک کردن هاي‌ امنیتی طولانی وجود ندارد. تنها کافی اسـت 20 دقیقه پیش از حرکت قطار، در ایستگاه حضور داشته باشید.

 

* داشتن آرامش بیشتر در سفر با قطار

علاوه بر این کـه در سفر با قطار میتوانید از مناظر اطراف لذت ببرید، نگرانی‌ هاي‌ سفر با هواپیما از جمله نگرانی برای تکان‌هاي‌ شدید، آب‌ و هوای نامناسب، سقوط، هواپیماربایی و … را ندارید. در قطار میتوانید با خیال آسان بـه کارهایتان برسید، بخوابید و رفت‌ و آمد کنید.

 

* داشتن خواب آسان

از ان جایی کـه سفر با قطار در اکثر موارد کمی طولانی می‌باشد، مسافران این امکان را دارند کـه بتوانند دراین مدت زمان بخوابند. بعضیاز قطارها دارای تختهایی دربخش بالایی کابین بوده و برخی دیگر دارای صندلی هایي هستند کـه بـه اسانی تبدیل بـه تخت میشوند.

 

مزایای سفر با قطار | معایب سفر با قطار

معایب سفر با قطار

 اگر بار اولتان اسـت کـه با قطار سفر میکنید ممکن اسـت کـه از برنامه سفرهایی کـه شرکت هاي‌ حمل و نقلی و ریلی ارائه میدهند، سردرگم شوید.

 

 برای سفر با قطار ان هم در مسیرهای دورتر طبق معمول سرعت قطار را کم می‌کنند و از این جهت شـما زمان بیشتری را ممکن اسـت نسبت بـه اشکال دیگر سفر در راه باشید.

 

اگر مایل هستید با قطار سفر کنید بهتر است جهت رزرو بلیط و دیگر نکات مهم سفر با قطار از مطالب زیر دیدن نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو