9 ماجراجویی هیجان انگیز بدون پرواز در سال جدید + عکس

9 ماجراجویی هیجان انگیز بدون پرواز در سال جدید + عکس


منبع: تالاب

5

1402/2/28

20:46


 سفر بدون پرواز : از آنجایی که ما متعهد هستیم که برای کره زمین بهتر عمل کنیم، می‌توان از این سفر های حماسی بدون سوار شدن بـه هواپیما لذت برد. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از مقاصدی که نیاز بـه هواپیما نیست را منتشر کرده ایم.   بهترین سفرهای […]

 سفر بدون پرواز : از آنجایی که ما متعهد هستیم که برای کره زمین بهتر عمل کنیم، می‌توان از این سفر های حماسی بدون سوار شدن بـه هواپیما لذت برد. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از مقاصدی که نیاز بـه هواپیما نیست را منتشر کرده ایم.

 

بهترین سفرهای بدون پرواز 

از آنجایی که همه ی ما از چند سال گیج کننده برای سفر چشمک می‌زنیم، بـه نظر میرسد که سال 2023 سالی اسـت که بـه حالت عادی در مقیاس کامل باز خواهیم گشت. سفر همه ی جانبه بازگشته اسـت و احتمالات بی پایان هستند.

 

با این حال، بازگشت کامل بـه حالت عادی شاید آن چیزی نیست که باید آرزویش را داشته باشیم. با توجه بـه بحران اقلیمی و داستان‌هاي‌ گردشگری بیش از حد در سرفصل‌ها، نمی توان از این واقعیت دور شد که گردشگری پایدار مهم اسـت. بـه زبان ساده، نحوه سفر ما باید برای بهتر شدن تغییر کند.

 

یکی از راه‌هاي‌ نیرومند برای انجام اینکار، پرواز کمتر اسـت، بـه‌ویژه زیرا انتشارات مربوط بـه حمل‌ونقل از صنعت گردشگری، درصد قابل‌توجهی از انتشارات جهانی حمل‌ونقل و انتشارات گلخانه‌اي ساخته‌شده توسط انسان را تشکیل می دهند. اگر همه ی ما کمتر پرواز کنیم، کاهش قابل توجهی در انتشار کربن در جو وجود خواهد داشت.

 

بنابر این، چه قصد دارید دریک ساحل شنا کنید یا سفری پر از ماجراجویی را آغاز کنید، در این جا 9 گزینه عالی سفر برای لذت بردن بدون پا گذاشتن روی هواپیما وجوددارد.

 

1. گرنزی با قایق

9 ماجراجویی هیجان انگیز بدون پرواز در سال جدید + عکس

گرنزی بهشت عاشقان در فضای باز، سواحل زیبا را در خود جای داده اسـت. و بـه سرزمین اصلی نیز نزدیک اسـت – سفر با کشتی از طریق کانال انگلیسی فقط سه ساعت طول می کشد. قدم زدن درکنار صخره از خلیج سنت تا ساحل پتی بات را از دست ندهید، یا برای کاوش در خلیج‌هاي‌ همسایه، کایاک سواری در دریا با گرنزی را انتخاب کنید.

 

اگر وقت دارید، با کشتی تابستانی Travel Trident بـه جزیره هرم نزدیک بروید، جاییکه می توانید دو ساعت و نیم آرام رابا پای پیاده بـه دور جزیره بپردازید «هیچ ماشینی وجود ندارد». اقامت خودرا در خلیج زیبای بلووار بـه اتمام برسانید، جاییکه هوای تازه، منظره دریا و شن هاي‌ سفید ابریشمی روح شـما را بالا می‌برد.

 

2. پیاده روی در شمال اسپانیا

9 ماجراجویی هیجان انگیز بدون پرواز در سال جدید + عکس

Parque Nacional de Los Picos de Europa که بـه‌عنوان «کوه‌ها و جنگل‌هاي‌ خرس قهوه‌اي» شناخته میشود، بـه‌خاطر مناظر فوق‌العاده کوهستانی، مناظر زیبای دریاچه و مسیرهای پیاده‌گردی متنوع، مورد علاقه مردم محلی اسـت. علیرغم انرژی حماسی آن، این پارک نسبتاً دور از رادار توریستی باقیمانده اسـت، فقط بـه این دلیل که دسترسی بـه آن نسبت بـه سایر مناطق دشوارتر اسـت.

 

اگر از بودن در فضای باز لذت میبرید، ارزش این سفر را دارد. سفر های خانوادگی با خودرو آسانتر اسـت – از طریق تونل یورو بـه فرانسه و سپس بـه سمت جنوب غربی بـه اسپانیا. در غیر این صورت، قطارها شـما را تا سانتاندر می برند، جاییکه Autobuses Palomera S.A یک مسیر اتوبوس در روز دو بار بـه سمت پوتس در خارج از پارک دارد.

 

3. ریل گذاری «این فقط برای کوله گردها نیست»

9 ماجراجویی هیجان انگیز بدون پرواز در سال جدید + عکس

 

سفر با قطار در اروپا بـه طور کلی قابل اعتماد و آسان اسـت. همچنین بـه شـما این امکان را میدهد تا با سرعت خود کاوش کنید ودر هر کجا که دوست دارید از مناظر دیدن کنید توقف کنید. مسیرهای کوتاه محبوب بـه پراگ، بوداپست یا مونیخ میروند، در حالی‌که مسافرانی که زمان بیشتری دارند می‌توانند تا صوفیه در بلغارستان یا ریگا در لتونی بروند.

 

4. سواحل شرقی ایرلند را برانید

9 ماجراجویی هیجان انگیز بدون پرواز در سال جدید + عکس

اگر از بریتانیا شروع می کنید، کشتی از Fishguard در ولز بـه بندر Rosslare در ساحل شرقی ایرلند سه ساعت و 30 دقیقه طول میکشد. البته مزیت این اسـت که شـما خودرو شخصی خودرا برای این سفر جاده اي خوش منظره بـه دوبلین همراه خود خواهید داشت.

 

این شهر ساحلی وکسفورد 20 دقیقه با بندر فاصله دارد، در حالی‌که قلعه انیسکورتی در نزدیکی – جاییکه فیلم هالیوود بروکلین در آن فیلم برداری شده اسـت – نمایشگاهی با جزئیات تاریخ منطقه را در خود جای داده اسـت. شـما همچنین می توانید یک شب را در اسپای لذت بخش مونارت که مخصوص بزرگسالان اسـت بگذرانید.

 

شمال‌تر، ساحل آرلو مکانی محتاطانه برای تماشای این خط ساحلی وحشی ایرلند اسـت، در حالیکه صخره‌هاي‌ ناهموار Wicklow طلوع‌هاي‌ تماشایی خورشید را بـه نمایش می گذراند. کشتی هاي‌ رفت و برگشت از دوبلین بـه هالیهد حرکت میکنند.

 

5. به جزیره گوزو بروید

9 ماجراجویی هیجان انگیز بدون پرواز در سال جدید + عکس

هر نقطه دراین سفر ارزش لذت بردن را دارد، از سفر از پاریس بـه لیورنو یا ناپل – چه با قطار یا رانندگی – تا کشتی سواری بـه والتا، مالت. حتی 30 دقیقه قایق سواری آرام از بندر Cirkewwa تا Gozo دوست داشتنی اسـت. این جزیره کوچک تنها 37000 نفر را در خود جای داده و سرشار از فرهنگ محلی گوزیتان و معماری باروک اسـت.

 

چه در حال قدم زدن در ارگ قرون وسطایی باشید، چه در حال آفتاب گرفتن درکنار استخر با پس زمینه بوگنویل یا نوشیدن یک شراب قرمز کامل در میدان شهر، مکان زیبایی برای استراحت اسـت.

 

6. دور زدن فرانسه

9 ماجراجویی هیجان انگیز بدون پرواز در سال جدید + عکس

سفر جاده اي در اطراف فرانسه حداقل یکبار ضروری اسـت. با یورو تونل یا یورو استار بـه سرزمین اصلی بروید. در بدو ورود باید بـه Giverny بروید، جاییکه کلود مونه الهام‌بخش حوضچه‌هاي‌ مشهور زنبق خود شد. بـه سمت غرب بـه سمت مونت سن میشل بروید یا بـه سمت دره لوآر در داخل کشور بروید تا قلعه‌هاي‌ باستانی و سووینیون‌بلان‌هاي‌ ترد را ببینید.

 

از طرف دیگر، در ریمز توقف کنید تا یک دیگ بخار پز از moules marinière و یک لیوان شامپاین واقعی داشته باشید. بوردو، در غرب، برای ریوجاهای تنومند ایده آل اسـت. در اطراف پروونس، شـما توسط دره‌هاي‌ دیدنی و مزارع اسطوخودوس احاطه خواهید شد، بدون درنظر گرفتن خط ساحلی صخره‌اي قرمز خیره‌کننده بین سنت رافائل و کن. در نهایت، دریاچه انسی در شرق دوچرخه سواری و پارو سواری رابا اسپریتزرهای بعدازظهر ترکیب می‌کند.

 

7. نقاط برجسته مراکش را کاوش کنید

9 ماجراجویی هیجان انگیز بدون پرواز در سال جدید + عکس

رسیدن بـه مراکش – در نوک شمالی آفریقا – میتواند یک ماجراجویی باشد که بیشتر شامل یکسری قطارهای جنوب می شود. اول یورواستار بـه پاریس اسـت، جاییکه TGV فرانسه شـما را از طریق مناظر باشکوه پیرنه بـه بارسلونا متصل میکند. از این جا در امتداد راه‌آهن اسپانیایی Renfe از مادرید، اندلس و الجزیرا عبور می کنید، قبل از عبور از تنگه جبل الطارق با کشتی، تا بـه طنجه مراکش برسید.

 

در بدو ورود خودروی کرایه اي بردارید و جاده مراکش، کازابلانکا و رباط برای کاوش در اختیار شماست. این یک سفر سه روزه با یک شب اقامت در بارسلون و الخسیراس اسـت. با این حال، از آنجایی که هر مسیر قطار بـه طور جداگانه بلیط گرفته می شود، می توانید هر طور که می‌خواهید توقف کنید.

 

8. خط ساحلی شگفت انگیز کرواسی را کشف کنید

9 ماجراجویی هیجان انگیز بدون پرواز در سال جدید + عکس

قبل از کرایه خودرو از یکی از شرکت‌هاي‌ کرایه خودرو معمولی در شهر، سفر زیبای قطار سه‌پایه را از اروپای مرکزی بـه زاگرب «23 ساعت» انجام دهید. ازآن لحظه جاده صدف توست. در مسیرهای E65 و E71 بـه سمت جنوب بـه سمت سواحل شنی آرام Senj بروید، قبل از این که در جاده ساحلی پر پیچ و خم بـه سمت شیبرنیک بـه سمت شرق ادامه دهید.

 

از این جا میتوانید بـه جزایر زیبای کورناتی بروید یا یک هفته یا بیشتر را دریک رانندگی آهسته بـه سمت دوبرونیک بگذرانید، برای لذت بردن از یک پیاده‌روی درکنار صخره و نوشیدنی‌هاي‌ محلی و غذا هاي دریایی، درکنار جذابیت دریای آدریاتیک توقف کنید.

 

9. ارتفاعات اسکاتلند با قایق

9 ماجراجویی هیجان انگیز بدون پرواز در سال جدید + عکس

سفر های دریایی اکسپدیشن محلی، مانند آنهایی که توسط کشتی هاي‌ تفریحی جزیره هبرید اجرا می شود، راهی فوق العاده برای کشف ارتفاعات اسکاتلند هستند. علاوه بر این، نه تنها مناظر مشهور فراساحلی منطقه را از نزدیک خواهید دید، بلکه اینکار را در شرکت دانشگاهیان آموزش دیده انجام خواهید داد که دانش تخصصی خودرا در مورد حیات وحش، محیط زیست و فرهنگ محلی بـه اشتراک خواهند گذاشت. سفرها از اوبان در غرب تا اینورنس در شرق با برنامه هاي‌ مختلف برای کاوش در دریاچه هاي‌ وسیع ارتفاعات غربی انجام می شود. 

 

در پایان

همیشه قبل از سفر بـه مقصد مورد نظرتان اطلاعات کافی را گردآوری کنید که برای زمان تعیین شده تان برنامه ریزی درستی داشته باشید و از آن بـه بهترین شکل استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو