فشار زیادی برای بازگشایی حرم رضوی وجود دارد

منبع: برترین ها

86

1399/2/15

17:22


رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فشارهای زیادی برای فعال شدن حمل و نقل عمومی این شهر و بازگشایی حرم مطهر امام رضا (ع) وجود دارد، رضایت مردم برای ما مهم است اما حفظ سلامت شهروندان از همه چیز مهمتر است.

ایرنا نوشت: رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فشارهای زیادی برای فعال شدن حمل و نقل عمومی این شهر و بازگشایی حرم مطهر امام رضا (ع) وجود دارد، رضایت مردم برای ما مهم است اما حفظ سلامت شهروندان از همه چیز مهمتر است.

دکتر محمد حسین بحرینی روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: افزایش فعالیت اتوبوسرانی در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در استان مصوب شده ‌است اما اگر عادی شدن زندگی و آغاز فعالیت مترو همراه با تجمع و عدم رعایت مسائل بهداشتی باشد این سیستم حمل و نقلی باید تعطیل بماند.
وی اضافه کرد: در صورت اجرای پروتکل‌های بهداشتی، خطوط مترویی نیز قابل بازگشایی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که خوشبختانه شیوع کرونا در استان خراسان رضوی دارای سیر نزولی است گفت: اگر موارد لازم و فاصله‌گذاری را رعایت کنیم این روند ادامه خواهد داشت اما در غیر این صورت دوباره با موج شیوع بیماری مواجه خواهیم شد.

بحرینی افزود: وزارت بهداشت خبر از موج دوم این بیماری در پاییز می‌دهد و این در شرایطی است که کادر درمان مستاصل شده و مردم باید رعایت کنند.

وی با بیان این که در بحران شیوع کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی همه دستگاه‌ها با همدلی پای کار آمدند ادامه داد: اعضای شورای شهر و شهردار مشهد در این بحران از خود فکر بازی نشان دادند که قابل قدردانی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این موضوع که در یکی از بحران‌های تاریخی با شورایی رو به رو بودیم که

در کنار خادمان سلامت ایستاد و از سلامت مردم دفاع کرد باید مستند سازی و ثبت شود چرا که در سطح کشور هیچ شورای شهر و شهرداری ای تا این اندازه با دانشگاه علوم‌پزشکی همراه نبوده ‌است.
بحرینی افزود: رفتار مردم نیز قابل قدردانی است و اقدامات اطلاع‌رسانی شهرداری و صدا و سیما از دیگر دلایل موفقیت

در مدیریت بیماری کروناست که البته فیتیله این اقدامات توسط شهرداری کمی پایین کشیده شده و انتظار می‌رود این روند اطلاع‌رسانی همچنان ادامه داشته‌ باشد.

وی ادامه داد: تا همکاری مردم ادامه داشته باشد این شرایط تداوم خواهد داشت چرا که مهمترین عامل در پیشگیری از شیوع بیماری خود مردم هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو