تعبیر خواب قیامت بر اساس نظر معتبرترین معبران اسلامی

تعبیر خواب قیامت بر اساس نظر معتبرترین معبران اسلامی


منبع: آرگا

268

1399/2/17

18:42


در این مطلب قصد داریم، تعبیر خواب قیامت از دیدگاه برخی تعبیرگران مشهور اسلامی را در اختیارتان قرار دهیم، بنابراین برای خواندن تأویل رویای خود در ادامه همراه ما شوید.

قیامت یا روز رستاخیز به روزی گفته می شود که تمامی انسانها برای محاسبه اعمالی که در دنیا انجام داده اند در پیشگاه الهی حاضر می شوند و در این روز وقایع شگفتی در زمین و آسمان رخ می دهد که به اشراط الساعه معروف می باشد و مطابق آیات قرآن و روایات مختلف، زمان قیامت برکسی جز خدا معلوم نیست. در ادامه با تعابیر گوناگون معبران مختلف در این زمینه آشنا می شوید.

تعبیر خواب قیامت از دیدگاه های مختلف

برخی معبران دیدن خواب قیامت را در صورتی که فرد با انصافی باشید، نشانه دهنده از بین رفتن ترس و رسیدن به خیر و برکت می دانند، اما اگر گناهکار باشید، تعبیر آن را عکس حالت قبلی معنا کرده اند، در مطالب قبلی با انواع تعبیر خواب شنا کردن، تعبیر خواب خندیدن، تعبیر خواب سونامی و … آشنا شده اید، اکنون در اینجا می توانید از تعابیر برخی معبران اسلامی درباره روز رستاخیز آگاهی پیدا کنید.

تأویل رویای قیامت

تعبیر رویای برپایی قیامت

ابن سیرین عقیده دارد؛ اگر در خواب  ببینید که قیامت شده است به نشانه آن است که در آن سرزمین از طرف خدا حق و حقیقت گسترش پیدا می کند و در صورتی که اهالی آنجا افرادی ستمگر و ظالم باشند به بلا، آفت و گرفتاری دچار می شوند و در صورتی که مردمی مظلوم باشند، خداوند آنها را بر ظالم پیروز می گرداند.

اگر کسی در خواب ببیند که مردم سرزمینش در پیشگاه خداوند ایستاده اند، یعنی اینکه در آنجا خشم و عذاب الهی نازل خواهد شد.

ابراهیم کرمانی عقیده دارد؛ اگر کسی خواب برپایی قیامت را ببیند، در صورتی که مورد ظلم و ستم واقع شده باشد، بر ظالم غلبه می کند و اگر گرفتار غم و رنج و سختی باشد، رهایی می یابد.

نظر معبران مختلف درباره رویای قیامت

تعبیر خواب امام صادق (ع)

اگر کسی در خواب ببیند که در روز رستاخیز، اعمال خوبش در ترازوی قیامت نسبت به اعمال بد وی سنگین تر می باشند، به نشانه آن است که به بهشت خواهد رفت و از جهنم و عذاب سخت آن نجات می یابد.

تعابیر قیامت از نظر امام صادق (ع) عبارتند از :

  • قاضی
  • پادشاه
  • فقیه
  • میانجی
  • حکم درست
  • مقام و مرتبه

تأویل خواب قیامت

تعبیر خواب قیامت از ابراهیم کرمانی

  • حسابرسی قیامت
اگر کسی خواب محل حسابرسی قیامت را ببیند و یا اینکه ببیند که وی را آنجا برده اند، نشانه آن است که به غفلت دچار می شود.
اگر ببیند که رفتار های وی را محاسبه کرده و مورد بررسی قرار داده اند و اعمال خوبش بیشتر بوده است، این رؤیا دلالت بر عاقبت به خیری آن شخص دارد، و در صورت بیشتر بودن اعمال بدش، نشانه آن است که به جهنم می رود.
حال در صورتی که خواب ببیند، قیامت شده است و خدا به محاسبه اعمال وی می پردازد، اگر حسابرسی اش به راحتی و آسان انجام گرفته باشد، یعنی اینکه رستگار می شود و به خیر می رسد، اما اگر خوابش عکس حالت قبلی باشد، تعبیری بد دارد.
  • نامه اعمال
اگر کسی در خواب ببیند که نامه اعمالش در دست راست وی می باشد به نشانه آن است که در راه راست و مستقیم است و در صورتی که ببیند نامه اعمالش را به وی داده اند و می گویند؛ “بخوان” بیانگر آن است که در صورت درستکار بودن وی نتیجه کارش خوب خواهد شد و اگر شخص درستکاری نباشد، یعنی کارش در خطر خواهد بود.

تعابیری دیگر از قیامت

به عقیده ابراهیم کرمانی؛ اگر کسی در خواب ببیند که نشانه های قبل از قیامت پدیدار شده است، این خواب بیانگر آن است که باید توبه کند تا خداوند از وی خشنود گردد.

ابن سیرین نیز عقیده دارد؛ اگر کسی در خواب ببیند که قیامت شده است و مردم را در کنار حوض کوثر جمع می کنند به نشانه حکومت کردن پادشاهی با عدالت و انصاف در بین مردم می باشد.

 تعبیر خواب قیامت به روایت معبران

از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید از شما دوستان عزیز سپاسگزاریم، در صورت تمایل برای آگاهی از تعبیر خواب های دیگر خود به روایت معبران مشهور و معتبر می توانید به قسمت تعبیر خواب مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو