دسته بندی : پزشکی و سلامت

ترشحات واژن | ۲۲ پرسش و پاسخ در مورد انواع ترشحات واژینال

چه نوع ترشحات واژنی داریم؟ ترشحات واژن من طبیعی است یا خطرناک؟ آیا ترشحات واژینال نشانه بارداری اس ؟ آیا می توانید با رنگ و ساختار ترشحات واژن بفهمیم که در کدام روز از چرخه قاعدگی هستید؟  با ما همراه باشید تا به طور کامل در مورد انواع ترشحات واژینال صحبت کرده و تعدادی از سوالات مهم در این مورد دست پیدا کنیم .

ترشحات واژن من خطرناکه ؟ از کجا بفهمم طبیعیه؟

انواع ترشحات واژن

 

انواع ترشحات واژن

انواع ترشحات واژن چیست ؟  چرا لباس زیر شما خیس می شود؟

همه خانم ها با لباس زیر خیس مواجه شده اند که رگه های سفیدی روی آن مشخص است. این خیسی ها همان ترشحات واژن هستند که کاملا طبیعی می باشند. ترشحات خیس عموما سفید و شفاف می باشند. زمانی که ترشحات خشک می شوند، مایع آن را تبخیر می شود و تنها یک ماده جامد سفید یا متمایل به زرد باقی می ماند که می توان آن را به کبره تشبیه کرد.

این ترشحات اگر ویژگی های زیر را داشته باشند، قطعا طبیعی هستند وگرنه برای امنیت بیشتر بهتر است به پزشک مراجعه کنید.:

  • بدون بو یا بوی نمک ضعیف
  • بدون خارش و سوزش

اکنون کمی در مورد انواع ترشحات واژن صحبت میکنیم.اینکه هر کدام چه معنایی دارند؟

 

ترشحات سفیده تخم مرغی واژن

 

۱- ترشحات سفیده تخم مرغی واژن

زمان دقیق تخمک گذاری در هر خانمی متفاوت است و گاهی اوقات برای همان خانم نیز ممکن است هر ماه زمان متفاوتی داشته باشد. ترشحاتی که شبیه به سفیده تخم مرغ هستند، می توانند از تخمک گذاری خبر دهند. این ترشحات نشان می دهند که اسپرم ها اجازه ورود به رحم را پیدا کرده اند و پروسه تخمک گذاری آغاز شده است. ترشحات واژنی که روی سر انگشتان دست کش بیایند، نشانه باروری هستند. هرچقد کشسانی آنها بیشتر باشد، یعنی کیفیت باروری بیشتر است. تشخیص تغییرات این مواد لزج در وهله اول کار سختی است.