بخاطر ترس از کرونا درمان خود را به تاخیر نیندازید

51

1399/2/23

22:53


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بخش‌های بیمارستان‌های مختلف استان امن و پاک است و درخواست داریم افراد به دلیل ترس از ابتلا به کرونا، درمان‌ها را به تاخیر نیندازند.

بخاطر ترس از کرونا درمان خود را به تاخیر نیندازید

به گزارش بهداشت نیوز، سید جلال احمدی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برنامه‌ای را به منظور آماده‌ سازی بیمارستان‌ها برای گذر از بیماری کرونا در دست اقدام داریم و خواسته‌ایم که بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران عادی آماده شوند.وی گفت: هرچند از ابتدای شیوع ویروس کرونا به هیچ بیمارستانی دستور ممنوعیت پذیرش بیماران عادی را ندادیم و بیماران غیرکرونایی هم به بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی مراجعه کردند و درمان شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: تمامی بیمارستان‌های استان برای مقابله با کرونا آماده شدند اگرچه اصل بر درگیر نشدن همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بود به این منظور چهار بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) بیرجند، شهدای قاین، حضرت رسول (ص) فردوس و شهید مصطفی خمینی طبس برای پذیرش و بستری بیماران به عنوان مراکز معین مقابله با کرونا مشخص شدند.

وی افزود: در همه بیمارستان‌های استان مثل بیمارستان ولیعصر بیرجند که بخش اصلی درمان بیماران مبتلا به کرونا در آن بیمارستان است، بخش‌های عادی نیز فعالیت داشته و این بخش‌ها امن و پاک است.

احمدی گفت: تاکنون موردی مبنی بر مبتلا شدن فرد سالم به ویروس کرونا در اثر مراجعه به بیمارستان گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: علیرغم کمبود پزشک متخصص تلاش شد این موضوع برای مقابله با کرونا مدیریت شود و با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی، کارهای فارغ التحصیلی پزشکان عمومی متعهد به خدمت در استان سریعتر انجام شد و این پزشکان نیز به چرخه خدمت استان افزوده شدند.

وی با بیان اینکه هرچند داروی اختصاصی برای این بیماری وجود ندارد گفت: در خراسان جنوبی نیز مانند دیگر نقاط کشور داروهای مورد نیاز برابر پروتکل‌های لازم برای مقابله با بیماری تهیه و تامین شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به همکاری‌های مدافعان سلامت و نحوه چیدمان نیروهای پرستاری در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان و استفاده از ظرفیت پرستاران داوطلب گفت: خوشبختانه در هیچ زمینه‌ای کمبود شدید تجهیزات پزشکی برای مهار بیماری نداشتیم.وی بیان کرد: چند کار پژوهشی هم در زمینه کرونا در استان خراسان جنوبی انجام شده که باید به تایید وزارت بهداشت برسد که این کارهای پژوهشی با همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه انجام شده است.

احمدی گفت: درمان بیماران کرونایی در خراسان جنوبی همان درمان به روز کشور است که برای بیماران تاکنون انجام شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: ابتدای شیوع کرونا کمبود مواد ضد عفونی کننده احساس می‌شد که با کمک استاندار و همه مسوولان این مواد وارد استان شد به گونه‌ای که اکنون هیچ مشکلی در این بخش نداریم.

غلامرضا آهنی افزود: از ابتدای شیوع کرونا در خراسان جنوبی دستورالعمل نحوه ساخت مواد ضدعفونی کننده را تهیه  و انبار دارویی را راه‌اندازی کردیم.وی اظهار داشت: ۱۰ هزار لیتر الکل خریداری و  در سه روز نخست شیوع کرونا ۱۳ هزار و ۵۰۰ لیتر مایع ضد عفونی کننده تهیه شد که در اختیار مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها و نهادهایی مثل بانک‌ها قرار گرفت.

وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون شرکت تیزپاک خراسان جنوبی ۱۰۰ هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده تولید کرده که در سطح داروخانه‌ها عرضه شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: ۱۴ مورد تقاضای تولید مواد ضد عفونی کننده بررسی شد و در این ایام به ۷۰۰ درخواست نهادها و سازمان‌ها پاسخگویی و ۱۷ هزار و ۴۷۰ لیتر مایع ضد عفونی کننده بین همه نهادها و سازمان‌های خراسان جنوبی توزیع شد.

وی گفت: ۱۴ هزار و ۷۰۰ لیتر مایع ضد عفونی کننده بین مراکز بهداشتی و درمانی استان تاکنون توزیع شده و هزار و ۱۰۰ تماس با مرکز تلفن ۱۹۰ درخصوص بیماری کرونا داشتیم که در حد بضاعت مردم را راهنمایی و ارشاد کردند.

آهنی افزود: بیش از یک میلیون ماسک سه لایه در استان خراسان جنوبی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تامین شد و ۱۷ واحد تولید ماسک در استان مجوز دریافت کردند که هر کدام ۳۵ هزار ظرفیت تولید داشتند و ۱۴۰ هزار ماسک را از این واحدها جمع آوری کردیم.وی تصریح کرد: اکنون ماسک به وفور در داروخانه‌های استان وجود دارد.وی گفت: ماسک n۹۵ را هم در استان توزیع کردیم و یک واحد تولیدی مجوز تولید این نوع ماسک را دریافت کرد و هر روز ۷۰۰ ماسک را تحویل داده که یک واحد هم مجوز تولید لباس کارکنان را دریافت کرده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۴۳ هزار ماسک n۹۵ برای مراکز بهداشتی و درمانی در این مدت تهیه و تامین شد و ۲۰ هزار ماسک n۹۵ هم برای اصناف و عموم تهیه شد که ۱۰ هزار ماسک در سطح داروخانه‌ها و ۱۰ هزار ماسک برای کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تامین شده است.

وی گفت: در مجموع ۲ میلیون و ۷۴۴ هزار دستکش تهیه و تامین شد که در مقاطع مختلف در سطح استان توزیع شده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو