درمان دروغگویی همسر با چند ترفند و تکنیک امتحان پس داده!

درمان دروغگویی همسر با چند ترفند و تکنیک امتحان پس داده!


منبع: آرگا

147

1399/3/9

00:42


دروغ گفتن یکی از عوامل مهمی است که سبب از بین رفتن اعتماد بین زوجین می شود که بسیاری از افراد شاید این رفتار ناپسند را در همسر خود دیده اند و به دنبال علت و روش های درمان آن هستند، در این مقاله قصد داریم به درمان دروغگویی همسر بپردازیم.

درمان دروغگویی همسر با چند ترفند و تکنیک امتحان پس داده!

امروز متاسفانه برخی از افراد به دروغ گفتن عادت کرده اند که این موضوع تاثیر منفی بر روابط خانوادگی، اجتماعی، شغلی و… می گذارد و در نتیجه باعث می شود با گذشت زمان اعتبار خود را نزد دیگران از دست بدهند که این رفتار ناپسند در زندگی زناشویی سبب بروز اختلافات شدید در بین زوجین می شود.

بررسی علت دروغ گفتن همسرتان

زمانی که از همسرتان دروغ می شنوید احساس ناراحتی به شما دست می دهد و در برابر دروغ او عکس العمل تندی از خود بروز می دهید که کاملا طبیعی است اما باید بدانید با ناراحتی نمی توانید این موضوع را برطرف کنید و بهتر است با این مشکل پیش آمده اصولی برخورد کنید.

روش های درمان دروغگویی همسر

همانطور که می دانید اعتماد یکی از پایه های خوشبختی زندگی می باشد که در صورت دروغگو بودن همسر اعتماد زوجین نسبت به هم از بین می رود و در نتیجه سردی رابطه وارد زندگی شان می شود، در این مقاله شما را با روش های درمان دروغگویی همسر آشنا خواهیم کرد بنابراین اگر شما نیز همسر دروغگو دارید و نمی دانید چه کاری باید انجام دهید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

پیدا کردن علت دروغ همسر

عموما افراد به سه دلیل مشخص دروغ می گویند که عبارتند از : پنهان کردن چیزی از شخص دیگر، بهتر نشان دادن خود و صدمه زدن به فرد می باشد و این موضوع که بفهمید علت دروغ گفتن همسرتان چه می باشد از اهمیت بسیار بالایی جهت درمان همسر دروغگو برخوردار است.

رفتار های مناسب با همسر دروغگو

بی تقصیر ندانستن خودتان

بهتر است ابتدا علت اینکه چرا همسرتان مجبور شده است به شما دروغ بگوید را پیدا کنید زیرا گاهی اوقات خودتان و همچنین طریقه برخوردتان ممکن است علت دروغگویی همسرتان باشد بنابراین بهتر است به خودتان فکر کنید و بسنجید که تا چه حدی دروغ گفتن همسرتان به رفتارهای شما ارتباط دارد زیرا سخت گیری های بی مورد، حساسیت بی جا، سرزنش ها و کنترل شدید باعث متوسل شدن همسرتان به دروغگویی می شود و در واقع می توان گفت همسرتان به خاطر برخی از عکس العمل های تان به یک آدم دروغگو تبدیل می شود مثلا امکان دارد همسرتان تصور کند به خاطر گفتن حقیقتی به شما کارش به دعوا و تلخی کشیده شود از این رو، بهترین کار به منظور درمان همسر دروغگو این است احساس امنیت به همسرتان دهید و شرایطی را فراهم نمایید که هیچ هراسی از راستگویی نداشته باشد.

با تقویت رابطه عاطفی تان هراس راستگویی در همسرتان از بین می رود بنابراین بهتر است کمی یکدیگر را آزاد بگذارید، با گذشت زمان به دو دست تبدیل خواهید شد که دیگر لزومی پیدا نخواهید کرد به یکدیگر دروغ بگویید.

روش های درمان دروغگویی همسر

چشم بستن بر روی بعضی از دروغ ها

اگر چه دروغ امری ناپسند است اما بهتر است در زمان روبروی با دروغ همسرتان ابتدا به نوع دروغ آن توجه داشته باشید زیرا در برخی موارد زوجین دروغ های کم اهمیت و کوچکی از هم می شنوند که تاثیر چندانی بر زندگی شان ندارد هر چند باعث ناراحتی تان می شود اما در زندگی باعث به وجود آمدن مشکل جدی و بزرگی نمی شود بنابراین باید این موضوع را در زمان شنیدن دروغ از همسرتان مد نظرتان قرار دهید که دروغگویی همسرتان تا چه اندازه بر زندگی تان تاثیر منفی خواهد داشت زیرا در برخی موارد دروغ گفتن همسرتان تاثیر چندانی در زندگی تان نداشته که بهتر است از آن چشم پوشی نمایید.

اما باید بدانید صداقت نداشتن در مواردی چون رابطه های پنهانی، درجه تحصیلی و شغلی و.. از جمله دروغ های بزرگ زندگی محسوب می شوند که سبب آسیب به رابطه زناشویی خواهد شد.

آشنایی با درمان دروغگویی همسر

رفتار کردن با آزادی و صداقت با او

اگر به خاطر اینکه از همسرتان دروغ شنیده اید با او قهر کرده اید باید بدانید که با این کار نمی توانید عادت دروغ گفتن را در وجود او از بین ببرید بلکه با اینکار همسرتان از شما فاصله خواهد گرفت، بهتر است با کمال آرامش با او صحبت کرده و به جای استفاده از جملاتی مانند “می دانم که دروغ می گویی” یا “تو دروغگو هستی” بهتر است به او بگویید که متوجه شده ام که موضوعی باعث ناراحتی تو شده است که نمی توانی حقیقت را به من بگویی و بهتر است که این موضوع را با من در میان بگذاری، با گفتن این جمله به همسرتان نشان می دهد قصد متهم کردن او را نداشته و خواستار صداقت هستید.

برخورد صحیح با همسر دروغگو

صحبت کردن در مورد دروغگویی با او

 از دیگر  ترفند های درمان دروغگویی همسر بهتر است هنگام شنیدن دروغ از همسرتان به او اجازه دهید که دلیل این کارش را برایتان توضیح دهد و شاید احساس فشار به منظور صادق بودن سبب بروز این رفتار در او شده است و در صورتی که همسرتان در مورد موضوعات شخصی مانند اعتیاد به شما دروغ گفته است بهتر است به منظور کنترل مصرف مواد مخدر از او بخواهید که نزد مشاور برود.

بهترین رفتار با همسر دروغگو

گفت و کردن با همسر

در صورتی اعتمادتان را نسبت به همسرتان از دست داده اید و تصور می کند که کنار آمدن با این گونه مسائل برای شما کمی سخت است بهتر است با او گفت و گو کنید اما بهتر است از قبل واکنش و جواب های او را پیش بینی نمایید زیرا در غیر اینصورت هرگز قادر به حرف زدن درستی با او نخواهید بود در نتیجه گفت و گو ثمر بخشی به دست نمی آورید و به همسرتان بگویید که دوست ندارید حتی کوچک ترین دروغی از او بشنوید و در آخر به او فرصت جبران و اصلاح دهید.

ترفند های درمان همسر دروغگو

رفتن نزد روان شناس

در صورتی که مدام از همسرتان دروغ می شنوید بهتر است همسرتان را نزد مشاور ببرید تا این مشکل را در وجود او کاملا برطرف کنید اگر چه زندگی با یک فردی که همیشه دروغ می گوید سبب اضطراب، افسردگی تان می توانید و در واقع آرامش را از زندگی تان سلب می کند.

در این مطلب قصد داشتیم شما دوستان عزیز را با روش های درمان دروغگویی همسر آشنا کنیم، امیدواریم با خواندن مطلب گفته شده بدانید چه عکس العملی را در زمان دروغ گفتن همسرتان داشته باشید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو