مهارت‌های حرکتی کودکان در چه مناطقی از شهر بیشتر است؟

94

1398/4/9

22:35


نتایج مطالعات نشان می‌دهد که کودکان ساکن حومه شهرها، نسبت به کودکانی که در مناطق شهری زندگی می‌کنند، مهارت‌های حرکتی بیشتری دارند.

مهارت‌های حرکتی کودکان در چه مناطقی از شهر بیشتر است؟

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از ایسنا، محققان، محیط زندگی روزمره کودکان و مهارت‌های حرکتی آنها را مورد بررسی قرار دادند. نتایج بررسی‌ها نشان داد کودکانی که در حومه شهرها زندگی می‌کنند، مدت زمان بیشتری را بیرون از منزل هستند و مهارت‌های حرکتی بهتری نسبت به همسالان خود در مناطق شهری دارند.

پژوهشگران افزودند: کودکان شهری، بیشتر در ورزش‌های سازمان‌یافته شرکت می‌کنند.

محققان دانشگاه ییواسکیلا  فنلاند در این آزمایش، کودکان سه تا هفت ساله را با توجه به محیط زندگی و مهارت‌های حرکتی مورد بررسی قرار دادند.

مهارت‌های حرکتی مانند کنترل شی و مهارت‌های تعادلی است که در فعالیت‌هایی مانند نقاشی کردن مورد توجه قرار می‌گیرد. در اوایل دوران کودکی، تسلط بر مهارت‌های اولیه حرکتی یکی از مهمترین وظایف تکاملی کودک است.

محققان اظهار کردند: مهارت‌های حرکتی، کودکان را قادر می‌سازد تا در فعالیت‌های مختلف جسمانی شرکت کنند.

آنها عنوان کردند: مهارت‌های حرکتی بدون تمرین به سطح مطلوب نمی‌رسد. بررسی‌ها نشان می‌دهد یک کودک از هر 10 کودک با  تاخیر در رشد حرکتی مواجه است و این تاخیر می‌تواند انجام کارهای روزمره مانند جابه‌جایی لباس، نوشتن و دوچرخه‌سواری را با مشکل مواجه کند.

هر کودک، با تاخیر در مهارت حرکتی یا بدون آن، نیاز به تمرین و تکرار مهارت دارد و بسیار مهم است که به کودکان فرصت دهیم تا خودشان را امتحان کنند و بازی و تمرین داشته باشند.

خانواده نقش مهمی در افزایش مهارت‌های حرکتی کودکان دارد. به عنوان مثال، تابستان فرصتی خوب برای کودکان است تا در طبیعت، تجارب و انگیزه‌های متنوع برای رشد را به‌دست آورند.

علاوه بر این، فضاهای بزرگ و مناطق بازی نیز د

ر تمرین مهارت‌های کنترل و ایجاد انگیزه در کودکان بسیار مهم هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو