طرز تهیه حلوا با شیره انگور با طعم واقعی

طرز تهیه حلوا با شیره انگور با طعم واقعی


منبع: آرگا

231

1399/3/12

13:03


حلوا از انواع دسر های شیرین و سنتی است که با روش های مختلفی تهیه می شود؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه حلوا با شیره انگور را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار می دهیم.

طرز تهیه حلوا با شیره انگور با طعم واقعی

اگر تمایل دارید که حلوای سالم تری را در منزل تهیه کنید بهتر است به جای استفاده از شکر از شیره خرما یا شیره انگور استفاده کنید. در دستور ساخت حلوا با شیره انگور می توانید برای طعم بهتر حلوا از کره و زعفران دمکره و گلاب و پودر هل استفاده کنید که هر یک از مواد به حلوا با شیره انگور طعم متفاوت و بی نظیری را می دهند.

طرز تهیه حلوا با شیره انگور

حلوا دسری پرطرفدار و محبوب است که برای پذیرایی از مهمان ها در مجالس افطاری و نذری و ختم مورد استفاده قرار می گیرد؛ حلوا ها انواع مختلفی دارند و از پرطرفدارترین انواع حلواها می توان به حلوای هویج و حلوا با شیره انگور و حلوای شیر اشاره کرد.

طرز تهیه حلوا با شیره انگور در منزل

مواد لازم

  • شیره انگور : یک و نیم پیمانه
  • کره و یا روغن : ۳/۴ پیمانه
  • آرد : دو پیمانه
  • زعفران دمکرده : یک قاشق غذاخوری
  • گلاب : نصف پیمانه
  • پودر هل : به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه حلوا با شیره انگور

طرز تهیه حلوا با شیره انگور در منزل

برای درست کرد این نوع حلوا، ابتدا آرد را الک کنید سپس آرد الک شده را درون تابه ای مناسب بریزید و تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود و رنگ آن مقداری تغییر کند.

الک کردن آرد

بعد از اینکه رنگ آرد کمی تغییر کرد دوباره آن را الک کنید و بعد از الک کردن؛ آرد را دوباره درون تابه بریزید.

تفت دادن آرد

در مرحله بعدی طرز تهیه حلوای شیره انگور روغن و یا کره ذوب شده را به آرد بیفزایید و مخلوط آرد و کره را به خوبی هم بزنید تا کره و یا روغن به خورد آرد بروند.

تفت دادن آرد با روغن

 در این مرحله از طرز تهیه حلوا با شیره انگور سپس شیره انگور را به صورت آرام آرام به مخلوط آرد اضافه کنید و همه مواد را هم بزنید تا نسوزند در این مرحله مخلوط آرد و شیره انگور شروع به جمع شدن می کند.

افزودن شیره انگور به آرد تفت داده شده

زعفران دمکرده و پودر هل و گلاب را به حلوا اضافه کنید و مواد حلوا را هم بزنید و بعد از اینکه حلوا به طور کامل آماده شد شعله گاز را خاموش کنید و تابه را از روی حرارت گاز بردارید و دوباره مواد حلوا را هم بزنید.

حلوا با شیره انگور

حلوای آماده شده را درون ظرف مناسبی بریزید و یا کمک روش های تزیین حلوا مجلسی این حلوای خوش طعم و خوشمزه را به زیبایی تزیین کنید.

تزیین زیبا و شیک حلوا با شیره انگور

نکات طلایی برای تهیه حلوای شیره انگور

  • توجه داشته باشید حلوای شیره انگور حالت کش داری دارد و از ظرف به صورت کامل جدا نمی شود.
  • در صورت تمایل می توانید برای تهیه حلوا با شیره انگور مقداری شکر به حلوا بیفزایید زیرا شیره انگور کمی ترش است.
  • برای خوشمزه و لذیذتر شدن حلوای شیره انگور می توانید مقداری شیر و یا گردو به حلوا اضافه کنید.
  • اگر تمایل دارید که حلوای شیره انگور را درون قالب بریزید و یا با کمک ماسوره و یا قیف آن را تزیین کنید بهتر است برای سفت شدن حلوا  ۲/۳ شیره انگور و باقی مانده را شکر بریزید.

تزیین ساده حلوا با شیره انگور

آموزش تهیه حلوای ساده

یکی از انواع حلوا ها، حلوای آرد گندم است که اکثراً در مراسم های مذهبی تهیه می شود، در ادامه شما را با نحوه تهیه حلوای ساده آشنا خواهیم کرد که مقدار مواد گفته شده برای چهار نفر مناسب است و در صورتی که تمایل به تهیه مقدار بیشتر یا کمتر از چیزی که گفتیم دارید می توانید مقدار موارد را ضرب یا تقسیم نمایید.

مواد لازم :

شکر : یک لیوان
آرد سفید : دو لیوان
روغن مایع : دو سوم لیوان
پودر هل : به میزان کم
زعفران دم کرده : یک قاشق غذا خوری
گلاب : چهار قاشق غذا خوری

نحوه تهیه حلوای ساده

دستور تهیه حلوای ساده :

ابتدا قابلمه ای کوچک بر روی حرارت قرار داده و به آن دو لیوان آب بیافزایید سپس به آن گلاب، شکر و پودر هل نیز اضافه کنید و هم بزنید تا شکل کاملا حل شود.

بعد از حل شدن شکر به آن زعفران دم کرده اضافه نمایید سپس حرارت را ملایم کرده تا زمان اضافه کردن به آرد، شربت داغ باشد، حالا آرد را دو بار الک نمایید سپس ظرف مناسب را بر روی حرارت بگذارید و به آن روغن مایع اضافه کنید و بعد از داغ شدن روغن حرارت را ملایم نمایید.

در این مرحله از نحوه تهیه حلوای ساده حالا آرد الک شده را داخل تابه مناسب ریخته و بر روی حرارت قرار دهید و پس از تغییر کردن رنگ آرد به آن روغن داغ اضافه کنید و خوب تفت دهید سپس حرارت را کم کرده و به آن شربت تهیه شده را کم کم بیافزایید.

تمام مواد داخل تابه را با کمک قاشق هم زده تا حلوا به شکل خمیر در آید و پس از روغن انداختن حلوا می توانید آن را داخل ظرف مناسب قرار داده و با پودر نارگیل، خلال پسته و بادام تزیین نمایید.

طرز تهیه حلوای ساده

نکته: مرحله تفت دادن آرد بسیار مهم زیرا اگر آرد بسوزد طعم خوبی به حلوا نمی دهد.

امیدواریم از طرز تهیه حلوا با شیره انگور در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید؛ در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع حلوا کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو