بیانات رهبر انقلاب در سالروز رحلت امام (ره)

منبع: برترین ها

54

1399/3/14

13:53


مراسم سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که هر سال با سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار می‌شد، با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری تجمعات، امسال در حرم مطهر برگزار نمی‌شود.

خبرآنلاین: مراسم سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که هر سال با سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار می‌شد، با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری تجمعات، امسال در حرم مطهر برگزار نمی‌شود.

در همین راستا رهبر معظم انقلاب در گفتگویی زنده و تلویزیونی با ملت ایران در سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب فرمودند: امروز مراسم بزرگداشت امام بزرگوارمان به شکلی متفاوت از شکل معمول این مراسم اجرا می شود. چگونگی برگزاری مراسم مهم نیست، اصل قضیه و مهم گفتگو و صحبت از امام بزرگوار است که امروز کشورمان و فردای کشورمان به این احتیاج دارد.

ایشان فرمودند: سالها بعد از درگذشت و فقدان ظاهری امام بزرگوارمان، ایشان در بین ما زنده است و باید زنده بماند. ما از حضور و معنویت و فکر و انگشت اشاره او بهره مند شویم.

رهبر انقلاب تاکید کردند: امروز بنده می خواهم درباره یک خصوصیت مهمی از خصوصیات امام بزرگوار بحث کنم. البته ایشان یک انسان ذوابعاد و دارای خصوصیات برجسته و متعددی بودند اما این خصوصیتی که امروز صحبت خواهیم کرد از بزرگترین و برجسته ترین خصوصیات ایشان است که عبارت است از روحیه تحول خواهی و تحول انگیزی امام بزرگوار.

معظم له فرمودند: امام هم روحا یک انسان تحول خواه بود هم تحول آفرین. در مورد ایجاد تحول نقش ایشان صرفا نقش یک معلم و استاد و مدرس نبود نقش یک فرمانده داخل در عملیات و نقش یک رهبر به معنای واقعی بود. ایشان بزرگترین تحولات را در دوران خودشان در زمان خودشان ایجاد کردند. در حوزه های متعددی و در عرصه متنوع زیادی که من مقداری به آن اشاره خواهم کرد.

ایشان تاکید کردند: اولا روحیه تحول خواهی از دیرزمان در این بزرگوار وجود داشته است. این چیزی نبود که در آغاز نهضت اسلامی در سال ۱۳۴۱ در ایشان بوجود بیاید. بلکه در دوران جوانی هم بود. ایشان انسانی تحول خواه بودند نشانه آن هم یادداشت و نوشته ایشان است که در دوران جوانی در دهه ۳۰ عمرشان در دفتر مرحوم وزیری نوشته اند.

این خبر درحال تکمیل است...

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو