معرفی سریال بدون خون محصول دیزنی پلاس

معرفی سریال بدون خون محصول دیزنی پلاس


منبع: پلازا

1

1403/2/6

21:18


معرفی سریال بدون خون محصول دیزنی پلاس

سریال بدون خون بینندگان را با روایت قوی و بازی‌ چشمگیر بازیگران معروفش مجذوب خود می‌کند و از زمان انتشارش بازخوردهای مثبتی را به دست آورده است. با معرفی سریال Blood Free 2024 همراه ما بمانید.

سریال Blood Free محصول اورجینال دیزنی پلاس، با کارگردانی پارک چول هوان (Park Chul-hwan) و نویسندگی لی سو یون (Lee Soo-yeon)، بینندگان را در روایتی سرشار از نوآوری، رمز و راز و لمس ناشناخته‌ها غرق می‌کند. انسان‌ها میلیون‌ها سال است که از گوشت حیوانات استفاده می‌کنند. اما حالا شرکت بیوتکنولوژی BF که عصر گوشت‌های مصنوعی و کشت شده را آغاز کرده است، بر بازار تسلط دارد و افرادی که به اقدامات مدیر عامل BF شک دارند، یکی پس از دیگری ظاهر می‌شوند و قصد نابود کردنش را دارند. با نقد و بررسی سریال بدون خون همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

داستان سریال بدون خون

سریال Blood Free یک تریلر پر تعلیق است که پیچیدگی‌های پیرامون زندگی یون جا یو (با بازی هان هیون جو)، رویاپرداز و مدیرعامل شرکت بیوتکنولوژی BF و وو چه وون (با بازی جو جی هون)، افسر بازنشسته‌ای را به تصویر می‌کشد که به یک بادیگارد تبدیل شده است تا به تنهایی عامل یک حادثه ترور و مرگ دوستانش را بررسی کند. همان‌طور که این دو نفر که در شبکه‌ای از مرگ‌ها و حوادث مرموز گرفتار می‌شوند، به دنبال کشف حقیقتی هستند که در سایه ها پنهان شده است.

بازیگران سریال بدون خون

بیایید با هنرپیشه های سریال کره ای بدون خون آشنا شویم.

جو جی هون در نقش وو چه وون

جو جی هون متولد 16 می 1982 است. این هنرمند در آثار متعددی مانند سریال “Jirisan 2021″، سریال “Hyena 2020″، سریال “Kingdom 2019-2020” و سریال “Item 2019” خوش درخشیده است.

هان هیو جو در نقش یون جا یو در سریال کره ای بدون خون

هان هیون جو متولد 22 فوریه 1987 است. این بازیگر را می‌توانید در عناوینی مانند سریال “Moving 2023″، سریال “Happiness 2021″، سریال “W 2016” و سریال “Dong Yi 2010” دنبال کنید.

لی هی جون در نقش سئون وو جه

لی هی جون متولد 29 جون 1979 است. هی جون علاوه بر سریال بدون خون ، در درام های دیگری همچون سریال “A Killer Paradox2024″، سریال “Chimera 2021” و سریال “Mouse 2021” بازی کرده است.

لی مو سنگ در نقش اون سان در سریال بدون خون

لی مو سنگ متولد 10 می 1980 است. این بازیگر در عناوین دیگری مانند سریال “Hide 2024″، سریال “Thirty-Nine 2022” و سریال “The World of the Married 2020” نقش آفرینی کرده است.

بررسی و نقد سریال Blood Free

این بخش حاوی اسپویل داستان سریال است.

همان‌طور که در خلاصه سریال کره ای بدون خون گفتیم، این درام یک سریال مهیج 10 قسمتی است که داستان یون جا یو، مدیر اجرایی یک شرکت مهندسی بیولوژیکی به نام BF را دنبال می‌کند. او دائماً با حملاتی از طرف طیف وسیعی از افراد مواجه می‎شود که به دلیل تولید گوشت آزمایشگاهی، غذاهای دریایی و خز مصنوعی باعث آسیب رساندن به کسب و کار آن‌ها شده.

اولین قسمت سریال Blood Free، مخاطبان را با دنیای متحول کننده BF آشنا می‌کند. یک شرکت نوآور که بازار جهانی گوشت فرآوری شده را تحت رهبری مدیر عاملش، یون جا یو طوفانی کرده است. BF متعهد می‌شود که دنیایی عاری از کشتار، تخریب و آلودگی ایجاد کند. یون جا یو به دلیل جمع آوری ثروت و شهرت فراوان به لطف موفقیت شرکتش، خود را هدف تهدیدهای مخرب بخاطر به چالش کشیدن صنعت اولیه می‌بیند.

طولی نمی‌کشد که شرکت BF با رگباری از بحران‌ها مواجه می‌شود! از شایعات بد در مورد آلودگی مایع اصلی کشت‌ گوشت مصنوعی گرفته تا هک شدن سرور داخلی و اصلی آزمایشگاه که باج گزافی را در ازای برگرداندن سرور طلب می‌کند. این تهدیدات علیه BF، در لحظه‌ای تکان‌دهنده به اوج می‌رسد، زمانی که مردی مرموز در هنگام بازگشت یون جا یو از یک جلسه، روی سقف ماشین یون جا یو سقوط می‌کند و بینندگان را از همان ابتدا کنجکاو می‌کند.

در سمت دیگر داستان سریال کره ای بدون خون وو چه وون، افسر سابق نظامی را می‌بینیم که 3 سال پیش در حین انجام عملیات در خارج از کشور و محافظت از رئیس جمهور سابق، درگیر یک حادثه تروریستی غیرمنتظره شده است و حالا عمداً به یون جا یو نزدیک می‌شود. نزدیکی فزاینده او به مدیرعامل گروه BF، تنش قابل لمسی را به درام تزریق می‌کند. مخصوصا زمانی که مشخص می‌شود او پیش از یون جا یو، محافظ شخصی یکی دیگر از 4 فردی که عاملان احتمالی حادثه ترور هستند، بوده است. یون جایو بخاطر تهدیدهای فراوان در داخل و خارج از کشور تصمیم می‌گیرد تا یک محافظ شخصی استخدام کند و کارآمدترین شخص برای محافظت از او کسی نیست جز چه وون افسر بازنشسته و همه چیز تمام!

این مجموعه نمایشی اولین اثری است که در کره به بحث در مورد گوشت‌های آزمایشگاهی می‌پردازد. با این حال، به جای بررسی عمیق موضوع بحث برانگیز، سریال بدون خون بیشتر بر کشف داستان‌های انسانی و روند حل معمای هویت عاملان احتمالی که قصد آسیب رساندن به جا یو را دارند و حادثه ترور تمرکز می‌کند. برای کسانی که پیش‌بینی می‌کنند قرار است سریال کره ای بدون خون سریالی باشد که به معضل فلسفی رویکرد بشریت در تولید غذا در آینده می‌پردازد، این درام ممکن است انتظاراتشان را برآورده نکند.

داستان سریال Blood Free توسط لی سو یون نوشته شده است. یک فیلمنامه نویس برنده جایزه، که قبلاً فیلمنامه سریال درام، هیجان انگیز و محبوب شبکه tvN یعنی “غریبه” را نوشته و برای آن جایزه بهترین فیلمنامه را در بخش تلویزیونی در پنجاه و چهارمین جوایز هنری Baeksang دریافت کرده است و همین مسئله به خودی خود اثبات می‌کند که سریال بدون خون یک درام معمایی جذاب است که مخاطب را دائماً در مورد هویت آنتاگونیست اصلی سریال شگفت زده می‌کند.

به لطف بازی عالی هان هیو جو، که علی‌رغم اینکه قهرمان اصلی سریال است، دائماً در طول سریال قربانی می‌شود، اما موفق می‌شود به عنوان یک مدیر عامل مرموز ظاهر شود که به سختی می‌توان آن‌را به عنوان شخصیت قابل اعتماد یا حتی خوب برچسب گذاری کرد، این درام بیشتر از پیش جذاب می‌شود. اگر انتظار بازی مشابه از ایفای نقش هیو جو در فیلم مهیج «باور 2» را داشتید، که در آن او به دلیل به تصویر کشیدن ضعیف یک شخصیت شرور دیوانه به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، ممکن است از بازی فوق‌الغاده او در سریال کره ای بدون خون شگفت‌زده شوید.

سکانس‌های اکشن سریال Blood Free 2024  نیز چشم‌نواز هستند. تست مصاحبه بادیگاردی وو چه وون در BF، جایی که او از مجموعه‌های VR برای جدال با حریف مجازی استفاده می‌کند، جالب است. تست VR که شامل مسابقات مختلفی مانند رانندگی و مبارزه است، مخاطب را به این فکر می‌اندازد که آیا این فناوری واقعاً برای استفاده در آینده نزدیک تجاری خواهد شد یا خیر؟ و همیشه در جایی که کاملا فراموش کرده‌اید که بدون خون یک سریال اکشن نیز هست، سکانسی غیرقابل انتظار هیجان شما برای ادامه دادن این سریال را دو چندان می‌کند.

سریال Blood Free یکی از آن سریال های کره ای است که واقعاً نمی‌توانید آن‌را به یک ژانر خاص برچسب بزنید. این یک فرض کاملاً گیج کننده است و گاهی اوقات به دلیل پیچیده بودن آن کمی خسته کننده می‌شود. با این حال، در چهار قسمت اول، آنها تصویر کاملاً واضحی از آنچه در جریان است به ما ارائه دادند، و با پیشرفت در نمایش، احتمالا پاسخ‌های ساده‌تری نیز دریافت می‌کنیم. این نمایش با داشتن تیمی از بهترین بازیگران، دارای یک خط داستانی کاملاً بدیع است، به خصوص برای یک فیلمنامه اصلی که مبتنی بر وبتون نیست، چیزی که رایج‌ترین کاری است که در چند سال اخیر انجام می‌شود.

اپیزودهای 1 و 2 وضعیت سیاسی سریال و اینکه چرا یون جا یو موضوع بحث شهر است را نشان می‌دهد. در دنیایی از گوشت خوارانی که به دنبال راه حلی برای رفع امیال خود هستند، او مدیرعامل شرکتی است که بر بازار گوشت فرآوری شده تسلط دارد. البته، قطعاً مشکلاتی وجود دارد، به خصوص زمانی که او اساساً مالک بخشی از آینده باشد. اما او رویای بزرگ دیگری در سر دارد که بخاطر آن حتی حاضر است فناوری کشت گوشت را بفروشد و خارج از تمرکز دیگران بر روی خودش، روی آن رویا کار کند.

جا یو و چه وون هرکدام بخاطر اهداف خود سعی می‌کنند اعتماد دیگری را جلب کنند در حالی که به طور همزمان به یکدیگر اعتماد ندارند و همین باعث ایجاد یک نوع شیمی عجیب و در عین حال جذاب بین این دو نفر می‌شود. رئیس جمهور سابق و نوه‌اش چه وون را بخاطر نیتی مخفی به جا یو مشکوک می‌کنند تا از او اطلاعات بگیرند، اما مشخص است که هرچه چه وون به جا یو نزدیک‌تر شود، بیشتر و بیشتر می‌خواهد تا از او محافظت کند!

اپیزودهای 3 و 4 بر خلاف فرض واضح دو قسمت ابتدایی، به یک خط داستانی پیچیده تبدیل می‌شوند. تضاد بین تکنولوژی و بشریت، همراه با پیچ و تاب تبلیغات سیاسی، به داستان رمز و راز می‌افزاید. با این حال، در حال حاضر سریال کره ای بدون خون بیشتر بر روی روایت اپیزود محور به جای توسعه کلی مجموعه وب تمرکز دارد. واضح است که کارگردان پارک چول هوان قصد دارد بینندگان را با نگاهی اجمالی به فناوری‌های آینده‌نگر و چگونگی مواجهه بشریت با بحران در سال‌های آینده آشنا کند.

پس از پخش دو قسمت اول Blood Free در روز چهارشنبه، 10 آوریل 2024، رسانه‌های کره‌ای با تحسین و ستایش مواجه شدند. چو هانا، خبرنگار TV Daily، سریال بدون خون را درامی با «بازیگران و خدمه عالی» نامید. سونگ اوه جونگ از Sports Today از داستان هیجان‌انگیز سریال ابراز خوشحالی کرد، در حالی که کیم مین جی از News 1 «معرفی جذاب یک ژانر پیچیده» و بازی‌های جذاب بازیگران را برجسته کرد. بک سو جین از Chosun Ilbo «ترکیب تازه‌ای از جنایی، کارآگاهی و علمی تخیلی» را تحسین کرد، و وو دابین از Hankook Ilbo اشاره کرد که چگونه هان هیو جو و جو جی هون «با هنرنمایی خود به طرز ماهرانه‌ای حال و هوای جذاب را ایجاد کردند».

ستایش به داستان و بازیگری محدود نمی‌شد. چوی جی سون از Donga Ilbo جلوه‌های بصری بی‌نظیر را ستود. کیم مین جی از News 1 همچنین به “اقدام شگفت‌انگیز” جو جی هون اشاره کرد و جانگ دا هی از MBC Entertainment بیان داشت “جلوه‌های بصری تجربه تماشا را به سطح جدیدی می‌برد”.

تماشاگران نیز با اشتیاق به درام پاسخ دادند. در اینجا برخی از نظرات بینندگان آمده است: “این ممکن است هیجان انگیزترین درامی باشد که تا به حال دیده‌ام”، “داستان دیوانه کننده است! من از آن سیر نمی‌شوم»، «نمی‌توانم از فکر کردن در مورد نمایش دست بردارم»، «مطمئناً عاشق همه چیز در مورد این نمایش هستم!»، «نمی‌توانم از تماشا کردن دست بکشم! این خیلی خوب است،» «شیمی جو جی هون و هان هیو جو دیوانه کننده است! من کاملاً درگیر سریال بدون خون هستم و همه چیز را به همراه آنها زیر سوال می‌برم”.

زمان پخش سریال بدون خون از تاریخ 10 آپریل 2024 از دیزنی پلاس آغاز شده است. تعداد قسمت های سریال کره ای بدون خون 10 اپیزود 50 دقیقه ای است و هر چهارشنبه دو قسمت از ان منتشر می‌شود. ژانر سریال بدون خون نیز هیجان انگیز، درام و علمی تخیلی است و نمرات سریال Blood Free در سایت آی‌ام‌دی‌بی نمره 6.7 از 10 و در سایت مای دراما لیست نمره 8.1 از 10 را کسب کرده است.

سخن آخر

با معرفی و نقد سریال بدون خون همراهتان بودیم. شما سریال جدید جو جی هون و هان هیو جو را تماشا کرده‌اید؟ نظرتان درباره آن چیست؟ به نظر شما مشکوک ترین فرد در اطراف جا یو چه کسی است؟ چه پایانی را برای این درام پیش‌بینی می‌کنید؟ آیا تماشای آن‌را به دیگر همراهان پلازا پیشنهاد می‌دهید؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو