آموزش پخت سیب زمینی تنوری ترد و خوشمزه

منبع: روزگار

165

1399/3/16

05:04


سیب زمینی تنوری یکی از محبوب ترین غذاهاست که به راحتی  درست می شود . سیب زمینی تنوری یا سیب زمینی کبابی به عنوان پیش غذا می باشد و با کمترین مواد موجود در منزل درست می شود . در ادامه دستور پخت این سیب زمینی خوشمزه را برای شما قرار داده ایم . پس با ما همراه باشید .

مواد لازم برای سیب زمینی تنوری در فر

روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
سیب زمینی ۳ عدد متوسط
سیر ۲ حبه
پیازچه ۲ عدد
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

 

سیب زمینی تنوری رژیمی

طرز تهیه سیب زمینی تنوری

در قابلمه ای مقداری آب بریزید و صبر کنید تا جوش بیاید . سیب زمینی ها را خوب شسته و در اندازه های دلخواه برش بزنید . زمانی که آب جوش آمد سیب زمینی ها را همراه با مقداری نمک به آب جوش اضافه کنید . پس از ۱۰ دقیقه سیب زمینی را آبکش کنید .

سیر را خورد یا رنده کرده و همراه با پیاز خرد شده با روغن زیتون تفت دهید . پس از یک دقیقه روغن زیتون که طعم و عطر سیر و پیازچه را گرفته ، را از صافی عبور دهید .

مطالب مرتبط

سبی زمینی ها را در ظرفی قرار دهید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید . اگر دوست داشتید میتوانید نمک و فلفل قرمز به آن اضافه کنید . مواد را به گونه ای با هم مخلوط کنید تا همه سیب زمینی ها به روغن آغشته بشوند اما مراقب باشید خرد نشوند .

فر را روشن کرده و دما را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید . سیب زمینی ها را روی سینی فر بچینید به طوری که روی هم قرار نگیرند و بگذارید حدود نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه درون فر بماند .

در مرحله آخر می توانید از سبزیجات یا ادویه های مورد علاقه تان استفاده کنید و میل کنید .

سیب زمینی تنوری با دستورپخت

ادویه ها و سبزیجات های معطر برای سیب زمینی تنوری

برای سیب زمینی تنوری میتوان از ادویه هایی همچون پودر سیر ، پودر پیاز ، فلفل قرمز ،‌فلفل سیاه ، پودر کاری  و سبزیجات معطری همچون شوید ،‌برگ سیر ،‌پیازچه ، تره ،‌جعفری استفاده نمود .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو