چگونه رژ لب قرمز بزنیم؟ + بایدها و نبایدها

چگونه رژ لب قرمز بزنیم؟ + بایدها و نبایدها


منبع: زیبامون

441

1399/3/20

16:11


در این بخش از زیبامون به تمام نکات، بایدها و نبایدهایی که باید در هنگام استفاده از رژلب قرمز به آن توجه داشته باشید، اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید.

چگونه رژ لب قرمز بزنیم؟ + بایدها و نبایدها

رژلب (lipstick) یکی از اصلی ترین لوازم آرایشی در کیف آرایشی خانم هاست و معمولا همه خانم ها چند رنگ مختلف از این محصول آرایشی رو دارند. رژلب قرمز یکی از اصلی ترین رنگ هایی هست که تقریبا همه افراد به اون علاقه مند بوده و واقعا میتونه زیبایی چهره رو دگرگون کنه و جذابیت فوق العاده ای رو به همراه داشته باشه.

رژلب قرمز رو میتونیم به عنوان نمادی از قدرت، کلاس، ظرافت، زیبایی و استقلال معرفی کنیم. این رنگ از رژلب رو میتونید هم برای مهمانی ها و مراسمات مهم مورد استفاده قرار بدید و هم در موقعیت های معمولی عادی استفاده کنید و در هر صورت، جذابیت و زیبایی دو چندانی برای چهره و استایل خودتون به وجود بیارید.

اما باید در انتخاب رنگ رژلب و نحوه استفاده از اون، نکاتی رو بدونید؛ چرا که رژلب قرمز به همون اندازه که جذابیت فوق العاده ای رو به همراه داره، اگر درست انتخاب نشه، میتونه زیبایی چهره رو تحت تاثیر قرار بده و زیبایی که مورد نظر شما هست رو ایجاد نکنه!

ما در این بخش از زیبامون دات کام به تمام نکات و بایدها و نبایدهای استفاده از رژلب قرمز اشاره کرد ایم تا بتونید با استفاده از این نکات، بهترین رنگ رژلب رو انتخاب کنید و همیشه و در همه جا به زیبایی بدرخشید. با ما همراه باشید.

 

1. انتخاب تناژ رژلب قرمز با توجه به رنگ پوست

 

تناسب رژلب قرمز با رنگ پوست

 

مهم ترین نکته ای که در انتخاب رژ لب قرمز باید به اون توجه داشته باشید، رنگ پوستتون هست. اگر رنگ پوست روشن و سفید با آندرتون صورتی دارید بهتره رژلب قرمزی رو انتخاب کنید که دارای تناژ تمشکی و قرمز تیره هست.

اگر رنگ پوست شما گرم و دارای آندرتون طلایی هست، بهتره رژلب قرمز با تناژ قرمز - نارنجی انتخاب کنید تا با رنگ پوستتون تناسب داشته باشه.

 

حتکا بخوانید: رژلب قرمز و تناسب آن با رنگ پوست

 

2. سایه های مختلف رژلب قرمز رو با یکدیگر ترکیب کنید

 

چند رنگ رژلب

 

همونطور که میدونید رنگ قرمز دارای طیف گسترده ای از سایه های مختلف هست و همین موضوع میتونه انتخاب رو کمی سخت و پیچیده کنه! اگر قصد دارید رژلب قرمزی که مورد استفاده قرار می دید دارای سایه رنگی جدید و کاملا متفاوت از نمونه های موجود در فروشگاه ها باشه و ظاهر منحصر به فردی داشته باشه، بهتون پیشنهاد می کنیم کمی خلاق باشید و سعی کنید چند رنگ از رژلب قرمز رو با همدیگه ترکیب کنید تا یک تناژ عالی و منحصر به فرد داشته باشید.

 

3. از رژلب قرمز شاین دار و براق استفاده نکنید

 

رژلب قرمز مات و براق

 

اگر قصد دارید رژلب قرمز شما ماندگاری زیادی داشته و همچنین زیبایی بیشتری برای چهره شما به وجود بیاره، بهترین کار این هست که به سراغ رژلب قرمز مات بروید. زیرا رژلب های شاین دار و براق معمولا ماندگاری خیلی کمی دارند، به راحتی از روی لب پاک می شوند و همچنین باعث ایجاد لکه بر روی لباس، لیوان، فنجان، پوست و ... میشن.

 

4. قبل از رژلب زدن، حتما از اسکراب لب استفاده کنید

 

اسکراب لب

 

بهترین و واجب ترین کار قبل از رژلب زدن این هست که از پوست لب لایه برداری کنید تا تمام لایه های اضافی و پوست های مرده از روی لب جدا بشه و سطح صاف و یکدستی برای لب ها به وجود بیاد. چرا که لب ها معمولا مرکز توجه در چهره هستند و اگر قبل از رژلب زدن، از پوست لب، لایه برداری نکنید، رژلب حالت پوسته پوسته پیدا میکنه و ظاهر زیبایی نخواهد داشت.

ترکیب شکر و عسل یا شکر و روغن زیتون، یکی از بهترین اسکراب ها برای لب هست. مقدار مساوی از این مواد رو ترکیب کنید و با نوک انگشت روی لب به شکل دایره ای ماساژ بدید. این کار رو یک تا دو دقیقه انجام بدید، سپس لب ها رو شست و شو داده، مرطوب کننده بزنید و در نهایت آرایش لب یا رژلب زدن رو شروع کنید.

 

حتما بخوانید: بهترین اسکراب لب خانگی، درمان قوی برای ترک و خشکی لب

 

5. لب ها رو با دقت با خط لب بکشید و سپس پر کنید

 

کشیدن خط لب

 

کشیدن خط لب یکی از اصلی ترین مراحل قبل از رژلب زدن هست که بسیاری از افراد اون رو فراموش می کنند. این کار به شما کمک میکنه تا رژلب تمیز تر و زیباتری داشته باشید و همچنین از پخش شدن رنگ رژلب به اطراف لب هم جلوگیری میکنه.

برای این کا ابتدا اطراف خط طبیعی لب رو با یک مداد لب همرنگ با رژلب بکشید و سپس داخل لب رو هم با همین مداد کمی پر کنید و در نهایت رژلب قرمز مورد نظر خودتون رو بزنید. با این کار هم ماندگاری رژلب افزایش پیدا می کنه و هم رژلب قرمز شما بسیار جذاب تر و زیباتر دیده خواهد شد.

 

6. رژلب رو با براش لب روی لب ها بزنید

 

رژلب زدن با براش

 

اگرچه استفاده مستقیم رژلب بر روی لب ها وسوسه کننده هست اما اگر می خواهید نتیجه کار فوق العاد حرفه ای و عالی باشه، بهتون پیشنهاد میکنیم که حتما یک براش مخصوص رژلب داشته باشید و رژلب زدن رو با این براش انجام بدید. براش رژلب به شما کمک میکنه تا رژلب رو به طور یکنواخت روی لب پخش کنید و این کار رو به شکل کاملا ظریف و حرفه ای انجام بدید و تمام قسمت های لب رو به طور یکسان پوشش بدید.

 

حتما بخوانید: رژلب - آشنایی با انواع لوازم آرایش لب و استفاده از آنها

 

7. رژلب اضافی رو از روی لب ها، حتما پاک کنید

 

پاک کردن رژلب اضافی

 

یکی دیگه از مهم ترین اقداماتی که باید بعد از رژلب زدن انجام بدید این هست که رژلب اضافی رو از روی لب ها پاک کنید. زیرا این رژلب اضافی به راحتی میتونه به لباس، لبه لیوان، پوست و ... منتقل بشه و ممکنه این موضوع براتون خجالت آور باشه!

برای پاک کردن رژلب اضافی فقط کافیه بعد از پایان کار، یک ورق نازک از دستمال کاغذی رو بر روی لب ها قرار بدید، کمی فشار داده و بردارید.

 

حتما بخوانید: ترفندهای مخصوص رژلب زدن؛ که هر خانمی باید بداند!

 

8. در کنار رژلب قرمز از خط چشم و ریمل اضافی استفاده نکنید

 

تناسب رژلب قرمز با آرایش چشم

 

رژلب قرمز به تنهایی جذابیت چهره شما رو کامل میکنه؛ به همین دلیل توصیه میشه که برای سایر قسمت های صورت و به ویژه چشم ها از آرایش سبک تر و لطیف تری استفاده کنید. بهترین پیشنهاد این هست که با چند لایه ریمل و یک خط چشم باریک چشم ها رو آرایش کنید تا تناسب بهتر و جذاب تری در چهره ایجاد بشه. زیرا آرایش چشم سنگین و خیره کننده تمام توجهات رو به خودش جلب میکنه و زیبایی رژلب قرمز اونطور که باید دیده نمیشه.

 

9. رنگ رژلب و لاک ناخن رو ست کنید

 

ست کردن رژلب قرمز با لاک ناخن

 

رنگ قرمز یکی از رنگ های کلاسیک و فوق العاده جذابی هست که میتونید همزمان هم برای لب ها و هم برای ناخن ها مورد استفاده قرار بدید و از این طریق هماهنگی و جذابیت بیشتری رو برای چهره و استایل خودتون به وجود بیارید.

 

حتما بخوانید: طرح های زیبا و جذاب ناخن با لاک قرمز + تصاویر

 

10. لباسی رو انتخاب کنید که تمام توجهات به چهره شما جلب بشه

 

تناسب رژلب قرمز با رنگ لباس

 

هنگام انتخاب لباس سعی کنید از رنگ های خنثی مانند بژ، سفید، مشکی یا خاکستری استفاده کنید تا چهره شما مرکز توجه قرار بگیره. لباس مشکی و رژلب قرمز یکی از ترکیب های فوق العاده ای هست که جذابیت خیلی زیادی رو به همراه داره و به همین دلیل هست که این ترکیب در دسته بندی لباس های کلاسیک و منحصر به فرد برای خانم ها قرار گرفته است. بهتره در کنار رژلب قرمز از پوشیدن لباس هایی که با رنگ قرمز رقابت می کنند مثل صورتی فوشیا، خودداری کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو