وزیر ارشاد: ۸۸ درصد مردم تاکنون سینما نرفته‌اند

منبع: آسمونی

83

1398/4/11

13:33


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با بررسی‌های صورت گرفته در شرایط کنونی شهر‌های کشور با مشکل جدی کمبود فضا‌های فرهنگی و هنری مواجه هستند که باید معاونان عمرانی استانداری‌های سراسر کشور در پروژه‌ها این امکانات مهم را لحاظ کنند.

۸۸ درصد مردم تاکنون سینما نرفته‌اند - 88% of people have not gone cinema before

۸۸ درصد مردم تاکنون سینما نرفته‌اند – 88% of people have not gone cinema before

به گزارش آسمونی:سیدعباس صالحی در همایش یک روزه معاونان عمرانی استانداری‌های سراسر کشور که دوشنبه دهم تیرماه به میزبانی البرز برگزار شد، گفت: توسعه روز افزون شهرنشینی در کشور پیام‌های متعددی را برای ما دارد.

وی ادامه داد: جامعه البرز نیز با رشد سریع مهاجرت آثار جدیدی را از هویت ملی در خود دارد.

صالحی گفت: یکی از راه‌های برون رفت از خطر آسیب‌های توسعه شهرنشینی، تعریف شهر به عنوان یک زیست‌بوم است؛ چراکه اکنون شهر‌ها به محل خواب و کار تبدیل شده‌اند.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته در شرایط کنونی شهر‌های کشور با مشکل جدی کمبود فضا‌های فرهنگی و هنری مواجه هستند که باید معاونین عمرانی استانداری‌های سراسر کشور در پروژه‌ها این امکانات مهم را لحاظ کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: بیش از هزار شهر در کشور از امکان سینما بی‌بهره هستند و بر اساس آمار‌ها حدود ۸۸ درصد مردم کشور تاکنون به سینما نرفته‌اند.

وی گفت: در راستای ارتقا شاخص‌های فرهنگی و عمومی سازی دسترسی فرهنگی و بمنظور کمک به احداث پردیس سینمای امید در شهر‌های فاقد سالن سینما در کشور با مشارکت شهرداری‌ها، تفاهم نامه‌ای بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و معاون وزیر و رییس سازمان سینمای ایران امضا شد.

صالحی افزود: باید از طرح‌ها و تسهیلات بازآفرینی شهری که دولت تدبیر و امید تاکید ویژه‌ای بر روی آن دارد به نحو مطلوب بهره برداری کرد.

وی اضافه کرد: حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت‌های فرسوده داخل شهری و مناطق حاشیه نشین درگیر هستند.

وزیر فرهنگ با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه و عمران البرز، گفت: استاندار البرز همت والایی در راستای توسعه همه جانبه این استان و بویژه در حوزه فرهنگ و هنر دارد.

0/5 ( 0 نظر )


منبع : تابناک

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو