غزل حکیمی فرد هم رفت؛ ملی پوش شطرنج تابعیت سوییس را پذیرفت

غزل حکیمی فرد هم رفت؛ ملی پوش شطرنج تابعیت سوییس را پذیرفت


منبع: روزیاتو

182

1399/3/24

13:31


غزل حکیمی فرد ، شطرنج باز ملی پوش و قهرمان سابق شطرنج زنان کشور به تبعیت سوییس درآمده و از این پس به جای ایران ، با نام این کشور در مسابقات شطرنج حضور خواهد یافت. بر اساس گزارش ها، حکیمی فرد نیز به دیگر شطرنج بازان برجسته کشور پیوسته که در سال های اخیر ایران را ترک و تابعیت کشورهای دیگر را اخذ کرده اند. این شطرنج باز ملی پوش مدتی است که در زوریخ، سوییس مشغول تحصیل بوده و تصمیم گرفته از این پس برای کشور سوییس مسابقه بدهد.

غزل حکیمی فرد

ملی پوش سابق دارای درجه استاد بزرگی شطرنج بوده و در حالی که تنها ۱۵ سال سن داشت توانست عنوان قهرمانی زنان کشور را بدست آورد. وی که اکنون ۲۶ سال سن دارد، چندین سال سابقه حضور در تیم ملی را داشته و در مسابقات مختلف بین المللی به عنوان نماینده ایران را رقبای خود مسابقه داده بود. فدراسیون جهان شطرنج، فیده نیز به طور رسمی جدایی غزل حکیمی فرد از ایران و حضور او از این پس با پرچم سوییس را تایید کرده است به طوری که می توان در سایت فیده اکنون نام و پرچم سوییس را در کنار نام این ملی پوش سابق ایرانی دید.

غزل حکیمی فرد

سال گذشته نیز علیرضا فیروزجا که از نابغه های شطرنج کشور و جهان به شمار می آمد از زیر پرچم ایران خارج شده و بعد از اقامت در فرانسه با پرچم فدراسیون جهانی مسابقه می دهد. غزل حکیمی فرد متولد ۲۵ فروردین ۱۳۷۳ تهران بوده و در حال حاضر ریتینگ ۲۲۱۹ جهانی را دارد. او در سال ۲۰۰۷ درجه استاد فیده زنان را دریافت و در سال ۲۰۱۰ توانسته بود مقام هفتم مسابقات قهرمانی شطرنج زیر ۱۶ سال دختران جهان در یونان را کسب کند.

غزل حکیمی فرد

وی یک خواهر بزرگ تر به نام رعنا حکیمی فرد نیز دارد که از چهره های شناخته شده شطرنج زنان کشور است. در سال های اخیر بسیاری از ورزشکاران مطرح و ملی پوش ایرانی در رشته های شطرنج، تکواندو،جودو، کشتی و برخی دیگر رشته ها به تابعیت کشورهای دیگر درآمده و این موضوع به یک معضل بزرگ برای ورزش ایران تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: شوک به تکواندوی ایران: «کیمیا علیزاده» به هلند رفت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو