چطور می توانیم جای آبله مرغان را از بین ببریم؟

چطور می توانیم جای آبله مرغان را از بین ببریم؟


منبع: آرگا

148

1399/3/26

10:40


بیماری آبله مرغان باعث می شود که لطافت و زیبایی پوست از بین برود که با چند روش خانگی و کم هزینه می توانید جای آبله مرغان را از روی پوست از بین ببرید.

چطور می توانیم جای آبله مرغان را از بین ببریم؟

آبله مرغان نوعی بیماری می باشد که در هر سنی رخ می دهد اما در کودکان بسیار شایع است و در صورت مبتلا شدن، این بیماری به سرعت روی پوست تاثیر می گذارد و زیبایی پوست را از بین می برد و اثری را که روی پوست می گذارد تا مدت ها باقی می ماند که با روش های خانگی و بدون عوارض و کم هزینه می توانید تاثیرات مخرب آبله مرغان روی پوست را از بین ببرید و پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

آبله مرغان

درمان تاثیرات مخرب آبله مرغان روی پوست

برای از بین بردن جای آبله مرغان قبل از اینکه از روش های پیشرفته ای مانند لیزر، میکرودرم و…استفاده کنید بهتر است از روش های خانگی استفاده کنید که در واقع علاوه بر درمان جای آبله مرغان به بهبود پوست و در نتیجه زیبا تر شدن کمک زیادی می کند اگر چه تاثیر آهسته دارد اما کاملا قطعی و بدون عوارض و کم هزینه می باشد.

درمان جای آبله

جوش شیرین

این ماده بیشتر از اینکه در آشپزی استفاده شود برای پوست بسیار مفید است و با حفظ رطوبت و میزان اسیدیته پوست به درمان اثرات آبله مرغان روی پوست کمک زیادی می کند از ایجاد خارش و التهاب نیز جلوگیری می‌کند. فقط کافی است به دو قاشق غذا خوری جوش شیرین مقداری آب اضافه کنید تا حالت خمیری به دست آید سپس این خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی جای آبله قرار دهید و در آخر با آب سرد بشویید.

جوش شیرین

پاپایا

این میوه دارای خواص بسیار زیادی برای پوست می باشد که برای درمان جای آبله مرغان بسیار موثر است و همچنین به کاهش چین و چروک و از بین بردن سلول های مرده در سطح پوست کمک زیادی می کند بنابراین مقداری پاپاپا و شیر و شکر قهوه ای را با هم مخلوط کنید و خمیر حاصل از آن را روی محل آبله مرغان قرار دهید و بعد از زمان ۱۵ دقیقه پوست تان را با آب و صابون بشویید.

پاپاپا برای درمان اثرات آبله مرغان روی پوست

آلوئه ورا

این ماده کمک زیادی به بهبود پوست و هیدراته کردن پوست می کند و در واقع در بیشتر کرم ها و لوسیون ها وجود دارد که برای درمان اثرات آبله مرغان روی پوست روزانه ۲ تا ۳ مرتبه ژل آلوئه ورا را روی محل اسکار بگذارید و بعد از خشک شدن پوست تان را بشویید.

آلوئه ورا

روغن نارگیل

این ماده به دلیل داشتن اسیدهای چرب زنجیره ای به تحریک کلاژن سازی، روشن کردن پوست، حذف سلول های مرده از پوست  و در نهایت لایه برداری پوست کمک زیادی می کند، برای درمان جای آبله حدود ۳ تا ۴ مرتبه در روز روغن نارگیل را روی محل اسکار قراردهید و ماساژ دهید تا به صورت کامل جذب پوست شود. سپس صورتتان را بشویید.

روغن اسطوخدوس

این روغن نیز کمک زیادی به درمان جای آبله می کند و همچنین در جوان سازی بسیار موثر است به همین دلیل روزانه ۲ مرتبه روغن اسطو خدوس را روی محل اسکار آبله مرغان بمالید و آن را به آرامی ماساژ دهید برای داشتن نتیجه مطلوب و سریع است این روغن را با روغن نارگیل استفاده کنید.

کره کاکائو

این کره در واقع از دانه های کاکائو به دست می آید و برای درمان پوست صدمه دیده بسیار مناسب است، همچنین کمک زیادی به پاکسازی پوست می کند. روش استفاده از کره کاکائو همانند روش استفاده از روغن نارگیل می باشد.

لیمو

لیمو به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی در بازسازی پوست بعد از آبله مرغان بسیار موثر است بنابراین مقداری آب لیموی تازه را با استفاده از پنبه روی محل اسکار قرار دهید و بعد از زمان ۱۵ دقیقه پوستتان را بشویید.

آب لیمو تازه

عسل

عسل یک ماده طبیعی و شگفت انگیز می باشد که در درمان جای آبله بسیار موثر است برای اینکه نتیجه ای بهتر و مطلوب به دست آورید می توانید کمی عسل را با پودر جو دو سر مخلوط کنید و خمیر حاصل را برای مدت ۳۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد بشویید.

عسل

جو دو سر

 جو دو سر خاصیت رطوبت رسانی بالایی دارد و به سلول های پوستی برای بهبود سریع تر و بهتر کمک می کند بنابراین مقداری جو دو سر را با آب در میکسر مخلوط کنید و تا حالت خمیری شکل شود سپس این خمیر را در یخچال قرار دهید تا کمی خنک شود و آن را روی محل اسکار قرار دهید و کمی ماساژ دهید، بعد از زمان ۱۰ دقیقه آن را بشویید.

روش های جلوگیری از آبله مرغان

مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تمام کسانی که به این بیماری در دوران کودکی مبتلا نشده اند در معرض خطر ابتدا به آبله‌مرغان قرار دارند وی افزود: میزان سرایت آبله مرغان از فرد بیمار به غیر بیمار ۹۶ درصد است و یکی از راه پیشگیری از ابتلا به آن نزدیک نشدن به فرد بیمار است.

با روش های خانگی و کم هزینه می توانید تاثیرات مخرب پوست بعد از آبله مرغان را از روی صورت محو کنید و صورتی زیبا و درخشان داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو