برای آبله مرغان، عفونت واژن و لاغری شکمی چی بخوریم؟

منبع: فوت و فن

3

1402/5/28

16:25


آبله مرغان یک بیماری عفونی است که معمولا در فصل بهار اتفاق می افتد. فرد مبتلا به آبله مرغان بایستی قرنطینه باشد زیرا این بیماری مسری است و ممکن است افراد دیگر را مبتلا نماید.

برای آبله مرغان، عفونت واژن و لاغری شکمی چی بخوریم؟

آبله مرغان یک بیماری عفونی است که معمولا در فصل بهار اتفاق می افتد. فرد مبتلا به آبله مرغان بایستی قرنطینه باشد زیرا این بیماری مسری است و ممکن است افراد دیگر را مبتلا نماید. معمولا این بیماری کودکان زیر ده سال را درگیر می نماید ولیکن در افراد بزرگسال نیز به ندرت ابتلا به این بیماری دیده می شود. بیمار در زمان 10 الی 15 روزه ابتلا به این بیماری نیاز به مراقبت و استراحت دارد. اما برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ چه چیزی برای آبله مرغان ضرر دارد؟

برای آبله مرغان چی بخوریم؟

برای تسریع در روند درمان آبله مرغان در درجه اول مراقب باشید تا بیمار دچار کم آبی نشود. در گروه میوه ها خوردن هندوانه و میوه هایی که در دسته طبع سرد قرار دارند بسیار مفید می باشد. به طور کلی مصرف غذا، میوه و گیاهانی که در طب سنتی با طبع سرد معرفی شده اند؛ برای بهبود آبله مرغان بسیار توصیه شده است.

نوشیدن دمنوش و عرق کاسنی، شاتره و آب خرفه همره با سکنجبین و همچنین تخم شربتی و خاک شیر از جانب متخصصین طب سنتی سفارش شده است. انواع سوپ ها و آش هایی که در مواد اولیه آنها از سبزیجات با طبیعت سرد استفاده می شود نیز مفید هستند. می توان به وفور از آب لیمو ترش برای مزه دار کردن سوپ و آش استفاده نمود. لیمو ترش نیز طبع سرد دارد و سرشار از ویتامین C می باشد. مصرف گوشت گاو، انواع ماهی، مرغ و تخم مرغ برای بیماران مبتلا به آبله مرغان بسیار ضروری است. زیرا موجب تقویت سیستم ایمنی و مقابله بهتر با ویروس آبله مرغان می گردد.

طریقه مصرف زنیان برای لاغری شکمی

اکثر افراد زنیان را به عنوان یک طعم دهنده غذا می شناسند. ولیکن گیاه زنیان پاسخ بسیار موثری برای افراد دارای اضافه وزن محسوب می شود. زنیان سرشار از تیمول است که دارای خاصیت ضدباکتریایی و ضدالتهابی می باشد. تیمول با افزایش شیره معده روند هضم غذا در معده را تسریع می بخشد. همچنین در رفع نفخ و گاز معده موثر می باشد. زنیان یک آنتی اکسیدان طبیعی است که سموم بدن را دفع می کند. باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و در نهایت موجب کاهش وزن و لاغری شکم و پهلو می گردد. در ادامه به طریقه مصرف زنیان برای لاغری شکمی می پردازیم.

مصرف دمنوش زنیان برای لاغری شکمی

برای این منظور یک قاشق زنیان را به یک لیوان آب اضافه نمایید. برای مدت یک شب آن را کنار بگذارید تا زنیان به خوبی خیسانده شود. سپس صبح روز بعد آن را در قابلمه کوچکی بریزید و روی شعله قرار دهید. اجازه دهید آب زنیان به نقطه جوش برسد. به تدریج آب رو به طلایی شدن می رود. پس از چند دقیقه جوشیدن دانه های زنیان را صاف کنید و آب آن را با معده خالی بنوشید.

مصرف دانه خام زنیان برای لاغری شکم و پهلو

برای این منظور بهتر است هر صبح ناشتا یک قاشق چای خوری دانه زنیان را بجویید این کار باعث می شود تا شیره مورد نیاز برای هضم غذا در معده تامین شود.

معجون زنیان و عسل و لیمو برای لاغری شکم و پهلو

یک قاشق دانه زنیان را در یک لیوان آب بریزید. روی آن را بپوشانید و کنار بگذارید. سپس صبح روز بعد آن را صاف کنید و دانه های زنیان را دور بریزید. سپس مقداری عسل و آب و لیمو ترش تازه به آب بیافزایید و به صورت ناشتا بنوشید.

مصرف عرق زنیان برای لاغری شکمی

برای لاغری شکم و پهلو نصف فنجان عرق زنیان را پس از هر وعده غذایی بنوشید. مصرف منظم عرق زنیان نفخ و گاز معده را از بین می برد و به گوارش راحت و آسان کمک می نماید. درنهایت خواهید دید که چه تاثیر شگفت انگیزی در لاغری شکم و پهلو خواهد داشت.

طریقه مصرف قرص مترونیدازول 500 برای عفونت واژن

قرص مترونیدازول از داروهای تجویز شده برای عفونت واژن است. قرص مترونیدازول 250 و 500 برای درمان عفونت‌های واژن مانند واژینوز باکتریایی (عفونتی که از تعداد زیادی از باکتری‌های خاص در واژن ایجاد می‌شود) استفاده می‌شود. مترونیدازول در دسته ای از داروها به نام ضد میکروبی نیترویمیدازول قرار دارد. این دارو با توقف رشد باکتری ها کار می کند. اما طریقه مصرف قرص مترونیدازول 500 برای عفونت واژن چگونه است؟

در بیمارانی که دچار عفونت شدید باشند، اغلب پزشک به جای مترونیدازول 250، مترونیدازول 500 را تجویز می کند. در مواردی که ناحیه واژینال دچار عفونت شدید باشد، به جای قرص خوراکی مترونیدازول ممکن است شیاف مترونیدازول تجویز شود. با این وجود مهم است که بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان از این دارو استفاده نکنید. همچنین در موارد شدید عفونت ممکن است شریک جنسی شما نیز ملزم به مصرف قرص مترونیدازول باشد.

در صورت فراموش کردن یک نوبت مصرف قرص مترونیدازول برای عفونت واژن چنانچه زمان زیادی نگذشته است به محض یادآوری، قرص را مصرف کنید. اگر نوبت به دوز بعدی مصرف دارو است، بهتر است این دوز را فراموش کرده و دوز بعدی را سر ساعت مصرف کنید. هرگز برای جبران دوز از دست رفته میزان دارو را دو برابر نکنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو