جنین دختر و پسر از چند ماهگی تکان می خورد؟

اگر باردار هستید و میخواهید بدانید جنین دختر و پسر از چند ماهگی تکان می خورد تا به جنسیت فرزند خود پی ببرید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

جنین دختر و پسر از چند ماهگی تکان می خورد؟

حرکات کودک شما نمی تواند پیش بینی کند که شما پسر یا دختر خواهید داشت. ممکن است شنیده باشید که مردم می گویند اگر کودک شما در رحم مادر تحرک زیادی نداشته باشد، احتمالاً دختر دار خواهید شد . یا اینکه اگر احساس می‌کنید کودکتان بیشتر در سمت راست حرکت می‌کند، احتمالاً پسر دارید. اما هیچ مدرکی مبنی بر تفاوت بین حرکات پسران و دختران در رحم وجود ندارد.

همچنین بخوانید: تغذیه مناسب برای تشکیل قلب جنین

جنین از چند ماهگی تکان میخورد؟

یک سوال رایج در مورد تسریع در بارداری این است که “از چه زمانی شروع به حرکت کودک خود می کنید؟” زمان تسریع متفاوت است، اما اگر اولین نوزاد شما باشد، ممکن است در هفته 18 بارداری رخ دهد. اما، البته، همه افراد متفاوت هستند، بنابراین کاملاً طبیعی است که زودتر یا دیرتر از 18 هفته تسریع را تجربه کنید.

اما اینکه چقدر زود احساس می‌کنید کودکتان با بارداری دوم حرکت می‌کند، می‌تواند متفاوت باشد، احتمالاً نزدیک به 16 هفته . اگر قبلا باردار بوده اید، عضلات رحم شما ممکن است به حرکت حساس تر باشند، به همین دلیل است که علائم بارداری دوم ممکن است کمی متفاوت باشد، مانند تجربه سریع شدن زودتر از والدینی که بار اول می کنند.

همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که برخی از نوزادان عموماً فعال‌تر از سایرین هستند، بنابراین اگر کودک شما کمی آرام‌تر است، ممکن است کمی دیرتر شروع به حرکن کند.

جنین پسر از چند ماهگی تکان میخورد؟

تکان خوردن جنین پسر در زودترین حالت در 18 و در دیرترین حالت در هفته 21 بارداری می‌باشد. با این حال این قطعیت ندارد و شروع تکان خوردن جنین بیشتر به نحوه قرار گیری جنین درون رحم بازمیگردد.

همچنین بخوانید: خارش لبه های بیرونی واژن نشانه چیست

جنین دختر از چند ماهگی تکان میخورد؟

جنین دختر از چند ماهگی تکان میخورد؟

در مورد جنین دختر نیز به همان صورت، به طور میانگین حرکات از هفته هجدهم بارداری شروع می‌شود. باز هم تکرار می‌کنیم شروع و میزان تکان خوردن جنین به تعداد دفعات بارداری و نحوه قرار گیری جنین بستگی دارد.

جنین پسر کجای شکم تکان میخورد؟

بسیاری می گویند، اگر احساس می کنید کودکتان بیشتر در سمت چپ و راست حرکت می کند، احتمالاً پسر دارید. به این صورت که لگد جنین اغلب در طرفین شکم حس می‌کنید. با این حال، هیچ مدرکی برای حمایت از این باور وجود ندارد.

جنین دختر کجای شکم تکان میخورد؟

بر اساس باورهای قدیمی و تجربیات قابله‌ها، جنین دختر اغلب در نواحی شکم و زیر ناف تکان می‌خورد. گاهی هم ممکن است جنین حرکت دختر را در پهلوها احساس کنید.

جنین دختر زودتر حرکت میکنه یا پسر

شاید شنیده اید که می گویند اگر کودک شما در رحم خیلی فعال نباشد، احتمالاً دختر خواهید داشت. یا اینکه اگر احساس می کنید کودکتان زودتر یا بیشتر در حال حرکت است، احتمالاً پسر دارید. با این حال، جنسیت کودک شما بر اساس سطوح فعالیت قابل پیش بینی نیست.

اگر جفت شما از جنین محافظت می کند (جفت قدامی)، ممکن است احساس حرکت کودک برای شما سخت تر باشد. و اگر پشت کودک شما در جلوی شکم شما خوابیده باشد، ممکن است حرکات کمتری نسبت به زمانی که پشت او در کنار کمر شما خوابیده باشد، احساس کنید.

همچنین بخوانید: طریقه مصرف قرص مترونیدازول 500 برای عفونت واژن

تفاوت حرکات جنین دختر و پسر

تفاوت حرکات جنین دختر و پسر

اگر در مورد تفاوت حرکات جنین دختر و پسر از مادری بپرسید که هم دختر و هم پسر داشته است، او به شما خواهد گفت که به طور مساوی توسط هر دو حرکات شدید و لگد را تجربه کرده است. بسیاری از مردم در طول نسل‌ها بر این باورند که اگر نوزاد در رحم بسیار فعال باشد، ممکن است یک دختر باشد. به طور مشابه، اگر کودک دوره های طولانی عدم تحرک داشته باشد، ممکن است پسر باشد.

با این حال، اگر این دومین بارداری شما باشد، حرکات جنین را بیشتر حس می‌کنید و عضلات مثل قبل سفت نیستند. این می تواند باعث شود که شما حرکات و ضربات را بسیار سخت تر از دفعه اول احساس کنید.

بنابراین، شما پسر باردار باشید، اما ممکن است لگدها را قوی‌تر احساس کنید. حرکات کودک ممکن است در اینجا عامل پیش بینی کننده جنسیت جنین نباشد!

جنین پسر در کدام سمت شکم قرار دارد

بسیاری از مردم در فرهنگ های مختلف یک نگاه به برآمدگی نوزاد می اندازند و بلافاصله جنسیت را پیش بینی می کنند. این یک باور رایج است که جنین پسر در سمت بالای شکم جای می‌گیرد، یعنی اگر برآمدگی سفت، گرد و در اطراف نیمه بالایی شکم شما قرار دارد، شما پسر  باردار هستید.

همچنین بخوانید: باز کننده قاعدگی قوی خانگی با طب سنتی

جنین دختر در کجای شکم قرار دارد

از طرف دیگر، اگر برآمدگی خیلی گرد نیست و تمایل به افتادگی دارد، نشان می‌دهد شما دختر باردارید.

سخن آخر

در این مطلب از آلامتو به این موضوع اشاره کردیم که جنین دختر و پسر از چند ماهگی تکان می‌خورد و تکان خوردن هر کدام در کجای شکم است. با این حال این اطلاعات دارای پشتوانه علمی نیستند و تنها بر اساس تجربیات بدست آمده اند.