بهترین سریال های جنایی که نباید از دست بدهید

بهترین سریال های جنایی که نباید از دست بدهید


600

1399/4/4

21:10


معرفی برترین سریال های خارجی در ژانر جنایی با بالاترین امتیاز در سایت imdb از نگاه کاربران آن با محتوای اکشن، پلیسی، هیجان انگیز و معمایی

بهترین سریال های جنایی که نباید از دست بدهید

۳ ساعت پیش
معرفی برترین سریال های خارجی در ژانر جنایی با بالاترین امتیاز در سایت imdb از نگاه کاربران آن با محتوای اکشن، پلیسی، هیجان انگیز و معمایی

بهترین سریال های جنایی که نباید از دست بدهید

اختصاصی سلام سینما - سریال­‌ها به­‌دلیل طولانی بودنشان باید دارای مضمونی جذاب و داستانی گیرا باشد. از این جهت اغلب تولیدکنندگان سریال­‌های تلویزیونی تلاش ­می­‌کنند تا فیلمنامه­‌هایی را تبدیل به سریال کنند که مطابق با ذائقه‌­ی سینمایی طیف بیشتری از مردم باشد.

ژانر جنایی از ژانرهای پرطرفدار در حوزه سینما و تلویزیون است و آثار متعددی در ژانر جنایی وجود دارند که چه به لحاظ کیفیت فنی و هنری و چه به لحاظ تجاری در رده­‌های بالای لیست­‌ها و رده­‌بندی­‌های سینمایی قرار می­‌گیرند. به همین دلیل ما در سلام سینما تصمیم گرفتیم تا بهترین سریال­‌های ژانر جنایی براساس آراء مردمی در سایت IMDB را به شما معرفی کنیم :

ژانر جنایی چیست؟

در ژانر جنایی معمولا با مضامینی مانند قتل، دزدی، گروگانگیری، آدم­‌ربایی ، جرائم سازمان­‌یافته و موارد دیگری روبرو هستیم که به نوعی در تضاد با عرف و قوانین یک جامعه هستند و در ژانر جنایی داستان اینگونه قانون شکنی‌ها به تصویر کشیده می‌شود.

فیلم‌های ژانر جنایی ممکن است معما­گونه نیز پیش روند و با اضافه شدن تعلیق و اکشن ؛ داستان جذاب‌­تر شود.

بهترین سریال های ژانر جنایی

1- بریکینگ بد (Breaking Bad)

امتیاز : 9/5 (1363988 رای)

ژانر : جنایی ، درام ، هیجان‌­انگیز

بریکینگ بد (Breaking Bad) - بهترین سریال های جنایی

شبکه AMC نه تنها سریالی ساخت که مورد تحسین فراوان منتقدان قرار گرفت ، بلکه با این سریال ، یک اسطوره به نام «والتر وایت» را آفرید. کاراکتر «والتر وایت»، یک معلم شیمی مقطع دبیرستان که تبدیل به بزرگترین تولیدکننده‌­ی شیشه می­‌شود ، برای «برایان کرانستون» چهار جایزه امی را به همراه داشت.

«بریکینگ بد» (Breaking Bad) به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین سریال‌­های تمام دوران شناخته می‌­شود. هم­چنین این سریال ، پربیننده‌­ترین سریال تاریخ تلویزیون آمریکا نیز هست و یکی از تحسین­‌شده­‌ترین سریال‌های جهان به شمار می­‌رود.

«بریکینگ بد» (Breaking Bad) دو گلدن گلوب بهترین سریال و بهترین بازیگر مرد را تصاحب کرده است. دو اسپین­‌آف از این سریال به نام‌­های «ال کامینو» (El Camino: A Breaking Bad Movie) و «بهتره با ساول تماس بگیری» (Better Call Saul) ساخته شده است.

 

2- شنود (The Wire)

امتیاز : 9/3 (269526 رای)

ژانر : جنایی ، درام ، هیجان‌­انگیز

شنود (The Wire) - بهترین سریال های جنایی

«شنود» (The Wire) دوازده سال پیش از کنداکتور پخش شبکه‌­ی HBO حذف شد و به پایان رسید اما همچنان از آن به عنوان یکی از بزرگترین سریال­‌های تاریخ یاد می­‌شود. این سریال تحسین شده از گروهی از بازیگران سیاه­‌پوست تازه­‌وارد بهره می‌­برد. از میان آن ها می‌­توان به نام­‌هایی مثل «مایکل بی.جردن» ، «ادریس البا» و «مایکل کی.ویلیامز» اشاره کرد که آغاز دوران حرفه‌ای آن‌هاست.

این سریال نگاهی واقع­‌گرایانه به شهر بالتیمور و وضعیت مواد مخدر در آن، اداره­‌ی پلیس، مدارس و رسانه‌­ها ارائه می‌­دهد. نامزدی در رشته بهترین سریال مراسم جوایز امی و بفتا نیز در کارنامه‌­ی این سریال دیده می‌­شود.

 

­3- خانواده سوپرانو (The Sopranos)

امتیاز : 9/2 (280316 رای)

ژانر : جنایی ، درام

خانواده سوپرانو (The Sopranos) - بهترین سریال های جنایی

مرحوم «جیمز گاندولفینی» نقش اصلی این سریال «مگا هیت» را ایفا می­‌کند که در نقش رئیس مافیای آمریکایی-ایتالیایی به نام «تونی سوپرانو»، به دنبال ایجاد تعادل میان زندگی خانوادگی‌اش و رهبری جرائم سازمان­‌یافته است. «ایدی فالکو» ، «لورین براکو» و «جیمی لین سیگلر» دیگران بازیگران این سریال هستند.

برخی منتقدان اعتقاد دارند که سریال « خانواده سوپرانو» (The Sopranos)، به دلیل ساختارشکنی و ارتقاء فرم هنری در حوزه‌­ی آثار تلویزیونی ، مهم‌ترین سریال تاریخ تلویزیون است. چهار جایزه گلدن گلوب و 21 جایزه امی نشان­‌دهنده­‌ی جایگاه این سریال در بین منتقدان و علاقه­‌مندان سینما و تلویزیون است. همچنین «خانواده سوپرانو» (The Sopranos) با 112 بار نامزدی ، از رکوردداران تاریخ مراسم امی نیز هست.

 

4- شرلوک (Sherlock)

امتیاز : 9/1 (766649 رای)

ژانر : جنایی ، درام ، معمایی

شرلوک (Sherlock) - بهترین سریال های جنایی

درخشش «بندیکت کامبربچ» در نقش «شرلوک هولمز» در این سریال پرطرفدار شبکه BBC و WGBH که براساس رمانی با همین نام نوشته‌­­ی «سر آرتور کونان دویل» است، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. این سریال مورد تحسین بسیاری از منتقدان و طرفداران فرنچایز شرلوک هولمز واقع شده و توانسته تا هشت جایزه امی را به خود اختصاص دهد که یکی از آنها برای «بندیکت کامبربچ» بوده است.

از نکات جالبی که درباره‌­ی نقش‌­آفرینی «بندیکت کامبربچ» در نقش شرلوک هولمز وجود دارد، این است که او قبل از شروع فیلم‌برداری، کل رمان اصلی را خوانده تا به تمام زوایای شخصیت شرلوک مسلط باشد.

*همه نقدهای سریال «شرلوک» (Sherlock)*

 

5- کاراگاه حقیقی (True Detective)

امتیاز : 9 ( 478285 رای)

ژانر : جنایی ، درام ، معمایی

کاراگاه حقیقی (True Detective) - بهترین سریال های جنایی

این سریال پرطرفدار و تحسین شده براساس گلچینی از رمان­‌ها و اتفاقات واقعی ساخته شده است. به عقیده بسیاری از صاحب‌نظران ، فصل اول این سریال با حضور «متیو مک کانهی» و «وودی هارلسون» یکی از بهترین سریال‌هایی است که در خاطره‌­ها موجود است.

فصل دوم با حضور «کالین فارل» و «ریچل مک آدامز» به اندازه‌ی فصل اول مورد توجه واقع نشد. «ماهرشالا علی» نیز در فصل سوم نقش اصلی سریال را ایفا می­‌کند.

سریال «کاراگاه حقیقی» (True Detective) برنده بهترین سریال در مراسم بفتا در سال 2015 شد و همچنین پنج جایزه امی را در کارنامه خود دارد. گفتنی است در فصل اول این سریال «متیو مک کانهی» یک آتئیست است و «وودی هارلسون» یک مسیحی. در حالی که در دنیای واقعی «متیو مک کانهی» یک مسیحی است و «وودی هارلسون» یک آتئیست.

 

6- فارگو (Fargo)

امتیاز : 8/9 (303586 رای)

ژانر : جنایی ، درام ، هیجان‌انگیز

فارگو (Fargo) - بهترین سریال های جنایی

این سریال براساس شاهکاری از «برادران کوئن» با همین نام ساخته شده که یک کمدی سیاه از زشتی­‌های کاراکترهای عجیبش در یک شهر کوچک را برای مخاطب خود به نمایش می­‌گذارد. برخی منتقدان سریال «فارگو» (Fargoرا به دلیل اصالت در ساخت و صراحت در لحن روایت، اثری بسیار ارزشمند می‌نامند.

جالب است بدانید که این دومین سریال اقتباسی از فیلم «فارگو» (Fargo) اثر برادران کوئن است. اولین سریال با نقش‌­آفرینی «ایدی فالکو» ساخته و پخش شد اما به هیچ عنوان مورد توجه ق‍رار نگرفت.

سریال «فارگو» (Fargo) تا امروز سه گلدن گلوب دریافت کرده که دو جایزه بازیگری مرد برای «ایوان مک گرگور» و «بیلی باب تورنتون» و دیگری جایزه بهترین سریال سال بوده است.

 

7- نارکوس (Narcos)

امتیاز : 8/8 (334210 رای)

ژانر : بیوگرافی ، جنایی ، درام

نارکوس (Narcos) - بهترین سریال های جنایی

از اصیل‌­ترین آثار نتفلیکس ، «نارکوس» (Narcos) درامی جذاب و گیرا است که داستان­‌های واقعی تجارت مواد مخدر در کلمبیای 1980 را روایت می­کند. فصل اول و دوم این سریال درباره­‌ی زندگی خانوادگی و مجرمانه­‌ی سلطان بدنام مواد مخدر «پابلو اسکوبار» است. در فصل سوم نیز، داستان سریال به ظهور «کارتل کالی» می‌­پردازد.

سریال «نارکوس» (Narcos) در مراسم گلدن گلوب 2016 نامزد دو جایزه­‌ی بهترین سریال و بهترین بازیگر زن برای «وگنر مورا» بود. از نکات جالب ایفای نقش «وگنر مورا» این است که او برای نقش‌­آفرینی در این سریال زبان اسپانیایی را بطور کامل فراگرفت.

 

8- پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)

امتیاز : 8/8 (294204 رای)

ژانر : جنایی ، درام

پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) - بهترین سریال های جنایی

«پیکی بلایندرز» (Peaky Blinders) شاید پربیننده‌­ترین سریال چند سال اخیر تلویزیون است. داستان این سریال در شهر بیرمنگام انگلستان بعد از جنگ جهانی اول می­گذرد. «کیلین مورفی» در نقش «تامی شلبی»، سردسته­‌ی شجاع و بی‌­باک خانواده‌­ی جنایت‌کار شلبی است که برای حفظ خود و خانواده‌­اش مجبور می­‌شود دست به کارهای غیرمنتظره­ای بزند.

سیگار کشیدن کاراکتر «تامی شلبی» از نشانه­‌های خاص این سریال است. جالب است بدانید که «کیلین مورفی» تا پایان فصل دوم این سریال سه هزار نخ سیگار کشیده است. تا به اینجای سریال حساب تعداد نخ­‌هایی که مورفی سر صحنه­‌ی فیلمبرداری «پیکی بلایندرز» (Peaky Blinders) کشیده است، به عدد شش هزار می­‌رسد.

این سریال توانسته دوبار در جمع نامزد بهترین سریال مراسم بفتا قرار گیرد.

*همه نقدهای سریال «پیکی بلایندرز» (Peaky Blinders)*

 

9- دارک (Dark)

امتیاز : 8/8 (189075 رای)

ژانر : جنایی ، درام ، معمایی

دارک (Dark) - بهترین سریال های جنایی

«دارک» (Dark) اولین اثر آلمانی زبانی است که توسط شرکت نتفلیکس تولید شده است. داستان این سریال در شهری کوچک در آلمان می­‌گذرد. جایی که ناپدید شدن دو کودک باعث کشف رابطه‌­ی دوگانه و آسیب‌دیده‌ی چهار خانواده می‌­شود.

سریال با یک گره داستانی بسیار جدی شروع می­‌شود و هر چه جلوتر می‌­رود باز هم همه­ چیز به همان شهر کوچک برمی‌­گردد. درون­‌مایه‌­های اصلی این سریال کودک‌­ربایی ، سفر در زمان ، انرژی هسته­‌ای و توطئه است.

از نکات جالب «دارک» (Dark) این است که اکثر سکانس­‌های بیرونی سریال، در جنگلی فیلم‌برداری شده که سال­‌ها پیش ، مرکز تمرینات نظامی جمهوری دموکراتیک آلمان بوده است. همچنین صدای تیک تاک ساعت که بین سکانس­‌ها شنیده می‌­شود ، نشانه‌­ای از تغییر زمان است.

 

10- تویین پیکس (Twin Peaks)

امتیاز : 8/8 (166840 رای)

ژانر : جنایی ، درام ، معمایی

تویین پیکس (Twin Peaks) - بهترین سریال های جنایی

خیلی جالب است که چگونه سریالی این قدر عجیب و غریب توانسته جای ثابتی در آنتن تلویزیون دهه 90 میلادی پیدا کند.

داستان این سریال درباره‌­ی تحقیقات یک افسر FBI روی پرونده‌­ی قتل زیباترین دختر یکی از شهرهای کوچک ایالت واشینگتون است. ترکیب سورئالیسم ، ملودرام ، وحشت و کمدی ، «تویین پیکس» (Twin Peaks) را به یکی از اصیل­‌ترین آثار تاریخ تلویزیون تبدیل می‌کند.

نکته­‌ی بسیار جالبی که درباره­‌ی این سریال وجود دارد این است که شبکه­‌ی آلمانی RTL پس از پخش 20 قسمت، این سریال را از کنداکتور خود حذف کرد. دلیل RTL این بود که شبکه‌­ی رقیب یعنی SAT1 هویت قاتل «لورا» را پیش از پخش قسمت اول این سریال، لو داده بود.

«تویین پیکس» (Twin Peaks) دو گلدن گلوب را در کارنامه‌­ی خود می­‌بیند که هردوی آن‌ها از آن بازیگران این سریال، «کایل مک لاکلن» و «لوری» است.

 

11- بهتره با ساول تماس بگیری (Better Call Saul)

امتیاز : 8/7 (296255 رای)

ژانر : جنایی ، درام

بهتره با ساول تماس بگیری (Better Call Saul) - بهترین سریال های جنایی

این سریال یک اسپین‌­آف از سریال پرچمدار شبکه‌­ی AMC یعنی «بریکینگ بد» (Breaking Bad) است که وقایع آن مربوط به قبل و بعد از داستان «بریکینگ بد» (Breaking Bad) است.

داستان «بهتره با ساول تماس بگیری» (Better Call Saul) درباره­‌ی زندگی یک وکیل به نام «ساول گودمن» با نقش‌­آفرینی «باب ادنکیرک» است. پخش فصل سوم این سریال از فوریه 2020 آغاز شده است.

جالب است بدانید سالنی که دفتر موقت «جیمی» است، همانی است که «ساول گودمن» خرید آن را به «جسی پینکمن» در سریال «بریکینگ بد» (Breaking Bad) برای پولشویی پیشنهاد داده بود.

«بهتره با ساول تماس بگیری» (Better Call Saul) سه نامزدی گلدن گلوب برای «باب اودنکیرک» به همراه داشته است.

 

12- پسرها (The Boys)

امتیاز : 8/۷ (148398 رای)

ژانر : اکشن ، کمدی ، جنایی

پسرها (The Boys) - بهترین سریال های جنایی

«پسرها» (The Boys) محصول کمپانی آمازون پرایم ، دنیایی را خلق کرده که در آن ابرقهرمانان ، موجوداتی بی‌اخلاق و آلت دست سرمایه‌داری هستند.

«جک کواید» در نقش «هیویی»، مردی است که نامزدش را در تصادف با یک ابرقهرمان از دست داده است. از قرار معلوم این ابرقهرمان ، عضو تیم سون است. تیم سون مشهورترین تیم ابرقهرمانی جهان است. یک کمپانی به نام «ووت» با ابرقهرمانان قرارداد می­‌بندد و همین باعث می­شود تا ابرقهرمانان به فساد کشیده شوند.

«ست روگن» به­ عنوان تهیه­‌کننده در کنار این سریال حضور دارد و توانسته تا در اتمسفر سریال تاثیرگذار باشد. از دیگر تهیه‌کنندگان این سریال می‌­توان به «اریک کریپکی» ، نویسنده‌­ی سریال «فراطبیعی» (Supernatural) اشاره کرد که بار دیگر در تولید یک سریال درجه اول مشارکت دارد.

 

13- دکستر (Dexter)

امتیاز : 8/6 (624699 رای)

ژانر : جنایی ، درام ، معمایی

دکستر (Dexter) - بهترین سریال های جنایی

متخصص کالبدشکافی و خون­‌شناسی اداره‌­ی پلیس که دچار اختلالات روانی است و علاقه‌­ی وافری به خشونت دارد، این نیازش را با قطعه قطعه کردن آدم­‌های بدکار ارضاء می­‌کند.

منتقدان عاشق رمان «دکستر» (Dexter) بودند و به سازندگان سریال هشدار داده بودند که خشونت موجود در داستان اگر تبدیل به تصویر شود، ممکن است برای بینندگان ناخوشایند باشد. اما اتفاقی که افتاد ، جلب 2/8 میلیون بیننده برای سریال «دکستر» (Dexter) بود که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌­شود.

نکته­‌ی جالبی در مورد داستان سریال وجود دارد این است که دکستر بطور میانگین هر ماه یک انسان را به قتل می­رساند. بنابراین او طی سالهای 2006 تا 2013 که مدت پخش سریال بود، مسئول 20 درصد از کل قتل‌های انجام شده در شهر میامی بوده است. این در حالی است که اکثر قربانیان دکستر به عنوان مفقودی اعلام می‌شدند.

سریال «دکستر» جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر مکمل زن را در کارنامه­‌ی خویش دارد.

 

14- بی باک (Daredevil)

امتیاز : 8/6 (349805 رای)

ژانر : اکشن ، جنایی ، درام

بی باک (Daredevil) - بهترین سریال های جنایی

سریال «بی باک» (Daredevil) داستانی اقتباسی از کمیک‌های مارول است که به زندگی یک وکیل نابینا می‌پردازد.

ورود مواد شیمیایی به چشمان «مت مرداک» در حادثه‌ای در کودکی‌اش، نیرویی ماوراءالطبیعه‌ای به او می‌دهد تا بعدها، شب‌­هایش را به مبارزه با دشمنان مردم اختصاص دهد.

استقبالی که از «بی باک» (Daredevil) شد بسیار بیشتر از سریالی بود که «بن افلک» ده سال پیش درباره‌­ی این کاراکتر ساخته بود. موفقیت این سریال نشان از این دارد که مارول تصمیم دارد تا آثارش را فراتر از سینما توسعه دهد.

جالب است بدانید به دلیل آمار بالای تماشای «بی باک» (Daredevil) روی نتفلیکس، این سرویس پخش اینترنتی، نمره­ای برای این سریال در نظر گرفت. این در حالی است که نتفلیکس هرگز نمره ارائه نمی­‌دهد.

 

15- فرزندان هرج و مرج (Sons of Anarchy)

امتیاز : 8/6 (245371 رای)

ژانر : جنایی ، درام ، هیجان‌انگیز

فرزندان هرج و مرج (Sons of Anarchy) - بهترین سریال های جنایی

«فرزندان هرج و مرج» (Sons of Anarchy) داستان پدر و پسری است که صاحب یک باشگاه موتورسواری و یک دارودسته­‌ی موتورسوار هستند اما پس از مدتی تصمیم می­‌گیرند تا وارد تجارت غیرقانونی اصلی و همچنین صنعت فیلم­‌های مستهجن جنسی شوند. در ادامه بروز اختلافات، رابطه‌ی شخصی آنان را وارد چالش­‌های جدی می­‌کند.

منتقدان جسارت بی‌مثال سریال و قدرت گروه بازیگران که شامل «ران پرلمن» ، «چارلی هانم» و «کیتی سیگال» می­‌شود را ستوده‌­اند. «دیوید لابراوا» که نقش «هپی لومن» را ایفا می­‌کند، در دنیای واقعی از اعضای گروه «فرشتگان جهنم» است که به عنوان مشاور نیز در کنار این سریال حضور دارد.

«پسران هرج و مرج» (Sons of Anarchy) یک جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن را برای «کیتی سیگال» به ارمغان آورده است.

 

16 پرونده‌های ایکس (The X-Files)

امتیاز : 8/6 (192205 رای)

ژانر : جنایی ، درام ، معمایی

پرونده های ایکس (The X-Files) - بهترین سریال های جنایی

دو افسر FBI به نام‌های «فاکس مولدر» و «دانا اسکالی» در بخشی غیررسمی از اداره FBI به نام «پرونده‌­های ایکس» (The X-Files) مشغول به کار هستند. وظیفه‌­ی آن‌ها انجام تحقیقات و بازجویی در پرونده‌­های استثنائی و غیرقابل توضیح است.

«مولدر» به وجود موجودات فرازمینی اعتقاد دارد و «اسکالی» پیرو فلسفه‌ی بدبینی است. این دو کاراکتر یک زوج مثال‌زدنی را در تاریخ تلویزیون شکل داده‌اند.

سریال «پرونده‌های ایکس» (The X-Files) به قدری در فرهنگ عامه جا افتاد و توجه بینندگان را به خود جلب کرد که 14 سال بعد از اتمام سری اول ، دو سری دیگر از آن ساخته شد و به روی آنتن رفت و هم­چنین دو فیلم بلند سینمایی نیز از داستان آن اقتباس گرفتند.

«پرونده‌های ایکس» (The X-Files) پنج جایزه گلدن گلوب را به خود اختصاص داده که سه‌تای آن‌ها، جایزه بهترین سریال درام بوده است.

 

17 شکارچی ذهن (Mindhunter)

امتیاز : 8/6 (191617 رای)

ژانر : جنایی ، درام ، هیجان‌انگیز

شکارچی ذهن (Mindhunter) - بهترین سریال های جنایی

حتی برای عاشقان ژانر جنایی و معمایی ، «شکارچی ذهن» (Mindhunter) اثری دور از انتظار و غافلگیرکننده است. این سریال محصول نتفلیکس درباره­‌ی دو مامور FBI به نام های «هولدن فورد» و «بیل تنچ» است.این دو مامور بخش رفتارشناسی، به دنبال نوشتن کتابی در مورد پرونده‌های جنایی اواخر دهه 70 میلادی از طریق مصاحبه با قاتلان سریالی هستند.

«جاناتان گروف» و «هولت مک کالانی» دو بازیگر نقش‌های اصلی سریال شیمی خوبی با هم دارند و چه کسی شایسته‌تر از «دیوید فینچر» برای ساختن یک سریال جنایی نوگرا ؟

منتقدان به دلیل داستان‌پردازی جذاب و صحنه‌های ترسناک مصاحبه با مشهورترین قاتلان تاریخ آمریکا، این سریال را ستایش کرده‌اند. تا به حال دو فصل از سریال «شکارچی ذهن» (Mindhunter) ساخته شده و بنابر شنیده‌ها ، فصل سوم این سریال دو سال آینده ساخته خواهد شد.

خبرهای مرتبط:

قسمت دوم بهترین و محبوب ترین سریال های در حال پخش دنیا


قسمت اول بهترین و محبوب ترین سریال های در حال پخش دنیا


بهترین و جدیدترین سریال های سال ۲۰۱۹ براساس امتیاز IMDb


بهترین سریال های تاریخی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو