بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۲ بر اساس امتیاز IMDb

بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۲ بر اساس امتیاز IMDb


منبع: گیمفا

4

1402/8/23

12:00


سال ۲۰۲۲ برای دنیای سریال سال بسیار پربار و جذابی بوده و بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۲ امتیازهای بسیار خوبی در وب سایت IMDb به ثبت رساندند.

بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۲ بر اساس امتیاز IMDb

سال ۲۰۲۲ برای دنیای سریال سال بسیار پربار و جذابی بوده و بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۲ امتیازهای بسیار خوبی در وب سایت IMDb به ثبت رساندند.

با اینکه در حال نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳ میلادی هستیم، با نگاهی به عقب، شکست‌ها و موفقیت‌های سریال‌های سال ۲۰۲۲ میلادی را بهتر می‌توانیم ببینیم و متوجه شویم. با نگاهی به عقب و آثاری که در سال ۲۰۲۲ میلادی از شبکه‌ها و سرویس‌های آنلاین مختلف پخش شدند، باید گفت که سال گذشته سال بسیار خوبی برای دنیای سریال بوده است.

حالا در این مطلب قصد داریم به معرفی ۱۰ سریال برتر سال ۲۰۲۲ میلادی بر اساس امتیاز آن‌ها در وب‌سایت IMDb بپردازیم، فهرستی که بیشتر آن را آثاری از سرویس‌های آنلاینی همچون نتفلیکس و مکس تشکیل می‌دهند.

سال ۲۰۲۲ میلادی همچنین پایان راهی برای برخی از سریال‌های بسیار محبوب و جذاب و از سوی دیگر نیز آغازی برای سریال‌های امیدوارکننده و مهیج بوده است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۲ بر اساس امتیاز آن‌ها در وب‌سایت آی‌ام‌دی‌بی بپردازیم.

۱۰. سریال Inventing Anna

سریال Inventing Anna

سریال Inventing Anna

سریال «جعل آنا» مینی‌سریالی درام است که توسط شوندا ریمز خلق شده است. این سریال با الهام از رویدادی واقعی ساخته شده و داستان کلاهبرداری به نام آنا سوروکین را دنبال می‌کند که افراد برجسته و بلندمرتبه شهر نیویورک را گول می‌زده تا باور کنند که او وارثی آلمانی و ثروتمند است تا از این طریق بتواند از آن‌ها پول دریافت کند.

این سریال به هنگام پخشش توانست تحسین بسیار زیادی را به دست بیاورد و در آن، جولیا گارنر نقش شخصیت اصلی داستان را بازی می‌کند. سریال «جعل آنا» ممکن است برخی از جزئیات مربوط به داستان واقعی را تغییر داده باشد اما باید گفت که به‌خوبی توانسته جنبه‌های مختلف کلاهبرداری زندگی آنا سوروکین را نشان بدهد. با وجود اینکه نظر منتقدان و بینندگان درباره این اثر سینمایی متفاوت است اما بدون شک یکی از بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۲ میلادی به شمار می‌رود.

۹. سریال Ozark

سریال Ozark

سریال Ozark

سریال «اوزارک» اثری جنایی، مهیج و پرتنش به شمار می‌رود که توانسته جوایز مختلفی را به دست بیاورد و با حضور بازیگران برجسته است. این سریال داستان مشاور مالی‌ای به نام مارتی بیرد با بازی جیسون بیتمن را دنبال می‌کند که خودش را درگیر یک طرح پول‌شویی برای کارتل می‌کند. با این حال، وقتی یکی از همکارانش می‌میرد، شرایط برای او بسیار وخیم می‌شود و حالا جان خودش و خانواده‌اش در خطر قرار دارند. او تصمیم می‌گیرد تا به همراه خانواده‌اش به اوزارک برود، جایی که بتواند پول بیشتری را برای کارتل پول‌شویی کند و رئیس کارتل و افرادش را خشنود کند. با این حال، او بیشتر از آنچه که انتظار داشته وارد فعالیت‌های جنایی در اوزارک می‌شود و همین نیز آن‌ها را به مشکلات بیشتری دچار می‌کند.

فصل پایانی سریال «اوزارک» در قالب دو بخش در سال ۲۰۲۲ میلادی پخش شد و توانست داستان پر پیچ و خم خانواده بیرد را به شکلی فراموش‌نشدنی به یک نقطه پایان برساند. سریال «اوزارک» موفق شد تا در کل مدت زمان خودش داستان‌سرایی هوشمندانه، درام و پر از تعلیقی را ارائه بدهد و جایگاه خودش را به‌عنوان یکی از بهترین سریال‌های تاریخ تثبیت کند.

۸. سریال The Sandman

سریال The Sandman

سریال The Sandman

سریال «سندمن» سریالی فانتزی و گوتیک است که بر اساس مجموعه کتاب‌های کمیکی به همین نام نوشته نیل گیمن ساخته شده است. این سریال موفق سرویس آنلاین نتفلیکس داستان کاراکتری به نام مورفیوس را دنبال می‌کند که ارباب رؤیاها و یکی از اعضای هفت بی‌پایان است (موجوداتی فراطبیعی که قدرت‌هایشان فراتر از عالم زمینی است). او توسط فردی اسیر شده و برای ۱۰۰ سال نیز در حبس می‌ماند تا اینکه در فرصتی می‌گریزد و حالا باید مشکلات و آشفتگی‌ای که در زمان غیبت او در عالم رؤیا ایجاد شده را درست کند.

سریال «سندمن» در نهایت توانست به اثر موفق و بزرگی برای سرویس آنلاین نتفلیکس تبدیل شود، آن هم پس از اینکه برای چندین سال در دست توسعه قرار داشت. انتخاب بازیگران در این اثر به‌خوبی انجام گرفته بود و بازی بازیگران نیز باعث جذاب‌تر شدن این اثر شده بودند. این در حالی است که طرفداران امیدوار هستند که در فصل دوم سریال «سندمن» شاهد کاراکترهای جالب بیشتری از کمیک‌ها باشند، فصل دومی که امید می‌رود همانند فصل اول جذاب و حماسی باشد.

۷. سریال Moon Knight

سریال Moon Knight

سریال Moon Knight

سریال «مون نایت» اثری از مارول به شمار می‌رود که با بازی اسکار آیزاک در نقش اصلی است. این سریال داستان مردی را دنبال می‌کند که مبتلا به اختلال شخصیتی است و شخصیت‌های متعددی درون خودش دارد و یکی از آن‌ها نیز مزدوری به نام مارک اسپکتور است. این در حالی است که او درگیر وضعیتی مرموز با خدایان باستانی مصر است.

سریال «مون نایت» توانست تحسین بسیار زیادی را از سوی منتقدان و بینندگان دریافت کند و این در حالی است که این اثر توانست به‌خوبی توانایی‌ها و استعداد بازیگری اسکار آیزاک را به نمایش در بیاورد. این سریال در مقایسه با دیگر سریال‌های مارول برجسته و متمایز است و توانسته داستان تاریک این شخصیت را با شوخ طبعی، طنز و حساسیت خوبی مدیریت کند و همین نیز این شخصیت را به یکی از شخصیت‌های محبوب طرفداران تبدیل کرده است.

۶. سریال The Boys

سریال The Boys

سریال The Boys

سریال «پسران» محصولی از سرویس آنلاین آمازون پرایم است که در چند سال گذشته و از زمان شروع پخشش در سال ۲۰۱۹ میلادی توانسته به محبوبیت بسیار زیادی در بین مخاطبان دست پیدا کند. این سریال ابرقهرمانی و کمدی تاریک در جهانی روایت می‌شود که در آن، افراد دارای قدرت‌های فرابشری، افرادی خودخواه و فاسد هستند و برای شرکتی کار می‌کنند که در تلاش برای ساخت ابرقهرمانان خودخواه و فاسد بیشتری است. این سریال بر اساس مجموعه کتاب‌های کمیکی به همین نام است و تا الان توانسته طرفداران وفادار زیادی را برای خودش ایجاد کند.

سریال «پسران» با اینکه تاریک و تلخ است اما به نوبه خودش نیز جنبه‌های طنز و خنده‌داری نیز دارد. این سریال ابرقهرمانی متفاوت کاراکترهای قوی و جذابی همچون هوملندر و سولجر بوی دارد، کسانی که اغلب اوقات با قدرت‌های خودشان کارهای سؤال‌برانگیزی انجام می‌دهند. این سریال مناسب همه افراد نیست اما بدون شک کسانی که از طنز تلخ و وضعیت خونین لذت می‌برند، حتماً باید به تماشای این اثر بنشینند.

۵. سریال Euphoria

سریال Euphoria

سریال Euphoria

سریال «سرخوشی» اثری درام و نوجوانانه به شمار می‌رود که برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده و بر اساس مینی‌سریال دیگری به همین نام است. این سریال حول محور دختری به نام رو با بازی زندیا است که با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کند و سعی دارد تا زندگی خودش را سروسامان بدهد و جایگاهش در دنیا را پیدا کند. این سریال به موضوعات بسیار مهم و بحث‌برانگیزی همچون سوءاستفاده مواد مخدر، مشکلات شبکه‌های اجتماعی، خشونت و موارد دیگر می‌پردازد.

با اینکه سریال «سرخوشی» ممکن است سنگین باشد و با مفاهیم خودش برای همه افراد مناسب نباشد اما فیلم‌برداری بسیار زیبا و موسیقی متن جذاب آن در کنار بازی درخشان بازیگرانش سبب شده تا نمایش بسیار زیبا و هنرمندانه‌ای از تجربه نوجوانانه وحشتناکی باشد. سریال «سرخوشی» جوایز متعددی را برده و اصلاً جای تعجب ندارد که این سریال همچنان در بین منتقدان و طرفداران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

۴. سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power

سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power

سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power

سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» سریالی فانتزی و با بودجه بسیار زیاد از سرویس آنلاین آمازون پرایم به شمار می‌رود که داستانی تازه از فرنچایز «ارباب حلقه‌ها» را بازگو می‌کند و اولین فصل آن نیز در سال ۲۰۲۲ میلادی پخش شده بود. این سریال نیز بر اساس نوشته‌هایی از جی آر آر تالکین ساخته شده و اتفاقات آن هزاران سال قبل از رویدادهای فیلم‌های The Hobbit جریان دارد. سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» رویدادهای بسیار مهم و برجسته‌ای از گذشته را به تصویر می‌کشد که شامل ساخت حلقه‌ها، ظهور ارباب تاریکی سائورون و آخرین اتحاد میان الف‌ها و انسان‌ها است.

با بازیگران برجسته و همچنین فیلم‌برداری بسیار زیبا و تماشایی، سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» واقعاً شایسته جایگاهش در فهرست بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۳ میلادی است. طرفداران داستان‌های فانتزی کلاسیک مطمئناً از تماشای این سریال بسیار لذت خواهند بود، البته برخی از طرفداران ممکن است نسبت به برخی از تغییرات بزرگی که این سریال در داستان‌های تالکین ایجاد کرده، دل خوشی نداشته باشند.

۳. سریال Better Call Saul

Better Call Saul

سریال Better Call Saul

سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» اثری درام و جنایی به شمار می‌رود که نسخه‌ای فرعی از سریال بسیار موفق و خارق‌العاده Breaking Bad است. اتفاقات این سریال در اوایل تا میانه سال ۲۰۰۰ در آلباکرکی نیومکزیکو جریان دارد و داستان جیمی مک‌گیل را دنبال می‌کند. مک‌گیل یک وکیل و کلاهبردار سابقی است که به وکیل مدافع برجسته‌ای تبدیل می‌شود.

سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» با بازی باب اودنکرک در نقش جیمی مک‌گیل است و در مجموع ۶ فصل دارد. طرفداران سریال «بریکینگ بد» از تماشای این سریال بسیار لذت بردند و باید گفت که نویسندگی این سریال به‌تنهایی بسیار درخشان و برجسته است. اصلاً جای تعجب ندارد که سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» تا به این اندازه مورد ستایش مخاطبان قرار دارد چراکه این اثر نه تنها داستان جهان «بریکینگ بد» را گسترش داده بلکه داستانی جذاب را برای خودش خلق کرده است.

۲. سریال House of the Dragon

سریال House of the Dragon

سریال House of the Dragon

سریال «خاندان اژدها» اولین پیش‌درآمد از سریال بسیار موفق و برنده جایزه Game of Thrones است و بر اساس رمانی به نام Fire & Blood ساخته شده و داستان حکومت تارگرین‌ها حدود ۱۷۲ سال قبل از رویدادهای سریال «بازی تاج و تخت» را به نمایش در می‌آورد که شامل شروع جنگ داخلی تارگرین‌ها است، جنگی داخلی که به‌عنوان رقص اژدهایان شهرت دارد. داستان اصلی این سریال حول محور شاهدخت رینیرا تارگرین با بازی اما دارسی و دیگر اعضای خانواده سلطنتی است که به دنبال دست پیدا کردن به تاج و تخت هستند.

سریال «خاندان اژدها» همانند سریال اصلی توانسته توجه بسیاری از افراد را به خودش جلب کند و هر زمان که قسمتی از آن پخش می‌شد، گفتگو و بحث درباره آن در شبکه‌های اجتماعی بسیار بالا می‌گرفت. نویسندگی بسیار درخشان، فیلم‌برداری خارق‌العاده و بازی درخشان بازیگران نیز سبب شده تا فصل اول این سریال با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. فصل دوم این سریال در راه است و مطمئناً طرفداران مشتاق آن هستند.

۱. سریال Stranger Things

سریال Stranger Things

سریال Stranger Things

در صدر فهرست بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب آی‌ام‌دی‌بی، سریال «چیزهای عجیب» قرار دارد، سریالی از سرویس آنلاین نتفلیکس که بدون شک از جمله برترین سریال‌های تاریخ به شمار می‌رود و طرفداران بسیار زیادی دارد. اتفاقات این سریال درام، ترسناک و علمی تخیلی در دهه هشتاد میلادی در شهر کوچک هاوکینز ایندیانا جریان دارد و داستانی از اتفاقات فراطبیعی را بازگو می‌کند.

 تاکنون چهار فصل از سریال «چیزهای عجیب» ساخته شده و سرویس آنلاین نتفلیکس در حال تولید فصل پنجم و پایانی این اثر است. این سریال پر از عاشقانه، درام و دوستی است که با بازی درخشان و خارق‌العاده بازیگران عمدتاً نوجوانش به تصویر کشیده شده‌اند. فصل چهارم سریال در سال ۲۰۲۲ میلادی پخش شد و به بزرگترین و پربیننده‌ترین فصل این سریال تبدیل شد و توانست رکوردهای بسیار زیادی را در سرویس آنلاین نتفلیکس جابه‌جا کند.


در این مطلب به معرفی بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۲ میلادی بر اساس امتیاز آن‌ها در وب‌سایت آی‌ام‌دی‌بی پرداختیم. نظر شما درباره این آثار چیست؟

منبع: collider

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو