چگونه منافذ پوست را ببندیم؟ معرفی روش های خانگی

چگونه منافذ پوست را ببندیم؟ معرفی روش های خانگی


منبع: نیک شو

154

1399/4/21

04:26


چگونه منافذ پوست را ببندیم؟ معرفی روش های خانگی

چگونه منافذ پوست را ببندیم؟ معرفی روش های خانگی

منافذ باز پوست pore یا به اصطلاح پوست پرتقالی به علت افزایش سطp چربی در زیر پوست، پاک نکردن آرایش در قبل از خواب، تغذیه نامناسب، آلودگی هوا و بسیاری دلیل دیگر شکل می‌گیرد. برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که چگونه منافذ باز پوست را ببندیم و یا حتی آن را درمان کنیم که راه‌های زیادی دارد که در زیر باهم آن را بررسی می‌کنیم.

 

علت منافذ پوست صورت چیست؟

باز بودن منافذ پوست دارای دلایل زیادی است از جمله، بالا رفتن سن، استرس بیش از حد، رژیم غذایی نامناسب، آرایش زیاد، کمبود کلاژن پوست که باعث ایجاد جوش یا آکنه می‌شود و همچنین استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب و در معرض تابش نور خورشید اتفاق می‌افتد. البته دلایل دیگری نیز دارد که باید با مراجعه به پزشک از دلایل آن مطلع شوید.تا اینجا با علت باز بودن منافذ پوست آشنا شدیم و بهتر است که شما برای آشنایی با بهترین و تاثیر‌گذار‌ترین روش‌ها برای بستن منافذ پوست با ما همراه باشید.

چگونه منافذ پوست را ببندیم؟ معرفی روش های خانگی

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

1.از محصولات بهداشتی آرایشی معتبر استفاده کنید

برخی بر این باورند که که اگر کمتر هزینه لوازم را بدهند می‌توانند تعداد بیشتری تهیه کنند و دیگر نگران تمام شدن لوازم آرایششان نباشند. این یک طرز تفکر غلط است. لوازم آرایشی معتبر دارای فاکتورهایی هستند که منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند و باعث تولید چربی بیش از حد نمی‌شوند و در نتیجه منافذ پوست باز نمی‌شوند. این محصولات از چربی‌های غیر استاندارد در لوازم آرایشی استفاده نمی‌کنند و به تحریک منافذ پوستی و باز شدن بیش از حد آن‌ها منجر نمی‌شود.

 

2.شستن صورت در طول روز

شستن صورت به پوست شما این کمک را می‌کند تا منافذ پوستی مسدود نشوند. شستن صورت همیشه به سلامتی پوست کمک می‌کند و باعث جلوگیری از التهاب صورت می‌شود. برای شستشوی صورت از آب ولرم استفاده کنید، زیرا آب داغ به پوست صورت آسیب می‌رساند و و باعث بازشدن منافذ پوست می‌شود.صورت را به آرامی بشویید و از ساییدن پوست صورت خودداری کنید، زیرا پوست ملتهب شده و منافذ بیشتر به چشم می‌آید.

 

3.از کِرم ضد آفتاب استفاده کنید

هرچه بیشتر پوست ما با تشعشعات خورشیدی در ارتباط باشد، آسیب بیشتری به پوست ما وارد می‌شود و منافذ بزرگتر و بیشتر به چشم می‌آیند. برای این منظور هرروز چه در هوای آفتابی و چه در هوای ابری از کِرم ضد آفتاب استفاده کنید و پوست خود را در برابر این تشعشعات حفاظت کنید.

 

4.از کِرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید:

این کار نقش مهمی در سلامت پوستی ما ایفا می‌کند و باعث می‌شود که آبرسانی بهتری به پوست ما انجام شود. مرطوب کردن پوست به منافذ پوست ما این فرصت را می‌دهد که با چربی یا کثیفی مسدود نشود و این منافذ کوچک تر دیده شوند.

 

5.قبل از خواب آرایش خود را حتما پاک کنید

پاک کردن آرایش یکی از اصلی‌ترین کارها برای جلوگیریی از آسیب دیدن پوست است، زیرا چربی‌ها و مواد آرایشی در منافذ پوستی جمع می‌شوند و به سلامت پوستی آسیب جدی وارد می‌کنند. این موارد ذکر شده بخشی از اصول مراقبتی است که چگونه منافذ پوست را ببندیم، ولی راه‌کارهای دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که به صورت منحصر به فرد به چگونگی بستن منافذ پوستی ما کمک می‌کند.

چگونه منافذ پوست را ببندیم؟ معرفی روش های خانگی

درمان قطعی بستن منافذ پوست در منزل

یکی از بزرگترین دغدغه خانم‌های ایرانی، پوست صورتشان است که همیشه شاداب بماند، ما در اینجا راه‌حل های شگفت انگیزی را برای انجام دادن در منزل برای خانم‌های عزیز گرد هم آوردیم، بیایید باهم به بررسی آن‌ها بپردازیم:

 

بستن منافذ پوست با گلاب

گلاب یکی از بهترین مایعاتی است که در هرخانه‌ای به راحتی پیدا می‌شود و در آشپزی سنتی ایرانی گلاب نقش مهمی را ایفا می‌کند و جالب است که بدانید در چند سال اخیر مصرف سلامتی و زیبایی گلاب نیز در کشورهای خارجی به اثبات رسیده است. برای مصرف گلاب شما می‌توانید در قالب‌های آماده یخ گلاب ریخته و آن را فریز کنید، بعد از فریز کردن، 2 قطعه یخ گلاب را لای دستمال حوله ای تمیز، یا حوله نازک بپیچید و به مدت زمان 30 دقیقه روی صورت خود با آرامش بمالید. سرمای یخ به شاداب شدن پوستتان و همچنین سخت شدن پوست کمک بسیاری می‌کند.

 

در روشی دیگر، خیار را رنده کنید و با گلاب ترکیب کنید، این ترکیب را روی صورت خود بگذارید و به مدت 15 دقیقه با آن باشید و بعد پوست صورت خود را بشورید. برای نتیجه گیری بهتر با این روش بهتر است که مدت زمان یک ماه هرروز این کار را انجام دهید و شادابی پوست و بسته شدن منافذ پوست خود را شاهد باشید.

 

بستن منافذ پوست با ماسک خیار

درصد بالایی از حجم خیار را آب تشکیل می‌دهد و به همین دلیل یکی از بهترین منابع برای آبرسانی به پوست است و منافذ باز پوست صورت را کوچک تر می‌کند. خیار را ریز رنده کنید و بعد آن را به وسیله توری تمیز بچلانید، آب خارج شده را به وسیله پنبه روی پوست به مدت 30 دقیقه بگذارید و بعد از نیم ساعت با آب ولرم رو به سرد پوست را بشورید. برای اثر بخشی ماسک‌های طبیعی بهتر است که هرروز این اتفاق انجام شود و بهترین زمان قبل از خواب است زیرا پوس استراحت می‌کند و مواد آرایشی روی آن نیست.

 

بستن منافذ پوست با لیمو ترش تازه

لیمو ترش به خاطر خاصیت اسیدی و همچنین ویتامین‌ C سرشار، یکی از بهترین منابع برای شاداب سازی و بستن منافذ پوست است. نکته‌ی مهم در زمان استفاده از لیمو ترش این است که شما حتما باید از نوع تازه استفاده کنید و به هیچ عنوان از آب لیمو ترش شرکتی استفاده نکنید. آب لیموهای شرکتی به دلیل داشتن ترکیبات مصنوعی و اسید‌های گوناگون غیر طبیعی، آسیب جدی را به پوست شما می‌زند.

 

لیموترش و عسل

یکی از بهترین و خوشبو‌ترین ترکیب‌ها برای بستن منافذ پوست است. یک قاشق چای خوری عسل را با آب یک لیمو ترش بزرگ ترکیب کنید و آن را بروی پوست صورتتان بمالید. این کار را هرروز به مدت یک ماه در زمان 15 دقیقه انجام دهید و بعد پوست خود را با آب سرد بشورید.

 

لیمو ترش و پودر دارچین

یکی دیگر از ترکیباب عالی برای پوست به شمار می‌رود. آب یک لیموی بزرگ را بگیرید و با یک قاشق پودر دارچین ترکیب کنید. و هرشب قبل از خواب این ترکب را به مدت یک ماه به پوست خود بمالید، بعد از گذشت یک ماه تغییرات چشمگیری را بروی پوست خود شاهد خواهید بود.

چگونه منافذ پوست را ببندیم؟ معرفی روش های خانگی

آب لیمو ترش و سفیده تخم مرغ

1 عدد لیمو ترش بزرگ را آب بگیرید و با سفیده یک تخم مرغ ترکیب کنید. محلول را روی پوست مالیده و و بعد از 15 دقیقه با آب بشویید.

 

بستن منافذ پوست با جو دوسر

یکی از بهترین مواد غذایی برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست است و به بستن منافذ باز پوست کمک زیادی می‌کند. برای این کار شما عسل، شیر و بلغور جو دوسر را با هم ترکیب کنید و این ترکیب را به مدت 20 دقیقه بروی پوست خود برای دوبار در هفته انجام دهید. این کار به پوست شما این کمک را می‌کند تا به شادابی و لایه برداری برسد.

 

درمان منافذ باز پوست با لیزر

این روش یکی از روش‌های مناسب برای بستن منافذ باز پوست است. در این جا کلاژن‌های زیر پوست توسط لیزر تحریک می‌شوند و در نهایت رفته رفته منافذ باز پوس شروع به کوچک تر شدن می‌کنند و شادابی پوست ما باز می‌گردد. این عمل باید به مدت 5 جلسه انجام شود تا نتیجه بخشی مطلوبی را به شما ارائه بدهد.

 

متداول ترین روش‌های بستن منافذ پوست با لیزر عبارتند از

لیزر CO2: این روش برای منافذی استفاده می‌شود که عمق زیادی ندارد و با نوسازی لایه‌ی بالایی پوست به بسته شدن منافذ پوست کمک می‌کند.

 

لیزر فراکشنال یا CO2RE: برای درمان منافذ عمیق بکار می‌رود و جز سریع‌ترین مراحل ریکاوری محسوب می‌شود. برای نتیجه بخشی خوب در این روش بهتر است که 5 جلسه درمانی را پشت سر بگذارید تا نتیجه مطلوب را مشاهده کنید.

 

در آخر

شما برای اینکه منافذ پوست را چطور ببندید روش‌های زیادی را در اختیار دارید و با توجه به شناختی که از خودتون دارید و همچنین نیاز به زیبایی پوستتان یکی از روش‌ها را برگزینید و لذت واقعی از پوستی شاداب را ببرید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو