طرز تهیه فینگر فود جیب تاجر مرغ با نان تست

منبع: مینویسم

352

1399/4/25

02:43


طرز تهیه فینگر فود جیب تاجر مرغ

فینگر فودها غذاهایی جذاب ، ساده و بی دردسر برای مهمانی ها و دورهمی ها هستند. علاوه بر این برای سرو فینگر فود نیاز به هیچ قاشق و چنگالی نیست و خیلی راحت می توان آن ها را سرو کرد. دستور پخت فینگر فودهای بسیار ساده و راحت است . در ادامه طرز تهیه فینگر فود جیب تاجر مرغ و انواع آن را برای شما قرار می دهیم.

فینگر فود جیب تاجر یک غذا با نان تست و مرغ است که می توان داخل آن را با هرچیزی پر کرد. مثل انواع سالادها که شامل سالاد کلم ، سالاد الویه، سالاد ماکارونی، سالاد مرغ،سالاد فصل و سالاد تن ماهی و … می شود. علاوه بر سالادها می توان از مرغ و گوشت و سبزیجات هم داخل فینگر فود استفاده کرد. ما در اینجا دستور پخت فینگر فود جیب تاجر مرغ را آموزش می دهیم. و در پایان دستور پخت جیب تاجر با سالادهای دیگر را آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه فینگر فود جیب تاجر مرغ با نان تست

  • سینه مرغ پخته شده                         ۱ عدد
  • نان تست                                        ۱بسته
  • جعفری خورد شده                            ۴ قاشق غذاخوری
  • سس مایونز                                    ۲ الی ۳ قاشق سر پر
  • تخم مرغ                                        ۲ عدد
  • شیر                                             ۳ قاشق غذاخوری
  • پودر سوخاری یا پانکو                       به مقدار لازم
  • خیارشور ،ذرت، نمک و فلفل سیاه      به مقدار لازم

طرز تهیه فینگر فود جیب تاجر مرغ با نان تست

۱) در دستور پخت فینگر فود جیب تاجر باید برای آماده کردن مواد میانی فینگر فود جیب تاجر مرغ با نان تست، سینه مرغ را به همراه یک عدد پیاز و نمک و فلفل سیاه بپزید و بعد از خنک شدن خرد کنید و خیارشور ریز خورد شده ،جعفری ساطوری شده،ذرت ،نمک، فلفل سیاه و هر ادویه ای را به دلخواه مانند آویشن و … را انتخاب کنید و  سپس سس مایونز  اضافه کنید و مواد را خیلی خوب باهم مخلوط کنید. در اینجا کار مواد داخل جیب تاجر مرغ آماده شده است و باید به سراغ قالب نهایی آن برویم.

این مطلب را نیز مطالعه کنید : ۱۰ سوپر فود سالم برای مصرف روزانه

۲) یکی از نکاتی که باید در طرز تهیه جیب تاجر مرغ به آن توجه کنیم ، نحوه آماده سازی نان تست آن است. لبه های نان تست را با چاقو از چهار طرف جدا کنید. دو عدد نان تست را روی هم قرار دهید و با وردنه کاملا صاف کنید تا به یکدیگر بچسبند.

۳) سپس با قالب نان ها را گرد قالب بزنید و دو عدد تخم مرغ را با همزن دستی خوب بهم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند. شیر را به آن اضافه کنید.می توانید کمی فلفل سیاه اضافه کنید تا بوی تخم مرغ گرفته شود. نان های گردی که قالب زدید را داخل مخلوط شیر و تخم مرغ خیس کنید.

۴) نان ها را بعد از خیس کردن در مخلوط گفته شده داخل پودر سوخاری یا پانکو بغلتانید.

۵) داخل یک ظرف گود مقداری روغن سرخ کردنی بریزید و روی حرارت  متوسط قرار دهید تا داغ شود و نان ها را داخلش سرخ کنید.زمانیکه هر دو طرف سرخ شود نان ها کاملا پف می کنند و وسط آن ها تو خالی می شود.بعد از سرخ شدن نان ها را در داخل صافی قرار دهید و تا زمانیکه روغن اضافه آن خارج شود به همین ترتیب تمام نان ها را سرخ کنید.

۶) زمانیکه تمام نان ها را سرخ کردید آن ها را با چاقو نصف کنید. البته می توانید نان ها را باز نکنید. یک سمت آن را باز کنید تا به شکل گرد باشد. ولی زمانیکه نان ها را نصف می کنید شکیل تر بنظر می رسد. داخل نان ها را با سالاد مرغ پر کنید. در این مرحله می توانید با سس های مختلف این فینگر فود را تزیین کنید.

 

 

همچنین ببینید : طرز تهیه کالباس مرغ و قارچ خانگی (به روش ساده)

گزینه های دیگر برای پر کردن داخل فینگر فود جیب تاجر

پیشنهاد های دیگری هم برای پر کردن داخل فینگر فود جیب تاجر هست مانند سالاد الویه، سالاد تن ماهی و مایه ماکارونی. در این قسمت از مطلب به صورت مختصر طرز تهیه ی این مواد برای پر کردن داخل فینگر فود جیب تاجر را توضیح می دهیم.

سالاد الویه :

سیب زمینی آبپز شده را با مرغ پخته شده و ریش ریش شده مخلوط کنید.خیارشور خورد شده،فلفل دلمه ای،ذرت یا نخودفرنگی، کالباس نگینی خرد شده،هویج ریز خورد شده و بخار پز،سس مایونز و نمک و فلفل را اضافه کنی

سالاد تن ماهی :

ماکارونی پیچی ریز را داخل آب با نمک و زردچوبه بپزید و سپس آبکش کنید.زمانیکه کاملا خشک و خنک شد.تن ماهی روغن گرفته را به همراه خیارشور، ذرت، لوبیای قرمز پخته شده، شوید خرد شده فراوان و سس مایونز و چیلی اضافه کنید و مواد را باهم مخلوط کنید.

مایه ماکارونی :

یک عدد پیاز نگینی شده را سرخ کنید.گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت پخته شود.فلفل دلمه، قارچ، ذرت ، رب، نمک و ادویه های دلخواه مانند زردچوبه و فلفل سیاه و آویشن و … را به آن اضافه کنید.توجه داشته باشید که مایع ماکارانی خیلی روغن نداشته باشد چون نان تست بافت نرم پیدا می کند.

امیدواریم که علاقه مندان آشپزی از دستور پخت جیب تاجر که در این پست قرار دادیم نهایت رضایت را داشته باشند .

همچنین ببینید : آموزش گام به گام جوجه کباب حلزونی

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو