ابدومینوپلاستی چیست + مزایا ، معایب و هزینه 99

ابدومینوپلاستی چیست + مزایا ، معایب و هزینه 99


منبع: زیبامون

156

1399/5/26

01:33


اگه قصد دارید اطلاعاتی رو در رابطه با ابدومینوپلاستی، تامی تاک یا جراحی زیبایی شکم کسب کنید، حتما در ادامه با زیبامون همراه باشید.

ابدومینوپلاستی چیست + مزایا ، معایب و هزینه 99

شکم صاف و تخت چیزی هست که بسیاری از ما از طریق ورزش و کنترل وزن در پی آن هستیم. اما گاهی اوقات این روش‌ها نمی‌تونن ما رو به هدفی که داریم نزدیک کنند! حتی افرادی که دارای وزن  و اندام متناسب هستند هم گاهی اوقات ممکنه مقدار کمی شکم داشته باشند و همین موضوع باعث بشه تا احساس خوبی نسبت به اندام خودشون نداشته باشند! در این مواقع استفاده از عمل آبدومینوپلاستی شکم میتونه کمک کنه تا ظاهر مطلوب و زیبایی رو برای شکم خود ایجاد کنید.

اگر شما هم قصد انجام عمل آبدومینوپلاستی دارید بهتون پیشنهاد می‌کنیم حتما این مقاله از زیبامون دات کام رو مطالعه کنید و اطلاعات دقیق و کاملی رو در رابطه با روش انجام عمل ابدومینوپلاستی، عوارض ابدومینوپلاستی، مراقبتهای ضروری بعد از جراحی ابدومینوپلاستی، هزینه عمل آبدومینوپلاستی و غیره کسب کنید.

 

عمل ابدومینوپلاستی چیست؟

آبدومینوپلاستی (Abdominoplasty) یا تامی تاک (tummy tuck)، نوعی جراحی زیبایی برای ناحیه شکم هست که تاثیر خوبی در از بین بردن چربی و پوست اضافی و شُل شده در ناحیه شکم داره و ظاهری یکپارچه و محکمی رو برای عضلات شکم به وجود میاره و به طور کلی تاثیر خیلی خوبی در زیبا سازی شکم داره.

در عمل جراحی آبدومینوپلاستی، پوست و چربی اضافی از شکم جدا میشه و با دوختن پوست به هم، ظاهری یکپارچه، محکم و زیبا برای شکم به وجود میاد. 

در این عمل جراحی، از یک روش لاپاراسکوپی با حداقل تهاجم و فقط با ایجاد یک یا چند برش کوچک استفاده میشه تا جراح بتونه دید و دسترسی خوبی به چربی شکم و عضلات زیرین شکم داشته باشه تا بتونه این عمل زیبایی رو به بهترین شکل ممکن انجام بده. عمل ابدومینوپلاستی به دو صورت انجام می‌گیره:

 

  • عمل آبدومینوپلاستی کامل:

این عمل جراحی شامل ایجاد یک برش بزرگ در شکم و از بین بردن گسترده چربی و پوست اضافی در ناحیه شکم هست و احتمالا یک ناف شکم جدید ایجاد بعد از این عمل جراحی خواهید داشت.

 

  • جراحی ابدومینوپلاستی جزئی:

این عمل جراحی معمولا دارای برش کوچکتر و برداشتن بافت کمتری از شکم رو شامل میشه و ممکنه برشی در اطراف ناف ایجاد نشه. گاهی اوقات ابدومینوپلاستی جزئی برای از بین بردن پوست و چربی که فقط در ناحیه تحتانی شکم وجود داره، استفاده میشه.

 

چربی دور شکم

 

حتما بخوانید: شکم تخت، راه کارهای کاربردی و ساده برای صاف شدن شکم

 

چه کسانی میتوانند از جراحی آبدومینوپلاستی استفاده کنند؟

عمل آبدو برای تمام خانمها و آقایانی که از نظر سلامتی عمومی خوب هستند و به وزن ثابت و پایدار رسیدند مناسبه و میتونن با استفاده از این جراحی، ظاهر شکم رو بهتر و متناسب‌تر کنند. نکته مهمی که در رابطه با عمل ابدومینوپلاستی وجود داره این هست که این جراحی برای کاهش وزن نیست و فقط برای ایجاد ظاهری متناسب‌تر و زیباتر برای شکم انجام میگیره.

البته نباید به هیچ عنوان عمل آبدومینوپلاستی رو با لیپوساکشن (جراحی که برای خارج کردن رسوبات چربی از شکم انجام میشه) اشتباه بگیرید. اگرچه ممکنه جراح شما عمل لیپوساکشن رو به عنوان بخشی از عمل آبدومینوپلاستی برای شما تجویز کنه.

خانم‌هایی که بعد از چندین دفعه بارداری، پوست و عضلات شکم آنها کشیده شده میتونن با استفاده از عمل آبدو،  پوست و عضلات شکم رو سفت کنند و ظاهری صاف و یکدست برای شکم به وجود بیارن.

جراحی آبدومینو همچنین برای مردان و زنانی که در یک دوره از زندگی خود چاق بودند و هنوز هم در ناحیه شکم دارای چربی اضافی هستند یا پوست شکم انها شُل شده، میتونه گزینه مناسبی باشه و اونها رو به اندام ایده آل خودشون نزدیکتر کنه.

 

عمل آبدومینوپلاستی برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • خانم‌هایی که قصد بارداری دارند بهتره که عمل آبدومینوپلاستی رو به تعویق بندازند. زیرا در طی عمل آبدو، عضلات عمودی شکم سفت و محکم میشه و باردار شدن میتونه این عضلات رو از هم جدا کنه و باعث ایجاد فتق بشه.

 

  • اگر مرحله کاهش وزن قرار دارید و هنوز به وزن ثابت نرسیدید بهتره عمل آبدومینوپلاستی شکم رو انجام ندید و تا زمانی که وزن شما تثبیت نشده این عمل جراحی رو به تعویق بندازید.

 

  • زخم بعد از جراحی آبدو شکم معمولا برای مدت طولانی باقی میمونه و پروسه بهبودی این زخم هم کمی طولانی هست. اگر ایجاد زخم روی شکم رو نمیتونید برای مدت طولانی تحمل کنید، بهتره در انجام جراحی آبدومینوپلاستی تجدید نظر کنید.

 

  • پزشک جراح قبل از انجام عمل تامی تاک معمولا مشاوره خوبی رو در اختیارتون قرار میده و تمام نکاتی که باید در رابطه با این عمل جراحی بدونید رو بهتون منتقل میکنه. بهتره به طور واقع بینانه به این نکات توجه کنید و تصمیم احساسی و عجولانه نگیرید.

 

ایدومینوپلاستی

 

حتما بخوانید: درمان دو تکه شدن شکم بعد زایمان با 10 دقیقه تلاش

 

عوارض ابدومینوپلاستی چیست

به طور کلی، نتایج عمل آبدو شکم خوب هست و افرادی که این عمل جراحی رو انجام دادند، از نتیجه‌ای که براشون به همراه داشته راضی هستند. اما نکته مهمی که باید بدونید این هست که جراحی آبدو شکم، باعث ایجاد زخم در امتداد شکم شما میشه!

گفته میشه علاوه بر خطرات و عوارض احتمالی که با بیهوشی و جراحی مرتبط هستند، عوارض و خطرات دیگه‌ای هم بعد از عمل آبدومینوپلاستی برای برخی از افراد به وجود بیاد.

از جمله عوارض و معایب ابدومینوپلاستی که ممکنه بعد از عمل مشاهده بشه عبارتند از:

 

  • عفونت زخم
  • عدم تقارن در شکل نهایی شکم
  • زخم شدید یا تغییر رنگ پوست
  • شل شدن پوست
  • حالت تهوع
  • احساس درد در ناحیه جراحی شده
  • رضایت بخش نبودن نتیجه جراحی
  • یک آبدومینوپلاستی کلی، دارای عوارض جانبی بیشتری نسبت به آبدومینوپلاستی جزئی هست

 

مراقبتهای لازم و ضروری بعد از عمل آبدومینوپلاستی

بعد از انجام عمل آبدو شکم و زمانی که تمام علائم حیاتی شما به حالت نرمال برگشت، از بیمارستان مرخص می‌شوید و تمام دستورالعمل‌های لازم برای مراقبت از زخم جراحی به شما داده میشه تا بتونید بهترین مراقبت رو در خانه از خودتون داشته باشید تا به تدریج به بهبودی کامل برسید.

داروهای مسکن و ضد دردی که براتون تجویز میشه رو باید به موقع استفاده کنید تا درد و ناراحتی کمتری رو بعد از جراحی آبدو شکم تجربه کنید.

به طور معمول زمان بهبودی بعد از عمل آبدومینوپلاستی ممکنه 2 هفته تا 2 ماه طول بکشه و در طول این مدت زمان باید از انجام فعالیتهای سنگین، ورزش‌های سخت و کارهایی که باعث ایجاد فشار به ناحیه شکم میشه خودداری کنید.

محل زخم عمل آبدو شکم رو باید به طور مرتب تمیز و خشک کنید تا احتمال ایجاد عفونت زخم به حداقل برسه. پانسمان محل زخم رو هم باید به طور مرتب تعویض کنید و اجازه ندید تا زخم شما برای مدت طولانی مرطوب و کثیف باقی بمونه.

جای زخم عمل آبدومینو ممکنه بعد از بهبودی کامل هم تا یکسال قابل رویت باشه. بهتره این جای زخم رو در برابر نور خورشید محافظت کنید تا روند بهبودی آن سریعتر پیش بره.

در طول دوره بهبودی باید یک لباس مخصوص که حالت فشرده ساز و شبیه به گن داره رو هر روز بپوشید تا تورم بعد از عمل قابل کنترل باشه.

بعد از اینکه بخیه‌های عمل جراحی توسط پزشک کشیده شد، دیگه نیازی به مراقبت طولانی مدت ندارید و میتونید با توجه به دستور پزشک، پیاده روی یا ورزش کردن سبک رو شروع کنید و به کارهای روزمره خودتون برسید تا به تدریج به بهبودی کامل برسید.

 

صاف شدن شکم

 

برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

بعد از انجام ابدومینوپلاستی، لازمه که از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید و انجام تمرینات ورزشی رو شروع کنید تا از مزایای مطلوب و طولانی مدت بعد از عمل جراحی شکم بهره مند بشید.

چاق شدن و افزایش وزن ممکنه باعث برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی بشه و با اضافه شدن چربی در ناحیه شکم، عضلات شکم ممکنه از هم جدا بشن و نتیجه عمل آبدومینوپلاستی معکوس بشه و با برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی مواجه بشید! به طور کلی، هرگونه افزایش وزن بعد از عمل آبدو میتونه نتیجه عمل شما رو از بین ببره و باعث بشه دوباره به وضعیت اولیه و قبل از عمل برگردید!

 

هزینه عمل ابدومینوپلاستی در سال 99

هزینه عمل آبدومینوپلاستی هم مانند هر عمل جراحی دیگری هم تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار داره و نمیتونیم یک قیمت و هزینه واحد و مشخص رو برای انجام جراحی آبدو شکم تعیین کنیم. 

حجم چربی شکم برای انجام عمل آبدو، مدت زمان جراحی آبدومینوپلاستی، هزینه مرکز یا کلینیک انتخاب شده برای انجام این عمل، دستمزد پزشک جراح، دستمزد دستیاران پزشک جراح، هزینه دارو، لباس، مراقبتهای ویژه و غیره همگی در هزینه نهایی عمل آبدومینوپلاستی تاثیر گذار هستند.

به طور میانگین باید هزینه‌ای بین 10 تا 30 میلیون تومان رو برای انجام جراحی آبدومینوپلاستی در نظر بگیرید.

 

حتما بخوانید: جراحی زیبایی - قیمت عمل های زیبایی چقدر است؟

 

سخن آخر

عمل آبدومینوپلاستی، یکی از جراحی‌های زیبایی هست که به منظور سفت، محکم و صاف شدن شکم انجام میگیره و تاثیر زیادی در زیباتر شدن شکم داره. قبل از انجام عمل آبدومینوپلاستی باید تمام جوانب رو در نظر داشته باشید، پزشک جراح متخصص و مجربی رو برای انجام عمل آبدو شکم پیدا کنید و بعد از تحقیق و بررسی‌های کامل و دریافت مشاوره قبل از عمل، تصمیم خودتون رو برای انجام این عمل نهایی کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو