زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ (تاریخ ثبت نام لاتاری ۹۹)

منبع: ستاره

73

1399/7/5

19:03


زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ (تاریخ ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ آمریکا) برابر است با اوایل اکتبر ۲۰۲۰ (اواسط مهر ۹۹) است. مهلت ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ در اوایل نوامبر (اواسط آبان ۹۹) پایان می‌یابد.

زمان ثبت نام لاتاری 2022 - تاریخ ثبت نام لاتاری 2022

 

ستاره | سرویس گردشگری - قرعه کشی DV یا همان لاتاری گرین کارت آمریکا (American green card lottery) برنامه‌ای است که هرساله به عنوان راهی برای افزایش تنوع مهاجران توسط وزارت خارجه این کشور انجام می‌شود که به موجب آن ۵۰ هزار ویزا برای افراد از کشور‌های گوناگون (کشور‌هایی که مهاجران کمتری را به آمریکا دارند) صادر می‌شود. 

 

زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲

تاریخ ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ اوایل اکتبر (اواسط مهرماه) و پایان مهلت ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ اوایل نوامبر (اواسط آبان) خواهد بود.
 
تاریخ دقیق ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ به روز رسانی خواهد شد.
 
تاریخ ثبت نام لاتاری در سال‌های گذشته بدین صورت بوده است
  • ثبت نام لاتاری ۲۰۲۱ در ۲ اکتبر ۲۰۱۹ آغاز شد و ۵ نوامبر ۲۰۱۹ به پایان رسید.
  • ثبت نام لاتاری ۲۰۲۰ در ۳ اکتبر ۲۰۱۸ آغاز شد و ۶ نوامبر ۲۰۱۸ به پایان رسید.
  • ثبت نام لاتاری ۲۰۱۹ در ۳ اکتبر ۲۰۱۷ آغاز شد و ۲۲ نوامبر ۲۰۱۷ به پایان رسید.
 
امسال مانند سال‌های گذشته ثبت نام لاتاری در حدود دوم یا سوم اکتبر (۱۱ یا ۱۲ مهر) آغاز و در تاریخ ۵ یا ۶ نوامبر (۱۵ یا ۱۶ آبان) پایان می‌یابد.
 
توجه داشته باشید که هم اکنون در سال ۲۰۲۰ به سر برده و نتیجه قرعه کشی مربوط به سال ۲۰۲۲ می‌باشد.
 

شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ 

شرایط ثبت نام لاتاری برای هر فرد حداقل داشتن دیپلم ۱۲ ساله (دیپلم + پیش دانشگاهی) و یا داشتن دو سال سابقه ی کار در پنج سال گذشته است. لازم به ذکر است که این شغل باید نیاز به حداقل دو سال آموزش یا تجربه را داشته باشد. این شغل بایستی در لیست مشاغل اداره کار ایالات متحده در لیست JOB ZONE 4 و البته با امتیاز SVP 7 باشد. مانند طراحی گرافیک، طراحی وبسایت، مدیریت صنعتی یک کارخانه یا کارگاه و ...
 
ثبت نام لاتاری فقط در سایت رسمی کنتاکی کونسولار امریکا www.dvlottery.state.gov انجام می‌گردد و هیچ سایت دیگری دارای اعتبار نمی‌باشد و هر شخصی باید از طریق این سایت ثبت نام کند. این وبسایت به زبان انگلیسی بوده و فقط یک ماه از سال برای ثبت نام لاتاری باز است. لازم به ذکر است که ثبت نام در برنامه لاتاری امریکا کاملا رایگان می‌باشد.
کاربران گرامی می‌توانند برای آشنایی با قوانین و شرایط ثبت نام لاتاری از لینک زیر استفاده نمایید.
 

 

شرایط عکس لاتاری

برای تهیه عکس لاتاری باید با زاویه مستقیم به دوربین کنید. عکس به شکل مربع و طول ۶۰۰ پیکسل تا ۱۲۰۰ پیکسل قابل قبول است. عکس باید رنگی با زمینه سفید و بدون عینک و سمعک باشد. البته الزامی به پیدا بودن گوش‌ها نیست همچنین خانم‌های محجبه می‌توانند عکس با حجاب ارسال کنند.

 

تکلیف لاتاری گرین کارت برای ایرانیان با توجه به دستور ترامپ چیست؟

با توجه به طرح مهاجرتی جدید ترامپ که اصل را بر پایه شایسته سالاری گذاشته است، از این پس ممکن است گرین کارت آمریکا بر اساس قرعه کشی و تصادفی نباشد و از سیستم امتیاز بندی که شامل سن، تحصیلات، مدرک زبان، پیشنهاد شغلی و سرمایه گذاری می باشد و بر اساس مهارت و شایستگی و تسلط بر زبان انگلیسی انجام شود و سختگیری های بیشتری اعمال شود.
 

آیا دولت آمریکا کمک هزینه هایی برای شخصی که لاتاری برنده شده است، اعطا می‌کند؟

خیر هیچ گونه کمک مالی از جمله بلیت هواپیما یا بیمه و یا هزینه اسکان به شخص برنده گرین کارت داده نمی شود و شخص باید قبل از مهاجرت تمکن مالی خود را ثابت کند و نشان دهد که سربار دولت آمریکا نخواهد شد. یا باید از طریق اسپانسر باشد که می تواند دوست، فامیل یا شرکتی که پیشنهاد شغلی به شما داده است باشد یا اینکه تمکن مالی مناسبی در کشور خود داشته باشید و آن را نشان دهید.

 

کلام آخر

شرایط مهاجرت به ایالات متحده آمریکا هر روز سخت تر شده و این امکان کاملا وجود دارد که در صورت پذیرفته شدن در قرعه کشی لاتاری، با بهانه‌های واهی ویزا صادر نشود. پس قبل از هر گونه برنامه ریزی تمامی مسائل مربوطه را در نظر بگیرید. در صورتی که در زمینه ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ و مهاجرت به کشور آمریکا سوال دارید می‌توانید پاسخ آن را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو