DVLottery؛ توضیح جامع برنامه اقامت دائم آمریکا و شانس بالابردن قبولی

منبع: فوت و فن

4

1402/2/16

11:30


DVLottery یا برنامه نیمه‌سالیانه ایالات متحده برای تخصیص ویزای دائم به شهروندان کشورهایی که در آمارهای مهاجرت به ایالات متحده برتری دارند، برنامه‌ای است که به مشارکت آن در صورت برنده شدن، شما می‌توانید ویزایی برای ورود به ایالات متحده بگیرید.

DVLottery؛ توضیح جامع برنامه اقامت دائم آمریکا و شانس بالابردن قبولی

DVLottery یا برنامه نیمه‌سالیانه ایالات متحده برای تخصیص ویزای دائم به شهروندان کشورهایی که در آمارهای مهاجرت به ایالات متحده برتری دارند، برنامه‌ای است که به مشارکت آن در صورت برنده شدن، شما می‌توانید ویزایی برای ورود به ایالات متحده بگیرید. اما برنده شدن در DVLottery به تنهایی به معنی شهروند شدن در ایالات متحده نیست.

برنده شدن در DVLottery به معنای تخصیص یک ویزای دائم برای شماست، اما برای شهروند شدن در ایالات متحده باید مراحل دیگری را طی کنید و به دستورالعمل‌های مهاجرتی مربوطه پایبند باشید. این شامل پرداخت هزینه‌های مربوطه، تکمیل فرم‌های مورد نیاز، پشتیبانی مدارک و مراجعه به مصاحبه و تایید مدارک و مستندات مورد نیاز است. بنابراین برنده شدن در DVLottery تنها یکی از مراحل مهاجرت به ایالات متحده است و شهروندی ایالات متحده را به معنایی که شما مطرح کرده‌اید، تضمین نمی‌کند.

برنامه DVLottery یا برنامه Visa Lottery یا همان برنامه نیمه‌سالیانه ایالات متحده برای تخصیص ویزای دائم به شهروندان کشورهایی که در آمارهای مهاجرت به ایالات متحده برتری دارند، یکی از برنامه‌های مهاجرتی ایالات متحده آمریکاست.

برای شرکت در این برنامه، افراد می‌بایست از یکی از کشورهای مشخص شده توسط دولت آمریکا باشند و باید حداقل دارای مدرک دیپلم و یا معادل آن باشند. همچنین برای شرکت در این برنامه، شخص باید حداقل دو سال سابقه کار در یک حرفه مشخص داشته باشد یا دارای حرفه خاصی باشد که در آن آموزش داده شده باشد.

در این برنامه، برندگان به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند و ویزای دائمی در اختیارشان قرار می‌گیرد. با دریافت ویزای دائمی، فرد می‌تواند به صورت قانونی در ایالات متحده زندگی کند و از تمامی حقوق و مزایای شهروندان ایالات متحده بهره‌مند شود.

بنابراین، شرکت در این برنامه می‌تواند برای افرادی که به دنبال شروع یک زندگی جدید در ایالات متحده هستند، فرصتی مناسب باشد. اما برای شرکت در این برنامه باید به موارد ذکر شده بالا پایبند بوده و همچنین مراحل و مدارک مورد نیاز برای این برنامه را به دقت پیگیری کرد.

تعداد قبول‌شدگان

تعداد شرکت کنندگان در برنامه DVLottery هر ساله بسیار بالاست ولی تعداد برندگان آن بسیار کمتر است. به عنوان مثال، در برنامه DV-2022 (یعنی برنامه مربوط به سال 2022)، بیش از 11 میلیون نفر از سراسر جهان در این برنامه شرکت کردند، اما تنها 55،000 نفر از بین آن‌ها برنده ویزای دائمی آمریکا شدند.

اگرچه شانس برنده شدن در این برنامه بسیار کم است، اما همچنان بسیاری از افراد در سراسر جهان از این برنامه استفاده می‌کنند و امیدوار به یافتن فرصتی برای شروع زندگی جدید در ایالات متحده هستند.

آیا مواردی برای بالابردن شانس وجود دارد

اگرچه شانس برنده شدن در برنامه DVLottery بسیار کم است، اما برخی از راه‌ها و مواردی وجود دارد که ممکن است شانس شما را در برنامه افزایش دهند:

  1. انتخاب کردن کشورهای کمتر شرکت کننده: انتخاب کردن کشورهای کمتر شرکت‌کننده ممکن است شانس شما را افزایش دهد زیرا تعداد شرکت کنندگان کمتر خلافکاری احتمالی در این کشورها کمتر است و شانس برنده شدن شما بالاتر است.
  2. استفاده از خدمات مشاوره ایمیگری: مشاوران ایمیگری با تجربه و دانش مربوط به برنامه‌های مهاجرتی ممکن است به شما کمک کنند تا مدارک و اطلاعات خود را برای برنامه DVLottery به بهترین شکل ممکن تهیه کنید.
  3. ارسال چندین برنامه: ارسال چندین برنامه با مدارک مختلف ممکن است شانس شما را بالا ببرد.
  4. ثبت نام در مدت زمان اولیه: ثبت نام در مدت زمان اولیه برای برنامه DVLottery ممکن است شانس شما را افزایش دهد. در واقع، بعضی از افراد با فرستادن فرم ثبت نام خود در اولین روز‌های باز شدن برنامه، توانسته‌اند شانس خود را بالاتر ببرند.

لازم به ذکر است که هیچ یک از این راه‌ها به شما تضمینی برای برنده شدن در برنامه DVLottery نمی‌دهند و همیشه شانس شما برای برنده شدن در این برنامه بسیار کم است.

دعوت نامه برنده شدن در برنامه Diversity Visa Lottery برای دوره‌ای که در آن برنده شده‌اید، به مدت یک سال اعتبار دارد. اگر در این مدت زمان به ایالات متحده سفر نکنید و فرایند اعتبارسنجی و صدور ویزای شما به پایان نرسد، دعوت نامه شما منقضی می‌شود و شما دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید. پس از صدور ویزای شما، اعتبار آن بر اساس تاریخ ورود به ایالات متحده تعیین می‌شود. به طور کلی، بعد از ورود به ایالات متحده، ویزای شما برای یک سال اعتبار دارد و پس از آن باید درخواست تمدید ویزا کرد.

هزینه‌های تکمیل مدارک برای درخواست ویزای Diversity Visa Lottery ممکن است متفاوت باشد و به عوامل مختلفی مانند هزینه پاسپورت، ترجمه مدارک، هزینه برگزاری مصاحبه و هزینه پرداخت شناسه ویزا بستگی دارد. هزینه پاسپورت و ترجمه مدارک معمولاً به هزینه‌های اولیه محسوب می‌شوند و هزینه برگزاری مصاحبه و هزینه پرداخت شناسه ویزا به هزینه‌های بعدی مربوط می‌شوند.

به طور کلی، هزینه پاسپورت بسته به کشوری که در آن ساکن هستید، متفاوت است. همچنین هزینه ترجمه مدارک بسته به تعداد مدارک و قیمت هر ترجمه کننده ممکن است متفاوت باشد. هزینه برگزاری مصاحبه بر اساس سفارتخانه و مکان مصاحبه تغییر می‌کند و هزینه پرداخت شناسه ویزا نیز بسته به نوع ویزای شما متفاوت است.

به طور کلی، هزینه‌های تکمیل مدارک برای درخواست ویزای Diversity Visa Lottery حدود 500 تا 1000 دلار آمریکا می‌تواند باشد. البته این هزینه بسته به شرایط مختلفی مانند تعداد افرادی که شما برایشان درخواست می‌دهید، کشوری که در آن ساکن هستید و هزینه‌های شما برای ترجمه مدارک و هزینه برگزاری مصاحبه متفاوت خواهد بود.

در نهایت

همانطور که احتمالا خیلی از شما می‌دانید امروز نتایج قرعه‌کشی جدید اعلام می‌شود و اگر سال قبل ثبت نام کرده‌اید از لینک زیر می‌توانید نتیجه این قرعه‌کشی را متوجه شوید.

دیدن نتیجه قرعه کشی ۲۰۲۳ لاتاری آمریکا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو