معرفی ایالت نیویورک آمریکا؛ ایالت سیب بزرگ

2

1402/11/2

13:42


معرفی ایالت نیویورک آمریکا؛ ایالت سیب بزرگ

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

کمتر کسی پیدا می‌شود که وقتی نام آمریکا به میان آید، اسم نیویورک نیز به ذهنش خطور نکند. نیویورک در کنار اینکه یکی از ایالت‌های بزرگ آمریکا محسوب می‌شود، همچنین یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نام‌های شناخته شده بین مردم جهان نیز هست. در این مطلب قصد داریم نگاهی کلی به ایالت نیویورک داشته باشیم و شما را با نکات ریز و درشتی که باید درباره این ایالت بدانید، آشنا کنیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

درباره نیویورک بیشتر بدانید...!

نیویورک یکی از ایالت‌های واقع‌شده در شمال شرقی آمریکا با مساحت ۱۴۱.۲۰۵ کیلومتر مربع است که جمعیت حدودی آن نیز ۱۸ تا ۱۹ میلیون نفر برآورد می‌شود. پایتخت این ایالت، شهر آلبانی است و مرکز این ایالت یعنی نیویورک سیتی، بزرگ‌ترین شهر آن محسوب می‌شود. این ایالت، چهارمین ایالت پرجمعیت آمریکا و ششمین ایالت پرتراکم (از لحاظ جمعیت) محسوب می‌شود.

از جمله ویژگی‌های جالب دیگر درباره نیویورک باید به قرار گرفتن مجسمه آزادی آمریکا و مقر اصلی سازمان ملل در این ایالت اشاره کرد. شبکه مترو این ایالت نیز بزرگ‌ترین شبکه مترو در کل جهان محسوب می‌شود. در ادامه مهم‌ترین چیزهایی را که باید درباره این ایالت بدانید، به شما خواهیم گفت.

اقتصاد نیویورک

از لحاظ اقتصاد، ایالت نیویورک بی‌شک برای کسانی که با ویزای سرمایه‌گذاری به آمریکا سفر می‌کنند، مهم‌ترین ایالت برای زندگی است. اگر می‌خواهید بدانید اقتصاد نیویورک تا چه‌ اندازه بزرگ است، باید بگوییم که تولید ناخالص داخلی این ایالت از اسپانیا و فرانسه نیز بیشتر است و اگر این ایالت، یک کشور مستقل باشد، دهمین اقتصاد جهان خواهد بود. حدود دو سوم درآمد این ایالت از طریق دامداری است؛ همین موضوع نیز سبب شده است تا نیویورک، سومین تولیدکننده لبنیات در کل آمریکا باشد.

همچنین در کنار لبنیات، تولید گوشت و مواد پروتئینی نیز به‌عنوان یکی از رایج‌ترین فعالیت‌های شناخته شده آن است. از جمله برگ برنده‌های نیویورک، وجود تعداد بسیار زیاد زمین‌های کشاورزی است. به‌طوری‌که این ایالت را به بزرگ‌ترین تولیدکننده میوه و سبزیجات در شرق آمریکا تبدیل کرده است. در زمینه تولید سیب و انگور، ایالت نیویورک رتبه دوم را در آمریکا دارد.

لازم به ذکر است که بخش بزرگی از اقتصاد نیویورک، متشکل از مواد معدنی مانند آهک، نمک، زغال‌سنگ، نقره و همچنین گاز طبیعی است. از جمله دیگر تولیدات کلی و اصلی این ایالت باید به صابون، رنگ، کاغذ و مواد پلاستیکی اشاره کرد. رتبه سوم تولیدات این ایالت نیز مربوط به تولید محصولات الکترونیکی مانند کامپیوتر و ... است.

نیویورک

مکان‌های مهم در نیویورک

نیویورک را باید یکی از نمادین‌ترین ایالت‌های یک کشور در جهان دانست. اگر دقت کرده باشید، نماد آمریکا اغلب یک عقاب یا مجسمه آزادی است که مورد دوم در این ایالت واقع شده است. در ادامه به چندین مورد از مکان‌های مهم نیویورک می‌پردازیم.

مجسمه آزادی

به جرات می‌توان گفت که مجسمه آزادی، نه فقط در ایالت نیویورک، بلکه در کل جهان، نمادین‌ترین بخش از این کشور یعنی آمریکاست. این مجسمه به‌عنوان یک جاذبه گردشگی محبوب و مشهور نیز شناخته شده است. مجسمه آزادی در سال ۱۸۸۶ و به‌ مناسبت یکصدمین سال تشکیل آمریکا، از طرف فرانسه به این کشور هدیه شد و در جزیره آزادی قرار گرفت.

این مجسمه متشکل از ۳۵۰ قطعه مجزاست که وصل کردن آن به یکدیگر در جزیره الیس حدود ۴ ماه طول کشید. از لحاظ میزان نمادین بودن، باید این مجسمه را نمادین‌ترین جاذبه در کل آمریکا دانست که می‌توان آن را با میدان آزادی تهران واقع در ایران نیز مقایسه کرد.

موزه هنر متروپولیتن

عنوان بزرگ‌ترین موزه هنری واقع‌شده در کل آمریکا را باید به موزه هنر متروپولیتن ایالت نیویورک داد که سالانه بیش از ۷ میلیون نفر بازدیدکننده از آمریکا و سراسر جهان دارد. مهم‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی این موزه را باید نقاشی‌های اصیل فرانسوی، مجسمه‌های مرتبط با یونان و ایران باستان، تابوت‌های مصری، تصاویر زیبا و هنری عصر معاصر دانست که در کنار سایر آثار هنری، رخ‌نمایی می‌کنند.

سنترال پارک

سنترال پارک را باید از جمله بزرگ‌ترین پارک‌های جهان دانست که در ایالت نیویورک واقع شده است. این پارک که محل زندگی تعداد زیادی از حیوانات درختی چون سنجاب نیز محسوب می‌شود، سالانه بیش از ۴۰ میلیون نفر بازدیدکننده دارد و یکی از جذاب‌ترین و زیباترین مکان‌های کل آمریکا نیز به شمار می‌آید.

پل بروکلین

پل بروکلین از جمله قدیمی‌ترین و نوستالژی‌ترین مکان‌‌های آمریکا محسوب می‌شود که خاطرات زیادی از مردم این کشور را در دل خود جا داده است. ساخت این پل از سال ۱۸۷۰ آغاز شد و در حدود ۱۳ سال بعد، یعنی در سال ۱۸۸۳ میلادی به پایان رسید. جالب است بدانید این پل اولین پل معلق جهان با کابل‌های فولادی محسوب می‌شود. این پل تا سال ۱۹۰۳ توانست این رکورد را حفظ کند و تنها پل جهان با این ویژگی باشد.

نیویورک

شهرهای مهم نیویورک

نیویورک سیتی خود یکی از مهم‌ترین شهرهای واقع در ایالت نیویورک است. با این حال چندین شهر مهم دیگر در این ایالت وجود دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • آلبانی: آلبانی در واقع پایتخت نیویورک است که دارای جمعیتی نزدیک به ۱ میلیون نفر بوده و از لحاظ اقتصادی و کیفیت امکانات شهری، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

  • بوفالو: بوفالو از جمله زیباترین و جذاب‌ترین شهرهای واقع‌شده در کل آمریکاست. این شهر را باید دومین شهر بزرگ نیویورک دانست که آموزش و فناوری در آن حرف اول را می‌زند.

  • روچستر: روچستر یکی از شمالی‌ترین شهرهای نیویورک محسوب می‌شود. جالب است بدانید شهر روچستر از لحاظ امکانات و کیفیت زندگی، سومین شهر در کل آمریکا محسوب می‌شود.

سخن نهایی

ایالت نیویورک یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ایالت‌های آمریکا محسوب می‌شود که مقصد مهم و اصلی بسیاری از مهاجران و گردشگران نیز محسوب می‌شود. در این مطلب سعی کردیم مهم‌ترین نکات پیرامون این ایالت را بازگو کنیم.

موسسه کارت سبز، مجموعه‌ای متخصص در زمینه مهاجرت است که می‌تواند به شما در انجام راحت‌تر و سریع‌تر امور مربوط به مهاجرت خود کمک و مشاوره‌های مختلفی ارائه دهد. این مجموعه سوابق و فعالیت‌های فراوانی در زمینه مهاجرت دارد و شما درصورتی‌که تصمیم به مهاجرت دارید، می‌توانید با این مجموعه تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری درباره این موضوع کسب کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو