نقاشی های پیکاسو { جزء معروف‌ ترین و گران‌ ترین نقاشی‌ های جهان }

نقاشی های پیکاسو { جزء معروف‌ ترین و گران‌ ترین نقاشی‌ های جهان }


منبع: تاپ تراول

6

1402/5/21

09:26


همه مردم پیکاسوی هنرمند را می‌شناسند و کمتر کسی پیدا می‌شود که با این نقاش معروف آشنا نباشد. این…

همه مردم پیکاسوی هنرمند را می‌شناسند و کمتر کسی پیدا می‌شود که با این نقاش معروف آشنا نباشد. این هنرمند معروف، دنیای هنر را برای همیشه دگرگون ساخت. او در طول زندگی خود، به علت مشهور بسیار، به ثروتمند رسید. نقاشی های پیکاسو جزو گران‌ترین عکس‌های جهان هستند؛ به گونه‌ای که یکی از نقاشی‌های او به قیمت ۱۰۶ و نیم میلیون دلار در نیویورک به فروش رسید.

نقاشی های پیکاسو

تاریخچه نقاش بزرگ پیکاسو

پابلو روییس ای پیکاسو در ۲۵ اکتبر ۱۸۸۱ در کشور اسپانیا متولد شد. اکثراً این نقاش بزرگ را با نام پابلو پیکاسو می‌شناسند. از هنرمندان برتر در سده ۲۰ میلادی بوده است. این نقاش بزرگ از همان دوران کودکی می‌توانست به زیبایی نقاشی کند. اولین آموزش‌های نقاشی را از پدرش یاد گرفت. بعد از آن، در حالی که تنها ۱۳ سال داشت، به دانشکده هنر رفت. ۳ سال بعد، کلاس را رها کرد و سرانجام در سن ۱۹ سالگی به پاریس، پایتخت هنر جهان، سفر کرد.

پیکاسو اغلب سبک نقاشی خود را تغییر می‌داد. به عنوان مثال، بعد از مرگ بهترین دوستش این هنرمند بزرگ از فرط غمگینی بسیار فقط به رنگ آبی نقاشی می‌کرد؛ سپس در آثار هنری خویش، رنگ‌های صورتی و نارنجی بسیاری را به کار گرفت. چند سال بعد، پیکاسو شروع به نقاشی با استفاده از اشکال کرد که بعدها این سبک کوبیسم نام گرفت. او سبک کوبیسم را با شخصی به نام پیکرتراش و نقاش معروف فرانسوی به وجود آورد.

پابلو پیکاسو بیشتر عمر خودش را در فرانسه سکونت گزید. او در زندگی خود بیش از ۵۰ هزار اثر هنری تولید کرد و هرگز بازنشسته نشد و تا زمان مرگش در سن ۹۱ سالگی تقریباً هر روز به انجام فعالیت نقاشی مشغول بود. از نقاشی‌های پیکاسو که بسیار معروف هستند می‌توان به دوشیزگان آوینیون و گرنیکا اشاره کرد.

تابلو زن گریان

از معروف‌ترین نقاشی‌های پیکاسو نقاشی زن گریان است که در سال ۱۹۳۷ توسط این هنرمند خوش‌ذوق نقاشی شد. این اثر هنری، از معشوقه پیکاسو یعنی دورا مار برگرفته شده‌ است. نقاشی کوبیسم، حالتی از وحشت و اضطراب را برای بینندگان به نمایش می‌گذارد.

نقاشی های پیکاسو

نقاشی رویا

نقاشی رویا، آمیخته شده با احساسات عشق و شهوت در سال ۱۹۳۲ به تاریخ آثار هنری پیکاسو افزوده شد. این نقاش بزرگ، تابلوی رویا را با الهام گرفتن از معشوقه جوان خویش به نام ماری ترز والتر کشید. نکات قابل توجه در این نقاشی، تضاد شدید رنگ‌ها هستند و همین‌طور وجود یک آلت مردانه که روی صورت زن درون تصویر کشیده شده است. این نقاشی در آن زمان آسیب دید و پس از آن، به تعمیر رسید. نقاشی تعمیر شده در سال ۲۰۱۳، ۱۵۵ میلیون دلار فروخته شد.

نقاشی دورامار و گربه

این نقاشی از آن دسته نقاشی‌هایی است که پیکاسوی بزرگ با الهام گرفتن از معشوقه خود، آن را در سال ۱۹۴۱ کشید. دورامار و گربه از بهترین آثار پیکاسو هستند. در این نقاشی، با جابه‌جا شدن چشم، گوش، بینی، دهان و همین‌طور خلق هنری با رنگ‌های بسیار عالی، به یکی از بهترین نقاشی‌های کوبیسم تبدیل شده است.

دختر در برابر آینه

دختر در برابر آینه، یکی دیگر از نقاشی‌های پیکاسو به شمار می‌رود که برگرفته از معشوقه او ماری ترزوالتر است. نقاشی دختر در برابر آینه در سال ۱۹۳۲ توسط پیکاسو کشیده شد. این نقاشی، تصویری از دختری با نصف صورت زرد روشن در برابر آینه‌ای با تصویر سیاه و تیره را نشان می‌دهد. برخی معتقدند که معنی این نقاشی، تغییر ماری از دختری پاک و معصوم به زنی دنیاپرست و آگاه از جنسیت خود است و دیگران نیز اعتقاد دارند که رنگ زرد صورت ماری، نشان‌دهنده روزها و لحظات خوشی است که با پیکاسو گذرانده است. قسمت تیره آن، بخش تیره و منفی ذهن ماری را به نمایش می‌گذارد. در کل، تفاسیر متعددی برای این نقاشی وجود دارند.

نقاشی های پیکاسو

نقاشی برهنه، برگ‌ های سبز و نیم تنه

نقاشی برهنه برگ‌های سبز و نیم تنه توسط پیکاسو در سال ۱۹۳۲، زمانی که مریترز والتر معشوقه این هنرمند بود، به ثبت رسید. هیچ‌گونه برداشت از آن، معنای قانع کننده‌ای ندارد و تاکنون کسی نتوانسته از این تابلوی هنری معنی آن را استخراج کند. تابلوی نقاشی برهنه برگ‌های سبز و نیم تنه در سال ۲۰۱۰  با قیمت ۱۰۶.۵ میلیون یورو به فروش رسید.

نقاشی های پیکاسو

نقاشی گیتاریست پیر

نقاشی گیتاریست پیر به دوره آبی پیکاسو و مرگ دوست صمیمی او یعنی سال ۱۹۰۳ یا سال ۱۹۰۴ برمی‌گردد. این نقاشی بر اثر غم و ناراحتی پیکاسو برای خودکشی کاساگماس دوستش به دلیل فقر طراحی شده است و تصویر یک پیرمردی گیتار به دست در حالتی غم‌انگیز را به نمایش می‌گذارد. یکی از نکات مخفی درون این تصویر که توسط پژوهشگران با دوربین مادون قرمز در سال ۱۹۹۸ گرفته شد، تصویر زنی است که در پشت تصویر واقع شده است.

نقاشی های پیکاسو

نقاشی، نقاش و مدل او

یکی از معروف‌ترین نقاشی‌های پیکاسو در سبک کوبیسم تصویر نقاش و مدل او است که در سال ۱۹۲۷ توسط پابلو پیکاسو نقاشی شد. در تصویر، شما شاهد مدل یک زن برهنه در سمت چپ نقاشی و یک تخته یو شکل در سمت راست تصویر هستید.

نقاشی های پیکاسو

نقاشی سه نوازنده

از مشهورترین نقاشی‌های پیکاسو می‌توان به نقاشی سه نوازنده که در سال ۱۹۲۱ خلق شد، اشاره کرد. این نقاشی، در مرحله کوبیسم مصنوعی یعنی مرحله دوم کوبیسم نقاشی شده است. در این مرحله، پیکاسو از رنگ‌های بسیاری استفاده کرد. نکته جالب در مورد این نقاشی، این است که این تصویر در اصل یک نقاشی نبوده و دو نقاشی به حساب می‌آید.

سخن آخر

نقاشی‌های پیکاسو از معروف‌ترین نقاشی‌ها هستند و در دسته گران‌ترین نقاشی‌های جهان جای می‌گیرند. این نقاشی‌ها، مخاطبان خاص‌ خودشان را دارند. پیکاسو طرفداران خاصی داشته که هنر و تصاویر زیبای این هنرمند بزرگ را به خوبی درک می‌کنند. نقاشی‌های پیکاسو، سال‌های زیادی در مناطق مختلفی از جهان مانند موزه‌های دولتی یا خصوصی پابرجا مانده‌ و چشمان مشتاق هنر را به خود جذب کرده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو