طراحی سایت LMS

منبع: نوداد

224

1399/7/6

16:40


امروزه یکی از رایج ترین کارهایی که در حال انجام شدن می باشد، برگزاری کلاس های مجازی و آنلاین می باشد. برای برگزار کردن اینگونه کلاس ها به سایت مخصوص آن نیاز می باشد که با زیرساخت نرم افزاری آن با نام LMS شناخته شده اند.

در طراحی سایت LMS نکات بسیار مختلف و گسترده ای وجود دارند که هر کدام از آن توجه خاص خودشان را دارند. به همین علت در ادامه شما را با این موارد آشنا خواهیم کرد تا راحت تر بتوانید کارهایتان را رو به جلو ببرید.

طراحی سایت LMS و نیازهای مختلف آن

هنگامی که شما قصد خرید نرم افزار مربوط به کلاس مجازی را دارید، باید در ابتدا هدفتان را بدانید. یک نرم افزار خوب موردی است که بتواند تمامی نیازهای مخاطبان شما را برآورده کند. به همین دلیل در ادامه به بررسی مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت.

نمایش تعداد کاربران آنلاین و حاضر در کلاس

یکی از مواردی که در طراحی سایت LMS بسیار پر اهمیت می باشد، بهره مندی از آپشنی است که بتواند تعداد کاربران آنلاین و حاضر را نشان دهد. همین موضوع باعث خواهد شد تا قدرت سخت افزاری ویژه ای برای سایت ها در نظر گرفته شوند.

پشتیبانی از چندین زبان

طراحی سایت LMS شما باید به گونه ای باشد که بتواند از چندین زبان پشتیبانی کند. این گزینه اهمیت بسیار بالایی را دارد و از فراهم کردن آن نباید غافل شوید. چرا که امروزه بسیاری از کلاس های مجازی تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی می کنند و کاربران در تایپ فارسی با مشکل بزرگی بر می خورند و کلمات به صورت جدا جدا تایپ می شوند که خواندن را با مشکل روبرو می کنند.

طراحی سایت lms


سرعت بارگذاری بالا

از تاثیر سرعت بارگذاری نیز خودتان اطلاع دارید. به همین علت قبل از خریداری زیرساخت نرم افزاری LMS باید تست های مختلفی مانند تست سرعت با Big Data را گذرانده باشد. به هیچ عنوان نباید از این ویژگی چشم پوشی کرد. چرا که مشکلات بسیار بالایی را به وجود می آورد، خرید هاست ابری ارزان پرسرعت نیز میتواند کمک شایانی به این فرآیند کند.

هزینه

هزینه نیز برای بسیاری از افراد اهمیت بالایی دارد و همین موضوع باعث در طراحی سایت LMS نیز تاثیرگذار می باشد. در اکثر اوقات هر چقدر یک نرم افزار بتواند منابع و امکانات بیشتری را در اختیار بگذارد، به همان اندازه نیز قیمت آن بالاتر خواهد بود ولی کاملا به صرفه خواهد بود.

سخن آخر

طراحی سایت LMS نکات بسیار جامع و مخصوص به خود را دارد که هر کدام از آنها اهمیت بسیار بالایی را دارند. ال ام اس نوعی زیرساخت نرم افزاری به حساب می آید که اجازه برگزار کردن کلاس های آنلاین و مجازی را می دهد. برای اینکه برگزاری یک کلاس از کیفیت بالا برخوردار باشد، نیاز است تا این طراحی به خوبی انجام گیرد و تمامی پارامترهای مورد نیاز در آن رعایت شده باشد که در این مطلب به بررسی مهم ترین آن ها پرداختیم. البته هیچ یک از این نکات قابل توجه اولویت بندی نمی شوند و تاثیرگذاری خاص خود را دارند.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو