اینفلوئنسر کیست؟ چگونه اینفلوئنسر شویم

اینفلوئنسر کیست؟ چگونه اینفلوئنسر شویم


منبع: بیتوته

152

1399/7/9

04:22


اینفلوئنسر کیست؟ چگونه اینفلوئنسر شویم



بازاریابی اینفلوئنسر چیست؟, چگونه می توان یک اینفلوئنسر شد

اینفلوئنسر کیست

 

همه چیز درباره اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ شاخه‌ای از بازاریابی است که بر روی اشخاص خاصی از جامعه متمرکز می‌شود. این نوع از بازاریابی اشخاصی که بر روی خریداران بالقوه تأثیر می‌گذارند را تشخیص داده و به فعالیت‌های بازاریابی حول این اینفلوئنسرها جهت می‌دهد. در واقع اینفلوئنسرها افرادی هستند که روی تعدادی از افراد تاثیر گذار هستند.

اینفلوئنسر کیست؟

به زبان ساده ، اینفلوئنسر شخصیت های شبکه های اجتماعی با تعداد زیادی فالور وفادار و  متعهد هستند. بیشتر اینفلوئنسرها با هواداران خود رابطه دوستانه ای دارند.

طرفداران ، به نوبه خود ، اغلب این اینفلوئنسر را به عنوان الگو در نظر می گیرند و توصیه های آنها را دنبال می كنند. در حقیقت، اینفلوئنسرها اغلب به عنوان شخصیتهای معتبر یا متخصصان در بخشهای مختلف خود شناخته می شوند. آیا می خواهید بدانید که چرا اینقدر تأثیرگذار هستند؟

 

به دلیل دسترسی به شبکه های اجتماعی ،  اینفلوئنسرها قادر به برقراری ارتباط شخصی با فالورهای خود هستند. برخلاف افراد مشهور قدیم ، زندگی آنها در هاله ای از رمز و راز نیست. این همان چیزی است که مخاطبان تحت تأثیر مخاطبان خود قرار می دهد.

 

اینفلوئنسرها معمولاً نگاهی اجمالی به زندگی شخصی خود را برای فالورهای خود نشان می دهند. این دقیقاً همان چیزی است که به آنها کمک می کند با طرفداران خود پیوندهای دوستانه برقرار کنند.

اینفلوئنسرها افراد مشهور شبکه های اجتماعی هستند که مقدار مشخصی از اهرم فشار را در جوامع طرفداران خود دارند.

 

بازاریابی اینفلوئنسر چیست؟, چگونه می توان یک اینفلوئنسر شد

انواع دسته های اینفلوئنسر 

 

انواع اینفلوئنسرها

اکثر اینفلوئنسرها در یکی از چند دسته ی زیر قرار میگیرند که آخرین دسته به سرعت به مهمترین دسته تبدیل شده است :

سلبریتی ها یا افراد مشهور

• متخصصان صنعت و رهبران فکری

 وبلاگ نویس ها و تولیدکنندگان محتوا

• میکرو اینفلوئنسرها

 

امروزه حجم بسیاری از مارکتینگ اینفلوئنسر اجتماعی در شبکه های اجتماعی ایجاد می شوند و به طور برجسته ای توسط میکرو اینفلوئنسرها و وبلاگ نویس ها. متخصصان صنعت و رهبران فکری مانند روزنامه نگاران هم میتوانند به عنوان اینفلوئنسر در نظر گرفته شوند و جایگاه مهمی را برای برندها حفظ کنند.

 

و نهایتا سلبریتی ها هستند که اینفلوئنسرهای اصلی محسوب میشوند، و با وجود اینکه اهمیت آنها به عنوان اینفلوئنسر رو به کاهش است اما همچنان نقش قابل توجهی در این امر دارند.

 

چگونه می توان یک اینفلوئنسر شد

 

چگونه اینفلوئنسر شویم؟

بسیاری از افراد به زندگی یک اینفلوئنسر حسادت می کنند. آنچه که ما معمولاً نمی توانیم تشخیص دهیم تلاش مداومی است که باید برای گذران زندگی پر زرق و برق داشته باشند.

واقعیت این است که هیچ پاسخی آسان برای این سوال وجود ندارد که چگونه یک اینفلوئنسر شویم. با این وجود ، مراحل خاصی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا تلاش خود را در مسیر درست هدایت کنید.

 

جایگاه خود را شناسایی کنید

اگر می خواهید یک اینفلوئنسر شوید ، بسیار مهم است که جایگاهی را انتخاب کنید که با تصویر شما همسو باشد. یک روش آسان برای انتخاب جایگاه خود ارزیابی نقاط قوت و ضعف است. طرحی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد نقاط قوت خود را به نمایش بگذارید و مهارت های خود را بیشتر تقویت کنید.

 

تصمیم گیری در مورد یک جایگاه خاص به شما کمک می کند مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کرده و محتوای خود را متناسب با ترجیحات آنها تنظیم کنید.

به طور معمول ، هنگام تصمیم گیری در مورد چگونگی تأثیرگذاری ، می توانید یکی از دسته های زیر را انتخاب کنید:

- مسافرت رفتن

- سبک زندگی

- فشن

- غذا

- زیبایی

- ورزش ها

- بازی کردن

- سرگرمی

- فن آوری

- سلامتی و تندرستی

لازم نیست فقط به یکی از این دسته ها محدود شوید. می توانید دو یا چند مورد از این جایگاهها را با هم ترکیب کنید. اطمینان حاصل کنید که جایگاهای جداگانه با یکدیگر همسو هستند. 

برای شما اجباری نیست که به این جایگهای شناخته شده پایبند باشید. کلید تبدیل شدن به یک تأثیرگذار (اینفلوئنسر) ، افزودن کارهای منحصر به فرد خود به هر کاری هستید. 

 

سیستم عامل خود را انتخاب کنید

شما به عنوان یک اینفلوئنسر، باید حضوری قدرتمند در اینترنت داشته باشید. با این حال ، این بدان معنا نیست که شما باید از هر بستر رسانه اجتماعی موجود استفاده کنید. بسته به جایگاه شما ، برخی از سیستم عامل ها ممکن است برای محتوای شما بهتر از سایرین مناسب باشند.

 

به عنوان مثال ، اگر یک وبلاگ نویس مد هستید ، Instagram برای محتوای بصری شما بهتر از سیستم عامل های دیگر مانند Twitter و LinkedIn کار می کند. در حقیقت ، 93٪ از افراد اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی ، اینستاگرام را ترجیح می دهند زیرا بهترین نتیجه را دارد. با این حال ، به این معنی نیست که اگر جایگاه شما با سیستم عامل همسو نیست ،  تمام تلاش خود را بر روی اینستاگرام متمرکز کنید.

 

شما همچنین باید بستری را در نظر بگیرید که مخاطبان شما به احتمال زیاد از آن استفاده می کنند. اگر استفاده از چندین سیستم عامل رسانه اجتماعی را انتخاب کردید ، مطمئن شوید که محتوای خود را برای هر کانال تنظیم کرده اید.

 

اگرچه توصیه می شود پلتفرمی متناسب با محتوای خود و مخاطبان مورد نظر خود انتخاب کنید ، اما نباید سایر کانالهای توزیع را نادیده بگیرید. در عوض ، باید تلاش کنید تا دانش کارایی اولیه کانالهای دیگر را کسب کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آنها استفاده کنید.

 

بازاریابی اینفلوئنسر چیست؟, چگونه می توان یک اینفلوئنسر شد

راههای تبدیل شدن به اینفلوئنسر

 

مطالب خود را در اولویت قرار دهید

محتوای با کیفیت بالا شاید قوی ترین پاسخ به این سوال باشد که چگونه یک اینفلوئنسر شویم. بسیار مهم است که محتوای منحصر به فرد و معتبری را منتشر کنید که مورد توجه مخاطبان شما قرار گیرد. در حقیقت ، این تنها راه مجذوب نگه داشتن مخاطب با محتوای شماست. صرف نظر از نوع محتوایی که ایجاد می کنید ، باید معنی دار و با ارزش باشد.

بسته به جایگاه و کانال های توزیع خود ، می توانید انواع مختلفی از مطالب مانند پست وبلاگ ، عکس ، فیلم ، پادکست و غیره را انتخاب کنید.

همچنین می توانید با مارک هایی که با آنها همکاری می کنید ، هدایا یا مسابقات مشترک رسانه های اجتماعی را اجرا کنید. 

 

بسیار مهم است که شما ویژگی منحصر به فردی را پیدا کنید که شما را از سایر افراد اینفلوئنسر در جایگاه متمایز کند. این علاوه به کمک به برجسته بودن محتوای شما ، تصویر شما را به عنوان یک اینفلوئنسر نیز تثبیت می کند. 

 

به مخاطبان خود گوش دهید

یک روش موثر برای اطمینان از اینکه محتوای شما جذابیت ایجاد می کند ، ایجاد محتوایی است که مخاطبان شما می خواهند. 

برای به دست آوردن ایده های مربوط به محتوای مرتبط ، می توانید یک جستجوی سریع در Google برای جایگاه خود انجام دهید. به پایین نتایج جستجو بروید تا کلمات کلیدی را که توسط مخاطبان شما استفاده می شود ، پیدا کنید. 

 

اگر می خواهید محتوای شما با مخاطب خود جنجالی ایجاد کند ، باید درک عمیقی از فالورهای خود داشته باشید.

اکثر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی دارای یک بخش تجزیه و تحلیل هستند که می تواند به شما اطلاعاتی در مورد مخاطبان هدف خود ارائه دهد. شما به اطلاعات جمعیتی مخاطبان مانند جنسیت ، موقعیت جغرافیایی ، شغل ، رفتار آنلاین و غیره دسترسی پیدا می کنید.

 

علاوه بر این ، باید به بخش نظرات رسانه های اجتماعی و پست های وبلاگ خود بسیار توجه کنید. این می تواند یک معدن طلای ایده های محتوای تازه باشد که مخاطب شما می خواهد آن را بخواند/ تماشا کند. همچنین می توانید نظرسنجی های مربوط به شبکه های اجتماعی را انجام دهید و از فالورهای خود بخواهید که همه موارد ترجیحی و مشکلات خود را برای شما بازگو کنند.

 

بازی هشتگ خود را بالا ببرید

اگر از خود می پرسید که چگونه می توانید اینفلوئنسر شوید و در آن برتری پیدا کنید ، جواب این است که از هشتگ های مناسب استفاده منطقی کنید. محتوای شما فقط وقتی به مخاطب مناسب برسد با ارزش و معنی دار می شود.

یک روش موثر برای افزایش بازدید محتوای شما افزودن هشتگ های مناسب به پست های خود در شبکه های اجتماعی است. این امر خصوصاً برای افرادی که تازه کار خود را به عنوان اینفلوئنسر شروع می کنند و باید مخاطبان خود را افزایش دهند بسیار مفید است.

 

هشتگ های مرتبط و پرطرفدار را در مکان خود شناسایی کنید. سپس از آنها در پست های خود استفاده کنید تا محتوای شما توسط مخاطبان کاملا جدیدی که ممکن است از وجود شما بی اطلاع بوده باشند ، دیده شود. هنگام استفاده از هشتگ ، باید مراقب باشید که پست های خود را با پست های غیر ضروری پر نکنید. فقط از هشتگهایی استفاده کنید که با تصویر شما به عنوان یک اینفلوئنسر همسو باشند.

 

بازاریابی اینفلوئنسر چیست؟, چگونه می توان یک اینفلوئنسر شد

اینفلوئنسر

 

ثبات را حفظ کنید

انتشار مطالب با کیفیت بالا به طور منظم یکی از موثرترین راه ها برای حفظ توجه مخاطبان است. وقتی شما به طور منظم محتوای خوبی ارائه می دهید ، باعث ایجاد حس پیش بینی در بین مخاطبان شما می شود.

این به نوبه خود باعث افزایش جذابیت مخاطبان و افزایش توانایی شما می شود. توصیه می شود که برای همه مطالبی که قصد دارید در چند ماه آینده منتشر کنید یک جدول زمانی ایجاد کنید. همچنین می توانید یک برنامه هفتگی یا ماهانه ایجاد کنید تا مخاطبان خود را درگیر خود کنید.

 

با این حال ، شما باید اطمینان حاصل کنید که کیفیت محتوای شما هرگز در تلاش برای حفظ منظم بودن به خطر نیفتد. اگر شرایطی پیش آمد که در تاریخ پیشنهادی نمی توانید محتوا ارائه دهید ، برای برقراری ارتباط پستی منتشر کنید. به مخاطبان خود اطمینان دهید که روی محتوا کار می کنید و به زودی در دسترس خواهد بود.

 

در صورت اتمام محتوای با کیفیت خوب ، می توانید از ویژگی استوری در اینستاگرام و فیس بوک استفاده کنید. می توانید تصاویر ساده ای بارگذاری کنید تا مخاطبان شما را ببینند.

این می تواند به مشغول نگه داشتن مخاطب کمک کند و به شما کمک کند بدون صرف ساعت ها برای تکمیل یک ویدیو ، با آنها در ارتباط باشید.

 

با سایر اینفلوئنسرها همکاری کنید

هنگامی که کار خود را شروع می کنید و هنوز از خود می پرسید که چگونه می توانید یک اینفلوئنسر شوید ، همکاری با شخصی معروف در جایگاه شما می تواند کمک بزرگی کند. این امکان را به شما می دهد تا به طرفداران آنها دسترسی پیدا کنید و به شما امکان می دهد آنها را به پروفایل های شبکه های اجتماعی خود جذب کنید.

 

شما باید بتوانید مورد استفاده دیگری را به اینفلوئنسر دیگر پیشنهاد دهید تا آنها را برای همکاری با شما وسوسه کند. اگر اینفلوئنسرهای بزرگتر دور از دسترس به نظر می رسند، حتی می توانید با اینفلوئنسرهای کوچک که دارای طرفداران کوچک و در عین حال بسیار درگیر هستند ، شریک شوید.

 

بازاریابی اینفلوئنسر چیست؟, چگونه می توان یک اینفلوئنسر شد

چگونه اینفلوئنسر شویم

 

یک وب سایت بسازید

اگر از کسی بخواهید چگونه یک اینفلوئنسر شود، احتمالاً او توصیه های زیادی در مورد استراتژی های محتوا و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به شما می کند.

افراد بسیار کمی به شما می گویند که یک وب سایت می تواند بر اعتبار شما به عنوان یک اینفلوئنسر تأثیر بگذارد. با این حال ، هر کسی که از راه دور با بازاریابی و مارک تجاری آشنا باشد ، می داند که یک وب سایت چقدر می تواند مهم باشد.

 

بنابراین، چرا وب سایت شما مهم است؟ با افزایش طرفداران شما ، بسیاری از افراد وسوسه می شوند جستجوی سریع نام شما را در Google انجام دهند. داشتن یک وب سایت کاملاً طراحی شده و کاملاً کاربردی به تصویر شما اعتبار می بخشد و به شما کمک می کند تا اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید.

 

میزبان پرسش، مسابقات و هدایا باشید

اگر از خود می پرسید که چگونه می توانید با یک جامعه فالور فداکار تأثیرگذار شوید ، پاسخ این است که آنها را درگیر خود کنید. یكی از موثرترین راه های تقویت مشاركت مخاطبان ، برگزاری یك جلسه پرسش (از من هر چیزی بخواهید) در بستر دلخواه خود است. این کار علاوه بر مشغول نگه داشتن مخاطبان ، به ایجاد تخصص شما در موضوعات خاص در جایگاه شما کمک می کند.

 

روش هوشمندانه دیگر برای بهبود تعامل ، اعلام نتایج سودمند است. به طور معمول ، شما به دنبال کنندگان خود در ازای لایک ، نظر و اشتراک در پست های خود پاداش می دهید. همچنین می توانید از آنها بخواهید که دوستانشان را در پست های شما تگ کنند.

 

ایجاد مسابقات به شما کمک می کند تا با مخاطبان گسترده ای روبرو شوید و فالورهای خود را رشد دهید. می توانید با اینفلوئنسرهای دیگر در جایگاه خود همکاری کنید تا موثرتر باشند. اطمینان حاصل کنید که قوانین ، ضرب الاجل ، جوایز و غیره را به وضوح مشخص کرده و برنده را در زمان وعده داده شده اعلام کنید. یکی از بهترین پاسخ ها به این سوال که چگونه می توان اینفلوئنسر شد ، برگزاری مسابقات است تا مخاطبان شما را درگیر خود کند.

 

اجرای لایو 

ساده ترین پاسخ به این سوال که چگونه یک اینفلوئنسر شویم ، برقراری ارتباط شخصی با مخاطبان است.

اکثر پلتفرم ها مانند فیس بوک ، اینستاگرام و یوتیوب به کاربران اجازه می دهند تا به صورت زنده شروع به کار کنند و زمان خود را با فالورهای خود به اشتراک بگذارند. می توانید از این به نفع خود استفاده کنید و نگاهی اجمالی به عملکرد پشت صحنه یک رویداد یا یک مهمانی به مخاطبان خود بدهید. این باعث می شود فالورهای شما به شما نزدیکتر باشند و وفاداری آنها را تقویت کند.

 

به طرفداران خود پاسخ دهید

همانطور که مخاطبان شما رشد می کنند و افراد بیشتری از محتوای شما استقبال می کنند، احتمالاً بازخورد خود را در دایرکت و نظرات می گذارند.

 پاسخ به هر یک از نظرات ممکن است یک وظیفه باشد. با این حال ، توصیه می شود که تا آنجا که ممکن است به آنها پاسخ دهید. پاسخی از طرف شما اعتمادی را که طرفداران شما به شما قائل هستند تأیید می کند و باعث می شود احساس ارتباط بیشتری با شما داشته باشند.

 

گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو