حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز (چهارشنبه) در جلسه هیأت دولت اظهار کرد: در بخش صادرات نفتی با مشکل مواجه هستیم و باید بر بخش صادارت غیر نفتی تمرکز کنیم. بخش صنعت یکی از مواردی است که باید به صادارت آن توجه جدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از ارز آوری کشور بر دوش صادرات غیرنفتی در بخش صنعت و معدن است.

وی تأکید کرد: وزارت صمت باید به صورت دائم بازار را رصد کند تا کالاهای مهم و اولویت دار برای کشور تأمین شود. دولت توانست در دوران کرونا کالای مورد نیاز کشور را تأمین کند، هرچند در بخش قیمت کالاها برخی مشکلات وجود داشته است.

رئیس جمهور با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، گفت: دولت تلاش کرد کالاهای بهداشتی مورد نیاز در ایام کرونا را تأمین کند.

روحانی تصریح کرد: کشور از سال ۹۷ در شرایط جنگی قرار گرفته است هرچند که عده‌ای تلاش می‌کنند در همین شرایط جنگی نیز آدرس غلط دهند. باید واقعیات این را بگوییم و طبق فرمایش رهبر انقلاب، نباید واقعیات این جنگ تحریف شود.

اهم سخنان رئیس جمهور را به نقل از خبرگزاری ها در ادامه می‌خوانید؛

* از امروز وزیر صمت که در مسئولیت سنگینی مشخص شده و بار مسئولیت را به دوش گرفته است. وزارت صمت یکی از وزارتخانه‌هایی است که در خط مقدم شرایط مبارزه با تحریم است و بار مسئولیت تأمین کالاهای اساسی و ضروری و بخش بزرگی از بار تولید را بر دوش دارد؛ البته وزارت کشاورزی هم در بخش مربوط به خودش نیز مسئولیت تولید دارد.

* ۴ مسئله که از مسئولیت‌های اصلی امروز در وزارت صمت است و در حکمی که من دیروز صادر کردم سیاست‌هایی که وزارت صمت باید دنبال کند را به پیوست ابلاغ کردم. اولی در بخش جهش تولید است که همه مسئولیت داریم و باید این شعار را محقق کنیم و حرکت ما در زمینه تولید هم باید بهتر باشد.

* علی رغم مسئله کرونا و مشکلاتی که کرونا برای ما به وجود آورده است، نسبت به تولید در سال گذشته در بسیاری از بخش‌های صنعتی شاهد رشد هستیم؛ از کالاهای مهم تولیدی مثل فولاد و پتروشیمی تا لوازم خانگی و خودرو رشد داشتیم و امسال تولیدش نسبت به ۵ ماهه اول پارسال رشد قابل ملاحظه‌ای دارد.

* مردم بدانند علی رغم تحریم و سختی‌ها بخش تولیدی در بخش کشاورزی و هم صنعت و بخش‌هایی از خدماتت در سه بخش بحمدلله رشد قابل ملاحظه‌ای هستیم و این جهش تولید و رونق تولید به عنوان وظیفه مضاعف بر دوش ماست.

* با توجه به شرایط تحریمی بار اصلی تأمین ارز در سال‌های قبل و گذشته مسئله نفت و میعات و گاز بود ولی الان با مشکلاتی توأم هستیم. برخی می‌گویند قبل از این دولت هم تحریم بوده و قبلاً می‌گفتید قبل از این گفتید مشکلات به خاطر تحریم نیست ولی الان چه می‌گوئید؟ باید گفت جنگ اقتصادی در این سه سال اتفاق افتاده، آنچه در گذشته بوده تحریم بوده نه جنگ.

خبر در حال تکمیل است...