تمرینات افزایش قدرت تلقین و تاثیر آن در زندگی و موفقیت

تمرینات افزایش قدرت تلقین و تاثیر آن در زندگی و موفقیت


منبع: آرگا

86

1399/8/2

22:05


شاید به آن توجه نداشته باشید که کسب موفقیت در برخی امور به باور و اندیشه های در ذهن ما بستگی دارد که همواره در طی روز تکرار می شوند. برای آشنایی کامل با قدرت تلقین و تاثیراتی که بر زندگی می گذارد، در این بخش از مجله آرگا با ما همراه شوید.

تمرینات افزایش قدرت تلقین و تاثیر آن در زندگی و موفقیت

تلقین در زندگی دارای اثرات بسیار موثری است، همچنین در زندگی قدرت غیر قابل تصوری را دارا می باشد که می توان از آن به خوبی بهره گرفت. این امر به هیچ وجه جز خرافات نیست و دانشمندان بزرگی همچون، انیشتین، نیوتن و یا حتی روانشناسان های مطرح همچون فروید در نوشته هایشان به قدرت و باور تلقین اشاره بسیاری کرده اند. قابل به ذکر است که تمامی پیامبران در شیوه های تدریس خود، به یکی از اصولی که به انسان در انجام بسیاری از کارها کمک می کند، به باور و تلقین اشاره کرده اند.

گفتنی است که شما هر چیزی که در حال حاضر هستید، در واقع منشا گرفته از اندیشه و باورهای خودتان می باشد. همچنین ذهن متشکل از هر فکر و باوری است، که در اصطلاحی دیگر باید این چنین گفت که شما به هر آنچه باور دارید، به مرور زمان به همان چیز تبدیل خواهید شد.

عملکرد تلقین بر زندگی

قدرت تلقین

برای انجام این عمل در ابتدا باید یک جمله را با خود تکرار کنید. البته تکرار یک جمله به تنهایی و فقط برای یک بار نتیجه ای برای شما به همراه نخواهد داشت. قابل به ذکر است، این معجزه هنگامی آشکار می شود که بارها و بارها آن را با خود تکرار کنید. برای درک بهتر این متن می توانید، نمونه هایی را که در ادامه بیان می کنیم، مطالعه نمایید.

به طور مثال فکر کنید که فردا امتحان دارید و با خود مدام می‌گویید که حتما امتحان فردا را خراب خواهم کرد، و من هیچ چیزی یادم نیست. پس از امتحان اتفاقاتی که برای شما می افتد به این گونه می باشد که در هر لحظه و با تکرار بار ها و بار های این جمله با خود در نهایت احساس بد به همراه استرس شدید به شما منتقل می شود.

گفتنی است که در این زمان اگر حتی یکی از دوستان شما قبل از امتحان بگوید که من حتما در امتحان فردا موفق خواهم شد، احساسات منفی در شما شدید تر خواهد شد. اما سوال اینجاست که عملکرد تلقین در اینجا چگونه شروع به کار و تاثیر گذاری در نحوه شرایط زندگی شما خواهد کرد؟

  • تاثیر قدرت خود باوری بر زندگی

شاید عجیب به نظر بیاید، اما بیشتر افرادی که موفق هستند از هوش معمولی برخوردار هستند. اما یکی از عواملی که باعث موفقیت آنان می شود؛ این است که همواره خود را در معرض جملات مثبت و امیدوار کننده قرار می‌ دهند. گفتنی است که ضمیر ناخودآگاه انسان به این شکل طراحی شده است که در مقابل تکرار جملات با دفعات بسیار بالا، دیگر نمی‌تواند از خود مقاومتی نشان دهد، و بالاخره آن را قبول خواهد کرد. قابل به ذکر است که علت این امر را می توان این گونه در نظر گرفت که ضمیر ناخودآگاه از قدرت تشخیص برخوردار نمی باشد.

هوش به خوبی قادر نیست که بفهمد چه جمله ای برای شما مثبت است و در مقابل نیز چه جمله ای برای شما عواقب منفی به همراه خواهد داشت. در هر صورت این ضمیر فاقد هر گونه تشخیص می باشد، و خیلی سریع جملات را قبول می‌کند. در طی این فرآیند به طور کلی اعتماد به نفس شما دچار خدشه می شود. پس بهتر می باشد که این قدرت را تحت کنترل خودتان در بیاورید. به طور طبیعی رسیدن به پول و ثروت از رویا های رایج هر فردی می باشد. اما سوال اینجاست که آیا شما هم به دنبال این هدف هستید؟ یکی از عواملی که می توانید این رویا را برای خود به حقیقت برسانید استفاده از قدرت تلقین عزت نفس می باشد.

آشنایی با قدرت تلقین

تمرین برای قدرت تلقین

بد نیست که از همین امروز بر روی جملاتی که روزانه با خود تکرار می‌ کنید، و مرتب آن ها را در طی روز بر زبان می‌آورید، کمی فکر کنید و بعد آن ها را با شناسایی دقیق مقداری تغییر دهید. آگاه باشید که در حال گفتگوی درونی با خود دچار اشتباه و مشکلی نشوید. به این صورت که مهم نیست درست است یا غلط ولی آن را یادداشت کنید، جملات دارای بار منفی را تا جایی تغییر دهید که باری مثبت با خود به همراه داشته باشد. حال دوباره آن را چندین بار در طول روز با خود تکرار کنید.

به طور مثال جمله هایی از قبیل این که «من چقدر دست و پا چلفتی هستم و یا در انجام هر اموری ناتوان هستم» را می توانید به این صورت که «من چقدر زرنگ و باهوشم، در انجام هر اموری فعال می باشم» تغییر دهید تا از تاثیرات معجزه آسا برخوردار شود.

بعد از انجام این کارها به صورت آگاهانه، سپس در طی روز به تکرار آن ها بپردازید. امکان دارد در ابتدای شروع این عمل احساس بدی به شما دست دهد. اما قابل به ذکر است که این واکنش نشان دهنده این است که واقعاً این جملات ریشه در تفکرات قدیم و ضمیر ناخودآگاه شما دوانده اند، همچنین خبر خوب این است که شما به مرور زمان در حال تغییر مسیر در افکار و اعمالتان هستید.

  • نکات مربوط با تمرین های تلقین

توصیه ما به شما این است که هر روز صبح هنگام بیدار شدن از خواب، صبح و شب قبل از خواب جملات مثبت را با خود تکرار کنید، این جمله ها می تواند شامل موارد زیر باشد؛

  1. من به شکل شگفت ‌آوری عالی هستم.
  2. زندگی من بسیار فوق ‌العاده است و روز به روز در حال رشد و پیشرفت می باشم.
  3. من زندگی کنونی ام را بسیار دوست دارم.
  4. من عاشق خود و وجودم هستم.
  5. من دارای توانایی های خارق العاده ای هستم.
  6. من از توان هوشی بسیار بالایی برخوردار هستم.

آشنایی با ترفند های قدرت تلقین

تاثیر تلقین بر سلامتی

همان طور که از قدرت تلقین تا به الان باخبر شده اید، بد نیست که از تأثیر آن بر روی سلامتی نیز مقداری آگاه شوید. در این رابطه ادامه مطلب را مطالعه کنید که در آن خاطره ای از یک دوست روان پزشک که جزئی از تجربیات او بوده است، را برایتان بازگو کنیم. مادر این روان پزشک همیشه از درد پای خود ناله می کرد و البته از نظر جسمی و بدنی نیز نقصی نداشت. اما هرگاه که او را می‌دیدند نالان و خسته به نظر می آمد، او همیشه با خود تکرار می کرد که پاهایم به شدت درد می کند. او که هر روز به دنبال یک پزشک جدید و پیشرفته برای درمان پاهای خود بود، به قدری این موضوع تکرار شده بود که حتی همه فامیل فکر می‌کردند که یک مشکل بسیار جدی دارد و باید به پزشک متخصص هر چه سریع تر مراجعه کند.

این روند ادامه داشت تا به امروز که یکی از پسران او که روانپزشک بود با استفاده از این تکنیک روانشناسی و استفاده از جملات تاکیدی برای آنکه من سالم هستم در ضمیر ناخودآگاه مادر خود تاثیر به سزایی بگذارد. بعد از مدتی به طور ناخود آگاه خیلی کمتر دیده شد که مادرش از درد پای خود برنجد، و بعد از مدت ها نیز توانست به راحتی بر روی پاهاش بایستد و کارهایش را انجام دهد. در حالی که تا پیش از آن ایستادن به روی پاهایش برایش تماماً زجر بود، حالا که از آن ماجرا یک سال  می گذرد، مادر روانپزشک به دکتر برای درد پا خود مراجعه نکرده است، و از هر جنبه ای سالم و ایمن می باشد.

  • کسب تجربه تلقین

در این زمان بهتر است مقداری فکر کنید، که یک نفر با استفاده از قدرت تلقین چگونه می تواند از سال های پر درد و رنجی که او را رها نکرده است، خلاص شود. و اینکه چطور می‌توان با تلقین به سلامت جسمانی رسید. مطلبی که مطالعه کردید از نمونه های بارز استفاده از توانایی ‌های تلقین است. اکثر کارهایی که در طول روز انجام می دهید به طور ناخودآگاه شکل می‌گیرد، یعنی بر اثر تکرار در ضمیر ناخودآگاه ثبت شده اند. بیشتر کارها و باورهایی که امروز در خود می‌بینید به طور ناخودآگاه بر اساس عمل و تکرار پیوسته شکل گرفته اند، و قابل به ذکر است که تمامی این موارد در کودکی نیز در درون افراد ریشه دوانده است.

آشنایی با روش های قدرت تلقین

نحوه استفاده از توانایی تلقین

برای اینکه بتوانید به نحو درستی از عبارات کلیدی برای تلقین استفاده کنید، بهتر است ادامه این مطلب مطالعه نمایید.

  1. قابل به ذکر است که جمله های تاکیدی باید به طور پیوسته و در حال تحقق بیان شود.
  2. در این مرحله باید عبارت تاکیدی را طوری باور کرده باشید که انرژی خوب آن به سوی شما بازگردد.
  3. سعی کنید عبارات تاکیدی را کوتاه انتخاب کنید.
  4. عبارات و جمله های که انتخاب می کنید باید سبب ایجاد احساسات خوب در شما شود.
  5. گفتنی است که این جملات تاکیدی باید به سبک زندگی شخصی خود شما مطرح شوند.
  6. این جملات و عبارات باید هنگامی گفته شود که شما در حالت آرامش مطلق خیال باشید.
  7. گفتنی است که این عبارات و جمله ها را بهتر می باشد با صدای بلند بیان کنید.
  8. عبارت و جمله های تاکیدی باید تا رسیدن به هدف به صورت ثابت تکرار شود.
  9. بهتر است در انتخاب این جملات از عباراتی کمک بگیرید که دارای انرژی و بار مثبت فراوانی هستند.

شاید شما هم شنیده باشید که با تلقین می توانید بر روی زندگی خود تأثیر به سزایی بگذارید. خیلی ها برای اینکه بفهمند آیا تلقین به صورت قطعی در زندگی‌ شان تاثیر گذار است یا، خیر تلاش های بسیار و امتحانات متعددی انجام داده‌اند. می‌توان گفت که خیلی از افراد آن را به صورت کامل قبول کرده‌اند و از تاثیر شگفت انگیز آن نیز به خوبی بهره گرفته اند. همچنین حقیقت این می باشد که تلقین به خوبی می تواند افکار و عقیده‌ افراد را در بر بگیرد و به طور مستقیم در زندگی تاثیر گذارد.

قدرت تلقین

تلقین های کودکانه

باید در این مورد که چه چیزی را به کودک خود تلقین می کنید، توجه بسیار داشته باشید. هنگامی که برای کودک خود همواره جملاتی را تکرار می کنید، توجه داشته باشید که چه چیزی بر زبان می آورید. جملاتی از قبیل؛

  1. این کار را نکن
  2. تو نمی توانی
  3. تو نمیفهمی
  4. تو یاد نداری
  5. تو سر به هوایی
  6. تو خیلی بی دقتی

به مرور زمان می تواند تاثیر بسزایی در ضمیر ناخودآگاه آنان بگذارد. به این ترتیب آن ها به این باور می‌رسند که همیشه این گونه رفتار کنند و مورد تحقیر و سرزنش دیگران قرار بگیرد.

حتی در برخی موارد مشاهده شده است؛ افرادی که در زمان کودکی پدری فقیر داشته اند و پدر در حال گفتن جملاتی همچون؛

  1. ما پول نداریم
  2. ما توانایی خرید نداریم
  3. باید قناعت کنیم
  4. ما خیلی فقیر هستیم

بوده اند، کودکانشان نیز در بزرگسالی به این چنین وضعیتی گرفتار شده اند. حتی با وجود اینکه این فرزندان تلاش بسیار زیادی می‌کنند، اما بابت فقیر بودن و ذهن و ضمیر ناخودآگاه بیمار نمی توانند به موفقیتی که انتظار دارند، برسند.

حالا که به اهمیت و توانایی تلقین پی برده اید. بد نیست به جملات و افکاری که در طول روز به آن ها می‌پردازید و مدام آن ها را تکرار می کنید، توجه بسیاری داشته باشید. مخصوصا اگر کودکی در منزل با شما زندگی می کند، با بیان جملات دارای بار مثبت، همواره به او یاد آور شوید که زندگی سراسر زیبایی و موفقیت می باشد. حتی اگر کار اشتباهی انجام داد، او را با جملات منفی هیچ گاه تنبیه نکنید.

نحوه تاثیر تلقین بر زندگی

  • مسیر موفقیت

در شروع این تمرین می توانید هر یک از جملات منفی که در طول روز استفاده کردید، را بر روی تکه کاغذی یاد داشت کنید. در مقابل هر کدام از جملات منفی مثل همان جمله را اما با بار مثبت به کار ببرید و بنویسید. در طول روز با خود جملات را تکرار کنید و حتماً قبل از خواب جملاتی که نوشته اید، را با خود مرور کنید. به مرور زمان این جملات مثبت در ضمیر ناخودآگاه جایگزین جملات منفی می شوند که سال‌ها با خود تکرار کرده اید. قابل به ذکر است که در طی زمان، معجزه تلقینبه خوبی اثرش را بر زندگی می گذارد و مسیر زندگی شما را به سوی موفقیت سوق می دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو