بر اساس این آمار بیشترین افزایش قیمت در شهریور امسال مربوط به برنج پاکستانی باسماتی درجه یک بوده که قیمت آن با ۹۰.۳ درصد افزایش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان در مرداد سال قبل به ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان در ماه مشابه سال جاری رسیده است.

البته قیمت برنج تایلندی، طارم اعلا و داخلی هاشمی درجه یک در این مدت به ترتیب ۳۶.۵، ۱۷.۱ و ۱۶.۶ درصد افزایش داشته و در شهریور امسال به حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰تومان، ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان و ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

قیمت شکر سفید و شکر بسته ۹۰۰ گرمی نیز در شهریور امسال به ترتیب ۵۷.۶ و ۵۱.۴ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته، به‌طوری‌که قیمت هر کیلوگرم شکر سفید و هر بسته ۹۰۰ گرمی شکر در مرداد امسال به حدود ۸۲۰۰ و ۸۱۰۰ تومان رسیده است.

قیمت گوشت مرغ هم با ۲۸.۶ درصد افزایش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان در شهریور سال قبل به حدود از ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان در شهریور امسال رسیده است.

اما قیمت گوشت گوساله و گوسفندی در این مدت ۸.۳ و ۱.۵ درصد کاهش یافته و قیمت آن‌ها در آخرین ماه تابستان امسال به حدود ۷۹ هزار تومان و ۹۷ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت این دو محصول در شهریور سال قبل به ترتیب حدود ۸۶ هزار و ۱۰۰ و ۹۸ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

البته به جز برنج طارم اعلا و داخلی هاشمی درجه یک، قیمت همه اقلام یاد شده در مرداد امسال نسبت به ماه قبلش کاهش یافته و میزان کاهش قیمت‌ها طی یک ماه هم بین ۰.۳ درصد (برنج تایلندی) تا ۶.۷ درصد (شکر سفید) بوده است.