درمان درد بعد از ورزش برای همیشه

درمان درد بعد از ورزش برای همیشه


منبع: آرگا

133

1399/8/6

20:06


زمانی که به مدت بسیار طولانی ورزش نمی کنید عضلات شما با یک بار ورزش سنگین به شدت درد می گیرد و شما را اذیت می کند. در این مطلب شما را با روش های درمان این مشکل آشنا می کنیم.

درمان درد بعد از ورزش برای همیشه

بسیاری از شما تجربه گرفتگی بدن را بعد از انجام ورزش داشته اید. باید بدانید که می توانید با چند تکنیک ساده این مشکل را بعد از ورزش از بین ببرید و درد شدیدی را تحمل نکنید.

درمان درد بعد از ورزش

درمان درد بعد از ورزش

در واقع فرقی نمی کند که در باشگاه ورزش می کنید و یا در خانه به هر حال زمانی که فشار بسیاری بر ماهیچه های شما وارد شود باعث درد های شدید می شود. همه می دانند که تناسب اندام برای سلامتی مهم و ضروری می باشد بنابراین نمی توانند به دلیل درد ورزش را رها کنند باید سعی کنند که با استفاده از روش های طبیعی و بدون استفاده از دارو های شیمایی این مشکل را از بین ببرند. روش های بسیاری وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها درد های بعد از ورزش را تسکین بدهید. در ادامه این روش ها را برای شما بیان می کنیم.

درمان گیاهی

برای تسکین درد های بعد از ورزش های سنگین می توانید از عسل و بذر کتان استفاده کنید. این نسخه را باید به صورت موضعی مصرف کنید و حتما به یاد داشته باشید که باید عسل و بذر کتان به خوبی با هم ترکیب شوند. همان طور که می دانید عسل خاصیت بی نظیری دارد از این رو با مصرف منظم این ماده می توانید اثرات آن را مشاهده کنید.

نمک فرنگی و روغن منیزیم

می توانید برای ماهیچه هایی که درد می کند از نمک فرنگی و کمی آب استفاده کنید. دقت کنید که نمک را باید در آب خوب حل کنید. در نظر داشته باشید که آب نباید بیش از حد داغ باشد تا باعث خشکی پوست شود. می توانید این ترکیب را هفته ای دو الی سه بار استفاده کنید. روغن منیزیم هم خاصیت آرامبخش دارد و می توانید آن را به هر بخشی که درد می کند اسپری کنید.

نکته : باید بدانید که این روش برای افرادی که دیابت و فشار خون و مشکلات قلبی دارند توصیه نمی شود.

استفاده از نمک فرنگی برای کاهش درد های بعد از ورزش مفید است.

دوش بگیرید.

بعد از ورزش بهتر است یک دوش آب گرم بگیرید و بدن خود را ریلکس کنید. آب گرم برای همه درد ها مناسب است و می تواند آن ها را تسکین بدهد. برای التهابات بدن خود نیز می توانید از کمپرس استفاده کنید. بهتر است برای این کار از کمپرس سرد استفاده کنید تا سوزش وکبودی ها تسکین یابد.

استفاده از مواد غذایی منیزیم دار

بهتر است پس از ورزش از غذا های مناسب و منیزیم دار استفاده کنید. در واقع با این کار مواد مورد نیاز بدن خود را تامین می کنید و کم تر دچار درد های عضلانی می شوید. از جمله غذا هایی که دارای منیزیم هستند شامل اسفناج، لوبیا سیاه، دانه آفتابگردان و بادام می باشند.

سرکه سیب

باید بدانید که سرکه سیب می تواند التهابات و سوزش عضله ها را از بین ببرد. می توانید این ماده را با نسبت یک به سه با آب مخلوط کنید و بنوشید و یا بر روی ناحیه ای از بدن که درد می کند اسپری کنید.

روغن نارگیل

بسیاری از افرادی که در طب سنتی کار می کنند روغن نارگیل و سرکه سیب را برابر می بینند. در واقع روغن نارگیل هم مانند سرکه عمل می کند و باعث کاهش التهابات و درد می شود. می توانید از این روغن روزانه ۲ الی ۳ قاشق غذا خوری در غذا های خود استفاده کنید.

روغن های ضروری

روغن های ترکیبی یکی دیگر از انواع روغن هایی می باشد که باید همیشه مقداری از آن را داشته باشید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید. این روغن های ترکیبی از ترکیب روغن ریحان، مرزنجوش و روغن بابونه می باشد.

فعالیت کنید

گرفتن ماهیچه ها و درد آن ها بعد از ورزش کردن امری طبیعی می باشد و در صورتی که درد و سوزش دارید بهتر است فعالیت های خود را قطع نکنید زیرا این درد ها بعدا برایتان عادی می شوند.

استفاده از ماساژ

در صورتی که بخشی از بدن شما در اثر ورزش گرفته و درد می کند می توانید با ماساژ دادن جربان خون را تسریع کنید و با این کار درد خود را کاهش دهید.

درمان درد بعد از ورزش

فلفل تند و درمان درد بعد از ورزش

کپسایسین یکی از مواد موجود در فلفلمی باشد که می تواند گرفتگی و درد ماهیچه ها را از بین ببرد. این ماده باعث ایجاد طعم تند در فلفل می شود. شما می توانید از این ماده در غذا های خود استفاده کنید.

استراحت کنید.

در برخی از موارد اگر درد شما بسیار شدید بود بهتر است استراحت کنید و کاری انجام ندهید. این کار شما باعث ایجاد آرامش در بدن می شود و درد های شما تسکین می یابد.

استفاده از آب آلبالو

یکی دیگر از موادی که می توانید برای درمان درد بعد از ورزش از آن استفاده کنید آب آلبالو ترش می باشد. زمانی که با درد های عضلانی رو به رو می شوید می توانید از این آب میوه استفاده کنید.

آب آلبالو و کاهش درد

در نظر داشته باشید که ورزش کردن کار بسیار سختی نیست ولی زمانی که مدت طولانی ورزش نکنید و بخواهید دوباره ورزش را شروع کنید ممکن است با درد مواجهه شوید. در ادامه می توانید سایر مقالات آرگا را در زمینه ورزش و سلامتی ، لاغری زیر بغل و حرکات کششی برای کمر درد  را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو